Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil in scherpte

Hello,

Ik bekeek zonet m'n foto's van vorig weekend, ik nam voor het eerst enkele foto's met de sigma 50-500. Wat me opviel was, dat de foto's met deze lenzen scherper zijn dan met de tamron 28-75 2.8.

Ongeveer zelfde instellingen, ik dacht dat kwalitatief de tamron het zou halen. Iemand die hier iets meer over weet, welke nu scherper zou zijn?

mvg
    Mijn werkjes

Re: Verschil in scherpte

Niet meteen een verklaring voor, de Tamron presteert doorgaans heel goed. Heb je op beide hetzelfde diafragma ingesteld?
    Bij welk bereik heb je beide lenzen getest?
    Last edited by Wim 76; 3 augustus 2006, 11:37.

Comment

Ik ga dit topic op de voet volgen.
      Ik heb de Sigma 50-500 nog pas kort, maar de kwalitiet van deze lens is zeer goed en doet niet veel onder voor de Canon 70-200 L F/4.
      De kwaliteit van de Sigma 18-50 EX DC vind ik wel iets minder goed....

Gezien de vele positieve recties die overal te lezen zijn over de Tamron 28-75 ben ik van plan om deze aan te schaffen.
      Als de beeldkwaliteit minder is dan de Sigma 50-500 wil ik deze lens toch niet aanschaffen.

Ben dus benieuwd naar reacties....

Peter.
      www.dpix.nl event photography

Comment

Ik heb ook een 50-500 maar moet zeggen dat ik bij grote diafragma openingen op 500mm niet echt te spreken ben over de scherpte. Zeker wanneer ook nog gebruik gemaakt wordt van een extender (1.4x in mijn geval) laat de scherpte zeer te wensen over. tot 400mm is de lens wel uitstekend, daarboven wordt hij pas echt scherp op diafragma f/8 tot f/16, daarboven wordt het ook weer minder, maar dat heb je gelukkig bijna nooit nodig.

Comment

Working...
        X