Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300mm f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 300mm f2.8

Ik ben van plan de Nikon AFS 300 f/2.8 D II of de Nikon AF-S VR 300/2.8G aan te kopen
    Welke van deze twee lenzen zouden jullie kiezen en waarom?
    Deze lens zou ik vooral voor sport gebruiken zowel motorsport als voetbal (kunstlicht) en dit met de Nikon D200
    Alvast bedankt voor jullie reacties

Re: Nikon 300mm f2.8

Is voor mij een droom deze lens, net als de 200-400... Ik heb beide lenzen eens mogen proberen...
    Ik zou persoonlijk voor de VR-versie gaan. Redenen: ze is nieuwer, de VR werkt echt en de bokeh is stukken beter dan de niet-VR (dit laatste komt niet van mij maar van enkele professionelen...).
    Website: http://www.d-eye.be

Comment

Ik heb de Nikon 70-200 VR, maar als ik snelle sporten fotografeer dan gaat mijn VR uit,de VR heeft toch wel wat tijd nodig en is dus wat trager,dus kijk goed wat je wil met je lens
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

Zelf heb ik de niet VR-versie en ben er reuze tevreden van.

Let wel op dat je de AF-S versie bedoeld hé !!!

Zelf heb ik ook al beide lenzen getest en elke lens heeft zijn voor- & nadelen.

NON-VR:
        pro: veel stevigere bouw
        contra: zwaar

VR:
        pro: VR-functie
        contra: lichtere uitvoering (zowel van stevigheid van materialen als van gewicht)

Moest je de NIET vr-versie willen testen, call me.

Sven

Comment

De Vr versie is de actuele versie. De oudere versie hoort tgen een opruim prijs weg te gaan.

Rorslett is zeer tevreden over de VR versie maar dan moet je wel de VR uitzetten.
          Zie:
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Ik heb zelf de AFS 300 f/2.8 D II en ben er bijzonder tevreden over. Sublieme lens zonder meer

Comment

Er is natuurlijk een deftig prijs-verschil hé.

De NON-VR versie kan je (geloof ik) niet meer nieuw kopen. Kost normaal in perfecte staat 2de hands +/- 2500€

De VR versie kan je (geloof ik) niet in 2de hands kopen. Kost normaal rond de 4750€

Das bijna het dubbele.

Welke lens je ook kiest, het blijven SUPER-lenzen en je zal er nooit spijt van hebben.

Sven

Comment

Ik zou een mix willen van de oude en de nieuwe AFS versies. Weg met die VR, hup terug de stevigheid van de statiefvoet van de eerste versie, maar dan wel met de optische kwaliteit van de actuele versie (ghosting/flare/bokeh). Scherpte en contrast is op alle versies altijd fenomenaal geweest.

Comment

Het zal de VR-versie worden !!!
                  Iedereen bedankt voor de reacties

Comment

Proficiat

We kunnen anders eens samenkomen met een aantal tevreden gebruikers hé

Sven

Comment

Ook proficiat van mijnentwege

Ik ga mijn AFS 300mm f2.8 mk.1 waarschijnlijk ook inruilen voor de VR eind dit jaar/begin volgend jaar, en dit voor de nieuwe/betere optische kwaliteiten. Voor de VR zal ik het echter niet doen. Ik vraag me daarbij af of de LP-47 vervang-statiefvoet van Kirk of de LCF-14 van RRS betere prestaties vanaf statief zullen geven dan de originele statiefvoet

Comment

http://www.naturfotograf.com/AFS300_28_VR_rev.html

eentje om te lezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                          Ook proficiat van mijnentwege

Ik ga mijn AFS 300mm f2.8 mk.1 waarschijnlijk ook inruilen voor de VR eind dit jaar/begin volgend jaar, en dit voor de nieuwe/betere optische kwaliteiten. Voor de VR zal ik het echter niet doen. Ik vraag me daarbij af of de LP-47 vervang-statiefvoet van Kirk of de LCF-14 van RRS betere prestaties vanaf statief zullen geven dan de originele statiefvoet
                          Ik heb zo een Kirk vervang-voet voor de 200-400 (en de 70-200).
                          Deze beugel heeft al groeven zodat je hem dadelijk in de Markins kan schuiven.
                          Je beugel is dus minder dik en stabieler want er zit geen extra plaatje tussen dat bewegingsonscherpte kan veroorzaken.

Nadeel : het is niet goedkoop maar dat zal geen verrassing zijn zeker
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                          X