Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beter alternatief voor 18-55 kitlens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beter alternatief voor 18-55 kitlens?

Hallo,

Sinds vorige week heb ik de 50mm / 1.8 en ben ik een beetje verslaafd geraakt aan die scherpte.
    Nu begint het dus ook te knagen om de 18-55 kitlens van mijn Nikon D50 te vervangen door een beter / scherper model.

Mijn budgetten liggen helaas niet zo hoog dat ik mij een exemplaar van 800€ kan veroorloven.

Kan iemand mij zeggen of er betere alternatieven bestaan?

Alvast bedankt,
    Tom
    Last edited by tboschman; 26 juli 2006, 16:45.

Re: Beter alternatief voor 18-55 kitlens?

Ik ben heel tevreden van mijn 17-40L , ideaal wandellensje , zeer degelijke bouw , goede kleuren en scherpte, nog betaalbaar ook.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB
      Ik ben heel tevreden van mijn 17-40L , ideaal wandellensje , zeer degelijke bouw , goede kleuren en scherpte, nog betaalbaar ook.
      Helaas heb ik een Nikon D50 dus dat zal niet al te goed passen vrees ik.

(ik heb ondertussen ook al mijn eerste bericht aangepast )

Comment

Kan iemand mij zeggen of er betere alternatieven bestaan?
        In het laatste nummer van het maandblad Zoom.nl is er ook een artikel dat hierover gaat. De kitlens is op zich niet slecht, maar is weinig lichtsterk en is natuurlijk geen topper. Zelf heb ik gekozen voor de Tamron 28-75 f/2.8. Deze lens is zowel van bouwkwaliteit, als scherpte, als lichtsterkte een stuk beter dan de kitlens en dat voor een schappelijke prijs. Nadeel is wel dat je geen groothoek hebt. Zelf los ik dit op door mijn kitlens mee te nemen en te gebruiken voor alles tussen 18 en 28 of door met de Tamron te werken en een stapje achteruit te gaan, of een paar overlappende foto's te maken en te stitchen.

Comment

Als je niet overdreven veel wil betalen ( €399 ) en toch een goeie lens wil hebben MET breedhoek en vergelijkbaar bereik als de kitlens, probeer de Tamron 17-50 f/2.8 dan eens. Betaalbaar en zeer goede reviews.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB
            Dit is wel een zeer dure oplossing want hij moet dan eerst zijn D50 gaan verkopen en ook zijn 50mm om dat een 20d of 350d te kopen met die lens.
            Er moeten dan wel goedkopere en handigere oplossingen zijn.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

zowel sigma als tamron hebben de lichtsterke 18-55 f 2.8.
              bekijk wat reviews:de nieuwe tamron wordt erg aangeprezen.

en op pbase.com kan je tal van foto's bekijken van tal van lenzen.

succes,
              vonkske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske
                zowel sigma als tamron hebben de lichtsterke 18-55 f 2.8.
                bekijk wat reviews:de nieuwe tamron wordt erg aangeprezen.

en op pbase.com kan je tal van foto's bekijken van tal van lenzen.

succes,
                vonkske
                De sigma is de 18-50 f 2.8 EX DC
                Ik bezit deze ook een jaar en er zeer content mee. snel, scherp en degelijk.
                Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

zijn er ook goede en betaalbare alternatieven voor een telelens tot 300mm (bv 70-300)

Met vriendelijke groeten
                  Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970
                    zijn er ook goede en betaalbare alternatieven voor een telelens tot 300mm (bv 70-300)
                    Ik heb de 70-300 APO van sigma en ben daar zeer tevreden van. Die is goed betaalbaar (225€), heeft een macro-stand en ik heb zelfs de indruk dat hij scherper is dan de 18-55 kitlens (hoewel het een beetje appels met peren vergelijken is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tboschman
                      Helaas heb ik een Nikon D50 dus dat zal niet al te goed passen vrees ik.

(ik heb ondertussen ook al mijn eerste bericht aangepast )
                      was nochthans al een tijdje wakker , verder ga ik je niet kunnen helpen dan
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

tamron 17-50, sigma 18-50 of de sigma 17-70.
                        waarvan de laatste het best betaaldbaar is en ook nog wat bereik toevoegd

goed getest op die photozone.de link van hierboven (maar ietsje minder dan de 18-50 van sigma)
                        Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

Comment

Tamron 17-50 f/2.8 lijkt mij zeker een van de betere lensjes.
                          SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tboschman
                            Ik heb de 70-300 APO van sigma en ben daar zeer tevreden van. Die is goed betaalbaar (225€), heeft een macro-stand en ik heb zelfs de indruk dat hij scherper is dan de 18-55 kitlens (hoewel het een beetje appels met peren vergelijken is)
                            en is die lichtsterk genoeg om 's avonds foto's te maken?

Met vriendelijke groeten
                            Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970
                              en is die lichtsterk genoeg om 's avonds foto's te maken?
                              Dat niet, als je rekening houdt met de vuistregel van minimale sluitertijd = 1/brandpuntsafstand moet je een sluitertijd hebben van 1/60 - 1/250 om een beetje degelijk vanuit de hand te kunnen fotograferen. Neem daarbij het diafragma tussen de 4 en 5.6 en je komt al snel tot de conclusie dat er al redelijk wat licht aanwezig moet zijn.
                              Overdag vind ik dit objectief een droom om mee te werken maar 's avonds zul je toch naar meer lichtgevoelige examplaren moeten gaan die al snel 4 keer zo duur zijn.

Comment

Working...
                              X