Zijn er die ervaring hebben met deze lens, Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO, en wat zijn de bevindingen ervan?
Ben namelijk op zoek naar een andere lens, bedoeld voor rallysport, heb ook wel de veel belovende Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM in het achterhoofd, maar die valt een beetje buiten mijn budjet , is die 80-400 een beetje vergelijkbaar of ben je dan beter met de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
Zijn er die ervaring hebben met deze lens, Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 DG EX OS APO, en wat zijn de bevindingen ervan?
Ben namelijk op zoek naar een andere lens, bedoeld voor rallysport, heb ook wel de veel belovende Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM in het achterhoofd, maar die valt een beetje buiten mijn budjet , is die 80-400 een beetje vergelijkbaar of ben je dan beter met de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
Als je ermee kunt leven dat dit geen snelle lens is(zowel wat F betreft als wat AF(geen HSM))
Anders eens kijken naar de Sigma 70-200/2.8 HSM EX eventueel met een TC voor een groter bereik indien noodzakelijk. Ze zit in dezelfde prijsklasse en zeker snel genoeg voor autosport.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Heb de reply's even nagetrokken, tja die Sigma 70-200/2.8 HSM EX lijkt me wel wat, maar die bezit geen beeldstabilizator daarom had ik wat meer voorkeuze voor de 80-400, is ook de enige die dat heeft in de Sigma reeks.
Is een lens met beeldstabilizator trouwens uitdrukkelijk aangeraden voor dat soort opnames?
Autosport is nu net één van de weinige sporttakken waar je VR of IS of OS,... kun gebruiken nl in de stand voor panning.
Panning vraagt op zich wel wat oefening en de stabilisatie kan hier wel wat in helpen.
Nu als je een gevoelige (2.8) lens hebt, kun je over het algemeen met korte sluitertijden werken zodat je ook niet zoveel last van camerashake hebt.
Het is echt een kwestie van afwegen want lagere sluitertijden kunnen soms de creativiteit bevorderen.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment