Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma - Sigma 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bigma - Sigma 50-500

Ik ken die lens dus wel heel goed van "horen zeggen" en de reviews hier op het forum, maar ik zou ze graag eens op mijn Fuji S3 Pro uitproberen.
    Iemand in de buurt van herentals die zo'n lens heeft en waar ik eventueel eens kan komen testen. De Fuji S3 heeft dus een Nikon - vatting Ik dacht anders even naar Konijn te rijden ( niet te ver voor mij ) maar die hebben de Nikon vatting blijkbaar niet op stock momenteel.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Bigma - Sigma 50-500

Sigma heeft deze Sigma 50 - 500mm f4,0-6,3 EX DG APO HSM Nikon AF lenzen altijd direct uit voorraad leverbaar met drie jaren waarborg.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
      Ik ken die lens dus wel heel goed van "horen zeggen" en de reviews hier op het forum, maar ik zou ze graag eens op mijn Fuji S3 Pro uitproberen.
      Iemand in de buurt van herentals die zo'n lens heeft en waar ik eventueel eens kan komen testen. De Fuji S3 heeft dus een Nikon - vatting Ik dacht anders even naar Konijn te rijden ( niet te ver voor mij ) maar die hebben de Nikon vatting blijkbaar niet op stock momenteel.
      Ik dacht gisteren twee Bigma's in de demo-etalage te hebben zien staan. Wellicht is er toch eentje bij met Nikon vatting? Je kan mss. eens bellen om te informeren?
      Het is idd. belangrijk om eerst de hands-on feeling te hebben van dergelijk objectief alvorens het definitief aan te schaffen.

BTW, zeer goed initiatief van Konijnenberg om steeds demo-materiaal beschikbaar te hebben!
      Niemand koopt immers graag nieuwe apparatuur uit dozen die al tientallen keren werden geopend!...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
        Sigma heeft deze Sigma 50 - 500mm f4,0-6,3 EX DG APO HSM Nikon AF lenzen altijd direct uit voorraad leverbaar met drie jaren waarborg.
        dat wil nog niet zeggen dat ze bij konijn op voorraad zijn hé...
        of bied je kine21 een test aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
          dat wil nog niet zeggen dat ze bij konijn op voorraad zijn hé...
          of bied je kine21 een test aan
          Otto kennende is dat geen enkel probleem hoor, 't is maar dat ik niet altijd direct de tijd vind om over en weer naar Putte te rijden
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik bezit nu een kleine twee jaar een 50-500 en vind het een heerlijke alleskunner, maar (en dat schreef ik ook al ergens anders in het forum) boven de 400mm is hij op het grootste diafragma niet echt scherp. Gebruik hem dan vanaf f/8 en hij is perfect.

Een ander groot probleem vind ik de poedercoating van de lens. Die is er dus bij mij echt helemaal af gebladerd. Het is zelfs zo erg dat ik me bijna al begin te schamen als ik deze lens bij een opdrachtgever uit mijn tas haal. Dit doet echter niets af aan de kwaliteit van de lens, want die is goed.

Comment

Ik bezit nu een kleine twee jaar een 50-500 en vind het een heerlijke alleskunner, maar (en dat schreef ik ook al ergens anders in het forum) boven de 400mm is hij op het grootste diafragma niet echt scherp. Gebruik hem dan vanaf f/8 en hij is perfect.
              Pardon ?? Ik gebruik de mijne op F6.3 en 500mm en ik heb beslist niet klagen over de scherpte van die lens
              Last edited by elsan; 2 augustus 2006, 19:01.
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Pardon ?? Ik gebruik de mijne op F6.3 en 500mm en ik beslist niet klagen over de scherpte van die lens
                Waar staat 'Bigma' voor, ik lees hier op dit forum wel vaker uitdrukkingen (turbotaal) die mij niets zeggen.

Comment

dat is de Sigma 50-500, gewoon een bijnaam omdat ie zo "big" (ma) is

andere:

(copy/paste)
                  Magic Drainpipe - 80-200L
                  Coffee Grinder - 100-300L
                  Dust Trombone - 100-400L IS
                  Plastic Fantastic - Tokina 19-35
                  Plastic Piston - 90-300
                  Pocket Rocket - 80-200 F4.5-5.6
                  Coke Bottle - 16-35L (Blame Forrest for that one ;-)
                  Prime-Pipe - 200 F2.8L
                  Hyper Pipelet - 135F2L
                  Grandad - 50 F1.8 Mk1
                  Radar Gun - Sigma 170-500
                  Bigma - Sigma 50-500EX
                  Goldfinger - Champagne Coloured 24-85USM
                  Popeye - Sigma 12-24HSM
                  BogRoll - 75-300 (Non-IS)
                  Fake Drainpipe - Sigma 70-210 F2.8 APO
                  Breadwinner - 28-70L
                  Breadwinner Mark II - 24-70L
                  The 300D is "Plastic Percy" ;-)
                  20mm Sigma - "Bargain Bucket" / "El-Hombre"
                  55-200 USM II - "Pocket Rocket II"
                  18-55 EFS - "Dogtoy"
                  Last edited by Sam Jae; 2 augustus 2006, 18:18.

Comment

Heb de 50-500mm gekocht, ongeveer enkele maanden terug, ik moet zeggen qua belichting is die , woon in Vorselaar nabij Herentals, maar met Canonvatting, anders mocht je ze eens proberen.

PS: waarom niet proberen om de tweedehandsmarkt, daar kun je koopjes doen hoor!

Groetjes,
                    StevenVH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH
                      Heb de 50-500mm gekocht, ongeveer enkele maanden terug, ik moet zeggen qua belichting is die , woon in Vorselaar nabij Herentals, maar met Canonvatting, anders mocht je ze eens proberen.

PS: waarom niet proberen om de tweedehandsmarkt, daar kun je koopjes doen hoor!

Groetjes,
                      StevenVH
                      Ik heb momenteel een gelegenheid voor een Bigma maar niet de Dg versie ( niet dat echt belangrijk is ) voor 650€ met een B&W Uve pro filter.
                      Ik denkdat ik hiermee geen slechte deal heb gemaakt.

Comment

Ik vond op eBay een soort Bigma, allez en kleine Bigma ?

Comment

Is verwijderd, waarschijnlijk oplichterij.

Comment

Working...
                          X