Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoom lens vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zoom lens vraagjes

Hallo,

Ik ben meer en meer terug bezich met sport fotografie, dit vooral van motorsport paardensport en watersport.

ik doe veel met een 24-60 f2.8 deze lens gebruik ik normaal voor model fotografie maar met gebrek aan zoem lens ook voor sport. voorlopig ben ik hier nog te vrede van maar mis uiteraard meer zoom.

over een tijdje wil ik dus een zoomlens kopen.

nu heb ik wat vragen,

ik koop die lens voor mijn leven dus wil onmiddelijk een goeie, prijs mag zo rond de 700 euro zitten ( tweede hands mag ook)

wat zijn dan zo de goeie lenzen? ik kick op scherpte, wil bij watersport bv elk druppeltje haar scherp zien hangen. wil ook scherpte over gans de lijn.

verlang naar een degelijke lens met een lange levens duur.

maak de meeste fotos uit de losse hand

wil minsten een zoom berijk van 70-200 en liever maar niet noodzakelijk tot 300 mm

f2.8 wat ik nu over gans de lijn heb is heel fijn maar aangezien ik buiten werk mss niet noodzakelijk.

L glas van canon is dan nu zo veel beter, zit er daar een stabilizator in en wat doe die juist?

wat raden jullie me nu aan.

het is voor op een canon 10 d maar moet ook analoog op mijn eos 300 werken.

groetjes Rob

Re: zoom lens vraagjes

Als je altijd buiten foto's maakt, en als er altijd genoeg licht is, dan heb je niet echt een f2,8 lens nodig. Bij watersport zal je toch het diafragma wat verder dichtzetten, anders heb je te weinig scherptediepte om de druppels scherp te krijgen.

Het L-glas van Canon heeft niet altijd beeldstabilisatie, en die zal je ook niet echt nodig hebben voor dat soort foto's. De Canon 70-200 f4 L is een heel stuk goedkoper dan de f2,8-uitvoeringen (met of zonder IS dus), en daarmee heb je waarschijnlijk al genoeg zoombereik. Je kan ook kiezen voor de Sigma 100-300 f4 , die is volgens de meeste gebruikers ook heel goed. Als je toch meer licht wil, dan kan je ook voor de Sigma 70-200 f2,8 kiezen, die kost iets meer dan de Canon 70-200 f4 L. Maar de AF van die lens is heel wat trager.
    De nieuwe Canon 70-300 met beeldstabilisatie zou ook heel goed zijn, en de AF ook vrij snel, dat kan ook een goede keuze zijn als je wat lichter materiaal in de fototas wil (die kan je vinden vanaf ongeveer 600 euro).

Beeldstabilisatie vermindert trillingen en heel kleine bewegingen van de camera (je beweegt altijd een klein beetje als je een camera vasthoudt, en ook als je afdrukt), daardoor kan je met wat langere sluitertijden ook nog scherpe foto's maken zonder bewegingsonscherpte, op voorwaarde dat het onderwerp stil staat (bij sportfoto's zal IS dus niet veel helpen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

De AutoFocus van die Sigma 70-200 f2.8 is traag?
      Die heeft wel een HSM motor? Dus die kan wel mee met die Canon 70-200 f4
      Zelf zit ik ook met een dillema tussen de sigma 70-200 f2.8 & 100-300 f4.
      Maar voor mij wordt het de sigma 70-200 f2.8 met sigma tc 1.4x (om toch nog een leuk bereik te hebben
      De prijs van deze lenzen liggen wel tussen de € 880 & € 1100.
      SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
        De AutoFocus van die Sigma 70-200 f2.8 is traag?
        Die heeft wel een HSM motor?
        Dus die kan wel mee met die Canon 70-200 f4
        Zelf zit ik ook met een dillema tussen de sigma 70-200 f2.8 & 100-300 f4.
        Maar voor mij wordt het de sigma 70-200 f2.8 met sigma tc 1.4x (om toch nog een leuk bereik te hebben
        De prijs van deze lenzen liggen wel tussen de € 880 & € 1100.
        Op een Canon-body is die AF blijkbaar veel trager dan op een Nikon. Ik weet ook niet wat de reden daarvan is, maar mijn Sigma 70-200 f2,8 is niet zo heel erg snel bij het scherpstellen.

