Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma lenzen

ik had een vraagje ik ben bezig een canon 20d tekopen en daar wilde ze mij de nieuwe sigma 18-50 en de nieuwe 55- 200 er bij verkopen nu is mijn vraag is sigma een goed merk en ook goed voor op een canon 20d camera ik hoor het graag

Re: sigma lenzen

Als het de sigma 18-50 f2.8 is dan heb je ene dijk van een lens.
    Heb ze zelf 2de hands gekocht en mijn exemplaar is tot mijn grote verbazing scherp op 2.8 .
    Je kan er ook creatiever mee omspringen dan met de kitlens en vooral de kortste scherpstelafstand is indrukwekkend !
    Met de 55-22 heb ik geen ervaring maar ik heb wel de 100-300 f4 en die is ook

Dixie
    ooit ... .

Comment

De 55-200 is een niet al te brak lensje, heb er zelf eentje gehad. Het kost bijna niets, en dat heeft zijn prijs: verouderd AF-systeem (de scherpstelring draait mee), nogal wat distorsie, ...
      De 18-50 3.5-5.6 is van dezelfde orde, met bovendien veel chromatische abberatie.

Comment

Bij die kits zit geen 18-50 EX DC, maar wel altijd een 18-50 f3,5-5,6 DC.
        Er is een heel groot verschil in prestaties tussen deze twee, maar er is natuurlijk ook een groot prijsverschil.

Die 18-50 f3,5-5,6 DC geeft ongeveer dezelfde "prestaties " als de Canon-kitlens.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X