Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax M 50mm 1.7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax M 50mm 1.7

Ik heb gisteren eindelijk een 50mm 1.7 lensje kunnen bemachtigen. Alleen is het de M uitvoering.

Ik zoek eigelijk iemand die me kan helpen met wat tips om dit old scool lensje ten volle te benutten. Er is namelijk geen A stand voor de diafragma, en ik weet niet goed wat ik allemaal op de istDs moet instellen. Ik heb de aperture ring permitted gezet, dus ik kan foto's trekken. Soms zijn ze heel scherp, soms niet zo scherp...

alle tips welkom

Thanks

andy
    Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Re: Pentax M 50mm 1.7

Hi,

Camera op M
    Volle opening, scherp stellen
    Gewenst diafragma manueel instellen
    Sluitersnelheid aanpassen zodat de meter juiste belichting aangeeft
    Foto nemen.

Ik heb geen pentax, maar dat kan niet verschillend zijn.

Paul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Re: Pentax M 50mm 1.7

Volle opening is niet nodig. Het is een automatisch diafragma, dwz hoe de diafragmaring ook staat, op f22 bv, je meet automatisch met open diafragma (1.7), en bij het indrukken van de sluiter springt je diafragma automatisch naar f22.

Heet dat niet een springdiafragma?
      en btw, je kan werken met diafragmavoorkeuze ingesteld als mode (Av). De belichtingsautomaat kiest de bijbehorende sluitertijd. Zo werk je in feite toch (half-)automatisch.

Comment

Working...
      X