Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele lens, welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tele lens, welke?

Hallo,

Ik ken nog niet zoveel van lenzen, dus ik kan op mijn eigen geen keuze maken.
    Aangezien ik vooral autosport zoek te fotograferen in de toekomst heb ik nood aan een telelens.
    Nu heb ik al enkele opgezocht op het internet, maar ik weet echt niet welke ik zou moeten nemen.

Enkele die ik gevonden heb:
    Nikon AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G

Nikon AF 80-200 f/2.8D

70-300mm/4,0-5,6 ED D

Zit er een aanrader bij? Of hebben jullie zelf suggesties.

Alvast bedankt
    Tim

Re: Tele lens, welke?

Serieus prijs verschil op al die lenzen die je gegeven hebt.
    Natuurlijk is de 80-200 f2.8 wel een zeer goeie lens.
    Daarnaast heb je nog de nikon 70-200 f2.8 VR (die kost nog iets meer)
    Toch goedkoper gaan denkik dat je richtig sigma 70-200 f2.8 zou kunnen gaan of de sigma 100-300 f4.
    SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
      Serieus prijs verschil op al die lenzen die je gegeven hebt.
      Natuurlijk is de 80-200 f2.8 wel een zeer goeie lens.
      Daarnaast heb je nog de nikon 70-200 f2.8 VR (die kost nog iets meer)
      Toch goedkoper gaan denkik dat je richtig sigma 70-200 f2.8 zou kunnen gaan of de sigma 100-300 f4.
      Ja ik weet het, maar het is de eerste keer dat ik een bijkomend objectief ga kopen (ben nog maar 1 jaar echt met fotografie bezig), dus ik heb er echt geen gedacht van.

Nu de Sigma's die jij opgeeft lijken mij ook wel vrij degelijk.

Nu effe een vraagje: jij geeft hier bv de Sigma 100-300 op, deze zou 1099 euro kosten.
      Iets verder vind ik dan de Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO voor 1059 euro.

Wat is dan het verschil

Sorry, maar ik ben echt een leek op dit vlak

Comment

De Sigma 100-300 f4 is wel gekend voor zijn scherpe beelden, en contrastrijk.
        De Sigma 80-400 f4.5-5.6 OS is met optical stabilizer en weegt ook wel een pak meer dan die 100-300 van sigma.
        Natuurlijk ligt het grootste verschil in bereik & diafragma opening.
        Tis een beetje te zien wat je natuurlijk met je Telelens wil gaan doen. Als het voor bewegende objecten te trekken is ben je met een optical stabilizer niet echt veel en ben je best met een f2.8 lens.
        Khoop dat je er al een beetje wijzer uit gekomen ben, kprobeer het een beetje simpel te houden .
        Veel reviews lezen en bekijken doet ook veel!
        SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
          De Sigma 100-300 f4 is wel gekend voor zijn scherpe beelden, en contrastrijk.
          De Sigma 80-400 f4.5-5.6 OS is met optical stabilizer en weegt ook wel een pak meer dan die 100-300 van sigma.
          Natuurlijk ligt het grootste verschil in bereik & diafragma opening.
          Tis een beetje te zien wat je natuurlijk met je Telelens wil gaan doen. Als het voor bewegende objecten te trekken is ben je met een optical stabilizer niet echt veel en ben je best met een f2.8 lens.
          Khoop dat je er al een beetje wijzer uit gekomen ben, kprobeer het een beetje simpel te houden .
          Veel reviews lezen en bekijken doet ook veel!
          Thanx, het zou dus wel voor bewegende objecten zijn (meestal toch) omdat het voor autosport fotografie dient.

Dus dan kan ik best een lens zoeken met f2.8?

Comment

Working...
          X