Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro: tussenringen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro: tussenringen of niet?

Hallo,

Kan er me iemand vertellen wat het grote verschil is (buiten de prijs ) tussen de tussenringset van kenko en de tussenring van Canon?
    Ik heb het hier over de Canon Extension Tube EF 25 II (100€) en Kenko Tussenringset DG (120€ voor de set van drie)

Het is de bedoeling om ze specifiek voor macrofotografuie te gebruiken.
    Wat raden jullie me aan OF raden jullie ze me gewoon af wegens te groot kwaliteitsverlies? Zijn er (liefst goedkope) alternatieven?

TBH
    -The Black Horses-
    Canon materiaal

www.theblackhorses.be

Re: Macro: tussenringen of niet?

Het grote verschil zal zitten in de marketing.

Zelf werk ik met de tussenringenset van Solignor en hebben net dezelfde functionaliteit als de Canon tussenringen (doorgeven van het AF signaal, diafragma, ...). Dus koop die tussenringen van Kenko of Solignor (als je die nog kan vinden) maar je gaat geen problemen hebben.

Veel kwaliteitsverlies ga je niet hebben met die ringen. Het voordeel/nut van die ringen is dat je dichter bij je onderwerp komt waardoor het groter wordt weergegeven. Het nadeel is wel dat je wat lichtverlies hebt.

Denk niet dat er goedkopere alternatieven bestaan (buiten tussenringen die geen signalen doorgeven aan de body) maar eerder duurdere zoals een Novoflex balg of die speciale macro lens van Canon ( 1:1 tot 5:1)

Groeten,

Christof Laeremans
    Christof Laeremans

Comment

Working...
    X