Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan niet kiezen ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan niet kiezen ...

ik ben sedert gisteren in het bezit van een Canon 350D, maar nu moet ik mijn eerste lenske nog kiezen ...

Na vele topics te lezen op dit forum wou ik voor de Tamron 28-75 gaan, maar gisteren heb ik het nog is meegemaakt dat ik met mijn compact camera te weinig breedhoek had om een foto te trekken en ik kon niet achteruit.

Daarom begin ik nu toch te twijfelen om eventueel voor de Tamron 17-50 of de Sigma 18-50 te gaan.

Graag had ik jullie mening gehad.

thx,
    dd
    Canon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6

Re: Kan niet kiezen ...

28 mm is niet wijd genoeg neem maar 1 van die 2 anderen.

Comment

Inderdaad, zelf vind ik 18mm soms al te weinig...
      maar ik hou er dan ook soms van om wat land op een foto te krijgen ofzo.
      Tis te zien voor wat je de lens gaat gebruiken, ik denk dat voor portretten een 28-75 zeker goed is.
      SHARPimages.be

Comment

Als het je eerste en voorlopig enige lenske is, dan zal die 28 niet genoeg zijn. Ik heb destijds eerst mijn camera gekocht met kitlenske, daarna de Tamron genomen, deze is zeer goed, maar toch neem ik de kitlens nog steeds mee om wat bereik te hebben tussen 18 en 28. Dus als het je enige lens is, zou ik waarschijnlijk ook opteren voor iets met wat groothoek.

Comment

Ga eens een tijdje oefenen met een Sigma 18-200, kijk welk bereik je het meest gebruikt en ga dan naar je 'betere' lenzen zoeken.

Ik heb altijd heel goede foto's met de 18-200 kunnen maken en het is een lekker licht lensje voor alledaags gebruik in de stad en buiten.

Vorbeelden:

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Deze middag kan ik mij een tweedehands Sigma 18-50mm f2.8 DC EX aankopen voor een goed prijske.

Zo heb ik dan zeker voldoende breedhoek en kan ik later nog uitbreiden met een telelens.

thx voor de reacties
            Canon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dd1975
              Deze middag kan ik mij een tweedehands Sigma 18-50mm f2.8 DC EX aankopen voor een goed prijske.

Zo heb ik dan zeker voldoende breedhoek en kan ik later nog uitbreiden met een telelens.

thx voor de reacties
              Das een goede keuze als 18mm voor u al breed genoeg is.Je kan eventueel later nog een 10-22 van canon of 12-22 van sigma aanschaffen.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Vandaag toevallig eens een testfoto gemaakt met de 350D en de Tamron 28-75

full size rechtstreeks uit de 350D:

http://users.pandora.be/fotogallery/bd/IMG_5082.JPG

jammer dat de 350D voor me te compact is.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                X