Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede zoomlens tot 70mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede zoomlens tot 70mm

Hallo,

ik ben in het bezit van een 20D met 18-55 kitlens en daarbij nog de Canon EF L 70-200 f/2.8 USM.
    Nu wil ik de kitlens vervangen door een lichtsterke (f/2.8 over hele bereik) tot 70mm zodat m'n tele er op aansluit.
    Het L glas van Canon (EF 24-70mm f/2.8L USM) vind ik beetje prijzig met z'n 1200€. Ook weet ik niet of 24mm wel klein genoeg gaat zijn.
    M'n budget is tot 500€ ongeveer.

Iemand raad?
    Ik heb de Sigma 24 - 70mm f2,8 EX DG DF Asferisch al gezien voor 400€ maar dit is een 82mm glas... wat ik ook niet echt 100% zie zitten (dure filters enz, onprettig, gevaar voor krassen...)

Re: Goede zoomlens tot 70mm

Ik dacht aan de Tamron/Sigma 18-50 2.8 en de 17-40 4.0 van Canon. Tot 70mm is niet echt nodig hé. Gebruik dan beter de voeten zoom. Wil je er meer landschap mee doen zou ik de 17-40 aanraden, wil je meer allround en portret zou ik de 18-50 aanraden.

Zo heb je allesinds betere kwaliteit dan van 17-70mm te gaan.

Comment

Ja maar 40mm is te weinig zou graag tot 70mm gaan om er een beetje een wandellens van te maken voor alledaags gebruik.
      M'n 70-200mm gebruik ik ook wel veel voor gewone dingen maar vooral voor binnenfotografie van poolfoto's (http://users.telenet.be/roel.goens/P...tos/index.html) omdat ik daar een lichtsterke telelens nodig heb.
      Nu ik dus die f/2.8 "geproefd" heb wil ik ook een 2.8 lens ter vervanging van m'n kitlens...

Comment

Een sigma 17-70 2.8/4 is de enige in dat bereik denk ik. Deze is zelfs niet 2.8 over het hele bereik.

Comment

Als je een zonnekap gebruikt dan is het gevaar op krassen heel klein. Bij Sigma zit de zonnekap er volgens mij standaard in de levering.

Naast de 24 70 van Sigma heb je de 28- 75 van Tamron f/2.8 je levert iets groothoek in. Maar die kitlens is zo slecht niet hoor!

gr BeBa.

Comment

Als je echt een f2,8 zoomlens wil, dan is de Tamron 28-75 f2,8 de enige optie voor de prijs die jij wil betalen. Hou dan wel de kitlens voor de breedhoek-foto's.

De Canon 24-105 f4 L IS is wel degelijk een heel pak scherper (eigen ervaring), maar die kost wel minstens 1000 euro. De Canon 24-70 f2,8 is nog wat duurder.

Naar de prijs van de dure filters (82mm) moet je niet kijken, bij een Tamron 28-75 en ook bij de Sigma 24-70 EX zit een zonnekap. Als je die gebruikt dan heb je niet echt een filter nodig om het voorste lenselement te beschermen.
            Bij de Canon 24-105 f4 L IS krijg je ook een zonnekap, maar die kost wel het dubbele van wat jij wil uitgeven.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Vraag maar aan Trebs wat de scherpte van de Tamron betreft : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=121272
              Scherper als dit gaat echt niet hoor . . . en 't is dan nog aan crop ook.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Vergeet dat gat tussen de 50 en de 70 mm, dat is totaal onbelangrijk. Eén stap vooruit of achteruit zetten en het 'gat' is overbrugd.

Ik ben zaterdag gaan fotograferen met een gat tussen 24 en 35, tussen 35 en 85 en tussen 85 en 135 en ik heb ieder shot geframed zoals ik dat wil..

sugar

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                  Vraag maar aan Trebs wat de scherpte van de Tamron betreft : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=121272
                  Scherper als dit gaat echt niet hoor . . . en 't is dan nog aan crop ook.
                  Ik heb daar ookal geschreven dat het niet abnormaal is dat een foto zo scherp is op F10, daar moet de vergelijking niet gemaakt worden. Doe maar eens vergelijkingen op F2.8 en F4, dan zie je het verschil al van ver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Vergeet dat gat tussen de 50 en de 70 mm, dat is totaal onbelangrijk. Eén stap vooruit of achteruit zetten en het 'gat' is overbrugd.

Ik ben zaterdag gaan fotograferen met een gat tussen 24 en 35, tussen 35 en 85 en tussen 85 en 135 en ik heb ieder shot geframed zoals ik dat wil..

sugar

sugar
                    Zoals ik net ook wou schrijven dus, het is beter dat je iets van 17/18-50 neemt ipv 28-70, een stap vooruit zetten is niet moeilijk, groothoek daarintegen die kan je niet met je voeten toveren.

Comment

En wat zou je dan aanraden in 17-50mm voor f/2.8

Wat ik zoal vind:

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM: 1150€
                      Sigma 18-50 mm F2.8 EX DC: 465€
                      Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]: 440€
                      Last edited by raptorke; 14 augustus 2006, 12:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar

sugar

sugar
                        Wat voor een lens is dat

Idd 50mm -> 70mm is slechts een stap
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Hallo Raptorke,

De Tamron lens kun je in Duitsland wel een stuk goedkoper bestellen .

Naast die € 379,- komt er nog € 14,- bij aan verzendkosten.
                          Ik heb de lens daar ook besteld en had hem in een dag of 4 thuis .
                          Én ben zeer tevreden over deze lens...
                          Trouwens ook de véél duurdere Canon lens (17-55 f2.8) kost daar "maar" € 999,- ...
                          Maar je zult er geen 2,5 keer betere foto's mee maken...

De Tamron 17-50 F2.8 gebruik ik als "rondwandelglas"...,
                          naast mijn Tamron 28-200 (moet nog 'n keer worden vervangen door Sigma 70-200 F2.8)
                          en m'n Canon 50 mm F1.8.

Groet
                          Adrie

Comment

De Tamron 17-50 kan je bij SD Kaart kopen voor 399€ en hij heeft de lens in stock, dat weet ik zeker omdat ik er net naar geïnformeerd heb : http://www.sdcard.be/Nederlands/stor...roduct=8981998
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                              Wat voor een lens is dat

Idd 50mm -> 70mm is slechts een stap

Een 24, 35, 85 en 135 mm prime

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X