Ik weet nog steeds niet welke lens te kiezen, ik ben voornamelijk op zoek naar 'beter' glas dat ook geschikt is bij slechte lichtsomstandigheden. In hoeverre is de VR bruikbaar in zulke situaties? Is de VR meer bruikbaar (qua scherpte) dan de Tamron op 2.8? Of is f2.8 dan aan te raden?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tamron 28-75 2.8 of Nikon 24-120 VR?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Tamron 28-75 2.8 of Nikon 24-120 VR?
Hallo,
Ik vind de 24-120 VR geen topper van een lens, daarmee wil ik niet zeggen dat het een slechte lens is.
De tamron daarentegen is een zeer scherpe lens, waarmee je zeker in slechtere lichtomstandigheden meer voordeel zal uithalen dan de nikon 24-120VR, al heeft deze VR. Plus deze tamron is 2.8 over het hele bereik.
Het voordeel van de nikon is dat ze wel iets meer zoombereik heeft en iets meer groothoek.
Ik zou persoonlijk voor tamron gaan.
mvgr
PVANikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
Pentax K1, Pentax 24-70 2.8
-
Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/
Comment
-
Heb zelf de nikon 24 120 vr. 't voordeel van deze lens vind ik nog altijd dat je meer scherptediepte hebt bij dezelfde lichtomstandigheden door VR. Nog een voordeel is dat je meer groothoek en meer tele hebt. de tamron 28-75 schijnt wel scherpere platen af te leveren. Is voor mij trouwens geen probleem omdat ik toch alle foto's bewerk voordat ik ze af laat drukken.
Desalniettemin ga ik mijn 24-120 vr verkopen omdat ik weer een stapje hogerop wil en iets meer tele wil. misschien is deze lens wel wat voor je. Stuur me een mailtje en ik wil je desnoods wat voorbeeldfoto's mailen.
groeten,
Mathijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thijsje. de tamron 28-75 schijnt wel scherpere platen af te leveren. Is voor mij trouwens geen probleem omdat ik toch alle foto's bewerk voordat ik ze af laat drukken.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuiskijk hier eens
PhotographyReview brings you user reviews and editorial reviews on digital cameras and photography equipment reviews, news, forums, photo galleries, used camera listings and more.
http://www.ephotozine.com/equipment/tests/
Heel erg bedankt voor deze linken !!
Comment
Comment