Ik weet ook wel dat de prijs van de lenzen die ik voorstel hoger is dan 700 euro, maar tweedehands moet je die toch kunnen vinden voor die prijs (of iets meer).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

sport fotografie, model fotografie, zoem lens, te vrede, tweede hands, haar scherp, levens duur, zoom berijk, 10 d

bezich, zoem, berijk, stabilizator

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Op een Canon-body is die AF blijkbaar veel trager dan op een Nikon. Ik weet ook niet wat de reden daarvan is, maar mijn Sigma 70-200 f2,8 is niet zo heel erg snel bij het scherpstellen.

Ik weet ook wel dat de prijs van de lenzen die ik voorstel hoger is dan 700 euro, maar tweedehands moet je die toch kunnen vinden voor die prijs (of iets meer).
            Ok dat is te begrijpen. Ik hoop dat ie op een Nikon goed gaat presteren
            SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              Als je altijd buiten foto's maakt, en als er altijd genoeg licht is, dan heb je niet echt een f2,8 lens nodig. Bij watersport zal je toch het diafragma wat verder dichtzetten, anders heb je te weinig scherptediepte om de druppels scherp te krijgen.

Het L-glas van Canon heeft niet altijd beeldstabilisatie, en die zal je ook niet echt nodig hebben voor dat soort foto's. De Canon 70-200 f4 L is een heel stuk goedkoper dan de f2,8-uitvoeringen (met of zonder IS dus), en daarmee heb je waarschijnlijk al genoeg zoombereik. Je kan ook kiezen voor de Sigma 100-300 f4 , die is volgens de meeste gebruikers ook heel goed. Als je toch meer licht wil, dan kan je ook voor de Sigma 70-200 f2,8 kiezen, die kost iets meer dan de Canon 70-200 f4 L. Maar de AF van die lens is heel wat trager.
              De nieuwe Canon 70-300 met beeldstabilisatie zou ook heel goed zijn, en de AF ook vrij snel, dat kan ook een goede keuze zijn als je wat lichter materiaal in de fototas wil (die kan je vinden vanaf ongeveer 600 euro).

Beeldstabilisatie vermindert trillingen en heel kleine bewegingen van de camera (je beweegt altijd een klein beetje als je een camera vasthoudt, en ook als je afdrukt), daardoor kan je met wat langere sluitertijden ook nog scherpe foto's maken zonder bewegingsonscherpte, op voorwaarde dat het onderwerp stil staat (bij sportfoto's zal IS dus niet veel helpen).

bedankt dit noem ik nu een een ferm uitleg ik ben al een stuk verder,

dat L glas boeit me wel, maar is het nu zo veel beter???
              ik zit er helemaal niets mee in om tweede hands te kopen dus zit die zeker in de prijsklasse en 200 mm is me denk ik genoeg, ik kan dan niet elk plekje van de omloop van zolder nemen denk ik maat kom er toch heel ver mee.

en 2.8 heb ik inderdaad niet echt nodig heb na jou zeer goede uitleg bij terzaken geleerd dat het prima kan echt ferm fotokes gemaakt met f8 tegen een sluitertijd van 1-1000

groetjes Rob motard nu nog op een TDM 850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R0bke
                dat L glas boeit me wel, maar is het nu zo veel beter???
                Zonder L glas kan je ook wel een aardige foto maken hoor Wel is L glas of beter gezegd het objectief net wat beter afgewerkt, zwaarder en dus sterker voor lang gebruik en is de kwaliteit van het glas het beste wat Canon over het algemeen te bieden heeft.

Er zijn echter niet L lenzen die betere beeldkwaliteit bieden, dus het is niet zaligmakend. Kijk eens bij de reviews op Fred Miranda als je een lens op het oog hebt. Ze drukken de prijs t.o.v. de kwaliteit uit, erg interessant.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                X