Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon groothoek & allround

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon groothoek & allround

Hoi Beste BD-ers,

Graag volgend vraagje.
    In onderstaande handtekening kan je zien dat ik tussen mijn 17-55 en mijn 70-200 een gaatje heb. Dit heb ik tijdens modelfotografie wel al gemist, zo net niet of net teveel, je weet wel.
    Ik wil dit opvullen en had gedacht een 18-200 omdat die dan ook makkelijk als walk-around lens kan gebruikt worden.

Anderzijds heb ik nog geen echte groothoek en dacht hierbij aan een 12-24 van Nikon. Wat zijn jullie ervaringen op dat vlak. Misschien is hier eerder wel al diverse items over verschenen maar die heb ik dan lekker gemist.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Dirk
    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
    ----------------------------------------------
    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Re: Nikon groothoek & allround

Oorspronkelijk geplaatst door Dirre
    Hoi Beste BD-ers,

Graag volgend vraagje.
    In onderstaande handtekening kan je zien dat ik tussen mijn 17-55 en mijn 70-200 een gaatje heb. Dit heb ik tijdens modelfotografie wel al gemist, zo net niet of net teveel, je weet wel.
    Ik wil dit opvullen en had gedacht een 18-200 omdat die dan ook makkelijk als walk-around lens kan gebruikt worden.

Anderzijds heb ik nog geen echte groothoek en dacht hierbij aan een 12-24 van Nikon. Wat zijn jullie ervaringen op dat vlak. Misschien is hier eerder wel al diverse items over verschenen maar die heb ik dan lekker gemist.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Dirk
    Ik gebruik momenteel de keuze die jij voorstelt, namelijk een 12-24 van Tokina ( niet nikon dus ) en de Nikkor 18-200 VR. Maar als lens daartussen heb ik dus de Nikkor 28-70 f/2.8
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Aan de Nikkor 12-24 F/4 ga veel plezier beleven, een aanrader

Als je het gaatje van 55mm - 70mm echt mist, wissel je 17-55 met een 28-70mm.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Onorthodox idee: Nikon 28-105 om je gaatje op te vullen. Scherp op film, digital zal nog beter zijn, en 1:2 macrofunctie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirre
          Hoi Beste BD-ers,

Graag volgend vraagje.
          Vind het nogal vreemd, als je dat net mist ga je toch niet een 18-200 erop draaien tijdens een modelshoot. Het lijkt mij eerder een luxeprobleem. Een stapje vooruit zetten lijkt mij een betere oplossing. Gaat dat echt echt echt niet, wat wel eens heel misschien zou kunnen gebeuren, crop dan een centimetertje in ps.
          Last edited by Maarten_T; 5 augustus 2006, 02:18.

Comment

Als ik naar jouw lenzenarsenaal kijk, begrijp ik niet zo goed dat je tussen 55 en 70 iets mist. 70-200 vr is perfect voor modelfotografie evenals 85 1.8 evenals 18-55 2.8.

Het enige wat je ontbreekt is de 12-24 dx nikkor, hier zijn heel creatieve dingen mee mogelijk

Mvg
            Romulus
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Working...
            X