Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L-objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: L-objectief

Vraagje aan Black B@ndit:

Ik heb zelf een Sigma 18-50 EX DC vervangen door een 17-40 f4 L, en een Tamron 28-75 f2,8 door een 24-105 f4 L.
    Merk je ook verschil in de beeldkwaliteit tussen de Sigma en Tamron enerzijds en de Canon 'L' lenzen anderzijds?

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scannie
      Vraagje aan Black B@ndit:

Merk je ook verschil in de beeldkwaliteit tussen de Sigma en Tamron enerzijds en de Canon 'L' lenzen anderzijds?

Peter.
      De 17-40 f4 L is werkelijk scherp helemaal open, waar de Sigma 18-50 f2,8 EX DC toch minstens op f4 moest gezet worden om echt scherpe foto's te krijgen. De Sigma is wel degelijk bruikbaar op f2,8 maar dan heb je niet de allerscherpste foto's. De Sigma had toch vrij veel last van flarevorming, de Canon 17-40 heeft daar bijna geen last van. De AF van de Canon werkt bijna onmiddelijk als je de ontspanknop half indrukt, bij de Sigma merk je een beetje vertraging.

De Canon 24-105 f4 L IS hoef je helemaal niet dicht te schroeven voor scherpe foto's, die is ook heel scherp volledig open. De tamron viel wat tegen op f2,8 en op 75mm kon je die best pas gebruiken vanaf f5,6 om redelijk scherpe foto's te krijgen. De 24-105 is gewoon heel scherp over het hele zoombereik. De Tamron is niet erg gevoelig voor flare, maar bij de Canon 24-105 f4 L IS heb ik gewoon nog nooit een foto gezien met een flare-vlek . Dat is mijn enige lens waarbij ik zo nog geen foto's tegengekomen ben. De AF van de Tamron is vrij traag, de 24-105 is werkelijk supersnel .

Met de Canon L-lenzen heb ik ook nog geen AF-problemen gehad, de Sigma en de Tamron misten soms wel eens. Als je een serie foto's maakte, dan zaten er steeds weer een paar tussen die om een onverklaarbare reden back of frontfocus vertoonden. Dat is heel lastig als je net die foto's had willen behouden .

Dit is wel een vergelijking tussen lenzen uit een compleet verschillende prijsklasse, als je ook rekening houdt met de aankoopprijs, dan zijn de Sigma 18-50 f2,8 EX DC en de Tamron 28-75 f2,8 heel zeker niet slecht.
      Als ik die twee vergelijk met de Canon 28-135 IS die ik eerder had, dan zijn beide lenzen scherper, en hebben ze veel minder last van flare-vorming. Die Canon 28-135 IS was wel duurder...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

hier staan een st-e2 te koop:

- 1D - Mark II - VERKOCHT - lens EF 24-70 f2,8L USM - VERKOCHT - lens EF 50/1.8 II - VERKOCHT - Speedlite 550 EX - VERKOCHT - afstandsbediening RS-80N3 - VERKOCHT - Transmitter ST-E2 - VERKOCHT - Extra batterij NP-E3 - VERKOCHT - Rugzak Lowepro Backpach Mini Trekker AW - VERKOCHT - Statief Velbon Sherpa 600 - VERKOCHT -

Comment

Dat is een duidelijke uitleg

Bedankt,
          Peter.
          www.dpix.nl event photography

Comment

Working...
          X