Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorzetlens ja of te nee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voorzetlens ja of te nee

Ik heb momenteel niet het geld om een goede macrolens te komen. Iets wat ik de toekomst zeker wil gaan doen. Ik hoorde dat echter een voorzetlens een goede tijdelijke oplossing kan zijn. Bijvoorbeeld B+W NL1-10.
    Ik heb zelf een analoge canon eos 300 met 23-70 lens. Welke kan ik dan het beste kiezen en is het inderdaad een goed alternatief ter overbrugging tot ik de lotto win?

Re: Voorzetlens ja of te nee

Hoi,

Jammer dat je geen reacties krijgt, gebruik eens de zoekfunctie van dit forum. Zoek dan eens op macro, voorzetlens en vergeet ook de voorzetringen niet.

Je zult zien dat de echte macrolenzen waarschijnlijk de beste resultaten kunnen geven, niet vergeten dat die super foto's die je hier soms ziet het resultaat zijn van heel veel oefenen. En dan zal die ene foto vaak nog het resultaat zijn van een hele dag werk.

Als dat echt is wat je wilt dan zou ik doorsparen voor een mooie macrolens, wil je gewoon eens proberen of het je bevalt dan is het verstandig om eens in de winkel wat voorzetlenzen of tussenringen te gaan proberen.

Zelf heb ik een set soliger tussenringen geprobeerd op zowel een 18-55mm en een 70-200 lens, dit kon me niet overtuigen om deze te kopen.

Zeker op een analoog toestel zou het wel eens een dure hobby kunnen worden voordat je een mooie afdruk in je handen hebt.

Zo, nu ben je nog niets wijzer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH
      Hoi,

Jammer dat je geen reacties krijgt, gebruik eens de zoekfunctie van dit forum. Zoek dan eens op macro, voorzetlens en vergeet ook de voorzetringen niet.

Je zult zien dat de echte macrolenzen waarschijnlijk de beste resultaten kunnen geven, niet vergeten dat die super foto's die je hier soms ziet het resultaat zijn van heel veel oefenen. En dan zal die ene foto vaak nog het resultaat zijn van een hele dag werk.

Als dat echt is wat je wilt dan zou ik doorsparen voor een mooie macrolens, wil je gewoon eens proberen of het je bevalt dan is het verstandig om eens in de winkel wat voorzetlenzen of tussenringen te gaan proberen.

Zelf heb ik een set soliger tussenringen geprobeerd op zowel een 18-55mm en een 70-200 lens, dit kon me niet overtuigen om deze te kopen.

Zeker op een analoog toestel zou het wel eens een dure hobby kunnen worden voordat je een mooie afdruk in je handen hebt.

Zo, nu ben je nog niets wijzer
      Geen reactie, jullie zijn allemaal zo ongeduldig.

Ik heb een Canon 500D gebruikt op een 80-400 en 70-200 tele's en het resultaat was bevredigend als alternatief voor een macro lens.

Ik heb ze nooit probreert op kortere lenzen zoals een 28-70 lens
      Last edited by JePe; 11 augustus 2006, 12:46.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

met een makrovoorzetlens heb ik het nog niet geprobeerd .. maar de groepsfoto op de motoSD (al efkes terug) nam ik bv. met een Nikon 20mm waar ik een WCON08B (62mm) had voorgechroefd .. om zo een lichtsterke 16mm prime te bekomen

ik denk dat veel afhangt van de voorzetlens die je gebruikt en van het basisobjectief waarmee je die voorzet gaat gebruiken: ik heb ook eens de 0,7x voorzetlens van Canon (58mm) gebruikt op de sigma 18-55DC .. en dat resultaat was niet te pruimen .. zeg maar onbruikbaar

Comment

Hallo,
          ik gebruik al een hele poos macro voorzetlenzen en dat bevalt best goed.
          Kijk maar eens onder prieckaerts naar de resultaten dan kun je een oordeel vellen.
          Ik moet ook sparen voor een "echte" macrolens en ik ben er nog steeds niet uit welke ik zal nemen dus tot die tijd doe ik het met veel plezier met m'n voorzetlensjes.
          Marlies
          Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Ik heb zelf een tijdje terug een +10 voorzetlensje gekocht voor 5 euro (2dehands) Maar zelfs die 5 euro vind ik achteraf teveel, er blijft echt niks van scherpte over met dat ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
              Ik heb zelf een tijdje terug een +10 voorzetlensje gekocht voor 5 euro (2dehands) Maar zelfs die 5 euro vind ik achteraf teveel, er blijft echt niks van scherpte over met dat ding.
              Een kwaliteits voorzetlens zoals de Canon 250D of 500D geeft wel een aanvaardbaar resultaat. Maar die kost wel meer dan 5 Eur
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                Klopt heb dat setje ook gehad
                en die +10 das een dik glas van en fles cola
                Gebruikte enkel die van +1, +2 en de +4 maar dat was het beste.
                Maar zoals JePe schrijft denk ik dat je best mag kijken naar de 250 en de 500D
                Om die eens voor te zetten het zal betere resultaat geven dan dat glas van die colaflessen .
                Edit, en waarom niet uikijken naar een tussenring (set) voor uw macro ????

Grts
                Formatje

Comment

als je goede voorzetlens wilt hebben zijn deze nogal prijzig,zeker als je het resultaat vergelijkt met tussenringen.
                  een tip bij verschillende fotozaken kun je spullen huren (bijv Konijnenberg).
                  dan kun je voor jezelf uitmaken wat dit inhoud.

Comment

De goedkope voorzetlensjes geven maar een matig resultaat. Ik heb ooit ook zo'n setje gehad (Cokin +1 ; +2 ; +4) en dat is wel leuk om mee te experimenteren, maar echt scherpe foto's heb ik er nooit uitgekregen. De Canon 500D heb ik ook getest, die gaf wel aanvaardbare resultaten, maar omdat die maar beperkt inzetbaar is (heel klein werkbereik) heb ik die snel weer verkocht om toch een echte macrolens te kopen.
                    Als je met de Canon 250D of 500D voorzetlenzen echt scherpe foto's wil, dan moet de gebruikte lens (waar je de voorzetlens opschroeft) ook al heel scherp zijn, anders zullen de foto's ook tegenvallen.

Ik had dus beter in 1 keer die macrolens (Sigma 150mm) gekocht, want nu heb ik in totaal meer geld uitgegeven .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X