Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Heeft iemand ervaring met de macrolenzen van sigma f2.8 +- 100 mm en de nikon f2.8 +- 100 mm ?, De nikon kost ongeveer het dubbele, is hij dan dubbel zo goed? wie geeft me goede raad ? dank bij voorbaad !!!
Heeft iemand ervaring met de macrolenzen van sigma f2.8 +- 100 mm en de nikon f2.8 +- 100 mm ?, De nikon kost ongeveer het dubbele, is hij dan dubbel zo goed? wie geeft me goede raad ? dank bij voorbaad !!!
Ik heb ze allebei gehad :
Van de Sigma MACRO 105mmF2.8 EX DG was ik niet zo tevreden, de lens was wel scherp maar vond ze niet handig in gebruik. De AF was niet accuraat, in MF wel natuurlijk.
De Nikkor AF-D 105mm 2.8 is een zeer goede lens : zeer scherp, solide.
De AF was beter dan van de Sigma maar ook niet heel snel
Is deze lens het dubbele waard dan de Sigma ? Deze Nikkor is in ieder geval beter dan de Sigma. Je kan het ook zo bekijken, als je de lens beu bent, dan is de restwaarde van de Nikkor veel hoger dan de Sigma. Trouwens je kan hem ook 2dehands kopen, macro's blijven gewoonlijk in zeergoede staat omdat ze minder gebruikt worden dan een meer algemene lens.
Een alternatief is de Tamron SP AF90MM F/2.8 Di Macro 1:1
Ik heb de voorganger een tijdje gehad. Zeergoede macro maar de lens is precies gemaakt van fragiel plastiek.
Ik zou je aanraden ook eens de Sigma 150/2.8 in overweging te nemen.
Vroeger had ik een Nikon 60mm/2.8 macro, een dijk van een lens. Maar als je diertjes wil fotograferen die nogal snel wegvliegen (een libel bv) is een iets langere brandpuntsafstand meegenomen.
Zelf werk ik voornamelijk met de 180/3.5 van Sigma en ben meer dan tevreden. Met tussenringen en de 1.4x extender haal ik vergrotingen van 3:1 en meer.
Ik zou je aanraden ook eens de Sigma 150/2.8 in overweging te nemen.
Zelf werk ik voornamelijk met de 180/3.5 van Sigma en ben meer dan tevreden. Met tussenringen en de 1.4x extender haal ik vergrotingen van 3:1 en meer.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment