Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 lenskeuze.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D50 lenskeuze.

Hallo,

Ik zit er al een tijdje mee in mijn gedachte om voor mijn D50 de Tamron 28-75 2.8 DI aan te schaffen.Nu kan ik ook van een forumlid de kitlens van de D70 overkopen,en daar begint mijn twijfel.Voor het bereik moet ik het niet laten,ze zijn toch vergelijkbaar,maar ik twijfel of ik niet beter voor de 2.8 ga.Ik fotografeer zowel binnen als buiten.En mischien nog een vraagje,is die kitlens van de D70 beter of slechter dan de kitlens van de D50?Of zijn ze vergelijkbaar?
    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Re: Nikon D50 lenskeuze.

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
    Hallo,

Ik zit er al een tijdje mee in mijn gedachte om voor mijn D50 de Tamron 28-75 2.8 DI aan te schaffen.Nu kan ik ook van een forumlid de kitlens van de D70 overkopen,en daar begint mijn twijfel.Voor het bereik moet ik het niet laten,ze zijn toch vergelijkbaar,maar ik twijfel of ik niet beter voor de 2.8 ga.Ik fotografeer zowel binnen als buiten.En mischien nog een vraagje,is die kitlens van de D70 beter of slechter dan de kitlens van de D50?Of zijn ze vergelijkbaar?
    Je moet er niet aan twijfelen dat de 18-70 beter is dan je 18-55. Ze is trouwens ook lichtsterker. Nu is de Tamron nog lichtsterker maar je mist wel de 18mm maar daar heb je nog je kitlens voor. Het bereik 18 tov 28 is wel een vrij groot verschil want het is vergelijkbaar met 27 en 42mm.
    Als je de 18-70 neem, doe je de 18-55 best van de hand want die ga je toch niet meer nodig hebben.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

ik heb de Tamron voor canon weliswaar , zeer goed lensje in ieder geval , maar mocht ik jou zijn zou ik mijn kitlens zeker niet wegdoen want die 28mm is echt niet breed genoeg voor landschapjes hoor !
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik ben zelf voor de Tamron gegaan, zeer goed objectiefje. Maar in dat geval zeker toch ook de kitlens houden voor het bereik 18-28. Ik weet er van mee te spreken, voor landschappen moet je soms toch teruggrijpen naar de kitlens, of een andere groothoek natuurlijk. Of achteraf stitchen, om zo toch een grotere hoek te bereiken. Maar los van dat nadeel, is de Tamron een goede keuze. Ik vind ze zelf beter dan de 18-70 van de D70.
        Koop je de Nikon 18-70 en raak je de 18-55 kwijt (die kitlens van de D70 is beter dan die van de D50, ik heb ze allebei al geprobeerd), dan zal dat waarschijnlijk een goedkopere oplossing zijn, en moet je bovendien geen twee lenzen meenemen.
        Beide keuzes hebben hun voor- en nadeel.

Comment

Als je al een kitlens 18-55 hebt, zou ik voor de Tamron 28-75/2.8 gaan. Die is in alle opzichten beter dan eender welke kitlens.

Je 18-55 kan je nog steeds gebruiken als je meer groothoek nodig hebt. De 18-70 vertoont op 18 mm evenveel vervorming als de 18-55, dus dat is op dat vlak geen verbetering. Het is vooral de bouwkwaliteit van de 18-70 die beter is dan de 18-55.

Je kan deze lenzen trouwens prima vergelijken op www.photozone.be

Gr's, Wim
          Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
          Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
            De 18-70 vertoont op 18 mm evenveel vervorming als de 18-55, dus dat is op dat vlak geen verbetering.
            Correctie: de veelgeprezen 18-70 (kitlens D70) vertoont zelfs beduidend méér vervorming dan de 18-55 (kitlens D50) op 18 mm, dus als je een lens zou houden omwille van het groothoekbereik, kies je imho beter voor de 18-50! Beide lenzen zijn in het groothoekbereik even lichtsterk.

Gr's, Wim
            Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
            Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
              Hallo,

Zou die 18-55 niet vervangen door de 18-70. Koop dan liever een lichtsterke lens. Zoals bvb die tamron (heb geen mening daarover, ken de lens niet).

Comment

yep het gaat de tamron worden denk ik,maar 't zal pas voor na mijn verlof zijn
                Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Je zal het je, denk ik, niet beklagen. De Tamron 28-75 SP f/2.8, is een beter objectief dan de kitlens van de D70 (hoewel die laatste ook niet slecht is). In het laatste nummer van Zoom.nl, stond trouwens ook een stukje over een mogelijk alternatief voor de kitlens, en ook daar was men positief over dit, al veel besproken, Tamronneke. Veel succes ermee en hopelijk zien we hier binnenkort wat foto's, met dat objectief genomen.

Comment

Working...
                  X