Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 50mm f/1.8 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF 50mm f/1.8 II

Ik heb te horen gekregen dat dit een heel goed objectief is ,
    wat zijn de voordelen wat zijn de nadelen ??

voor welke soorten fotografie zou ik de lens kunnen gebruiken ??

overtuig mij van deze te kopen kwestie van de kneepjes van het vak te leren
    Mvg,
    Marijn

My Flickr

Re: EF 50mm f/1.8 II

heel scherpe lichtsterke lens voor bijna geen geld
    niet twijfelen!

Comment

Eerst kopen en dan kijken of je ze kan gebruiken, wat een omgekeerde wereld

Ik snap het niet hoor, als je ze nodig hebt dan koop je ze, indien niet dan koop je er eentje die je wél nodig hebt....

Hoe dan ook, tis voor de prijs een goeie lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
        Eerst kopen en dan kijken of je ze kan gebruiken, wat een omgekeerde wereld
        even ter verduidelijking : ik heb de lens nog niet aangekocht
        Mvg,
        Marijn

My Flickr

Comment

Zo'n 50 1.8tje heb ik vorig jaar aangeschaft, en vooral gebruikt op mijn analoge body, voor opdrachten voor de avondschool. Voornamelijk voor straatfotografie (geen toeter dus discreter) of 1.8 als je weinig licht hebt, zoals feestjes of optredens (indien je dichtbij kan). Vooral op de analoge systemen is die 50mm een interessante brandpuntsafstand, omdat die daar het sterkste het menselijk ook benaderd.

Velen hebben er hier zo eentje Kost nixnix (2 keer nix dus )

Comment

wat mij wel opvalt aan deze 50mm is dat er geen focusring aanwezig is hoe moet je dan scherpstellen in mf ??
            Mvg,
            Marijn

My Flickr

Comment

Er is een minuscuul (zelfde verhouding als een 350d tot een D70 ) focusringetje aanwezig...

Comment

Is vergelijkbaar met de Nikkor 50mm 1.8 D en dat is een lensje dat ik gewoon altijd bij heb. Niet dat ge het zoveel gebruikt, maar als ge het gebruikt is het vrijwel altijd in omstandigheden waar je het met niks anders red. De lens is klein, scherp, lichtsterk en goedkoop. Bovendien verkrijg je er een schitterende DOF mee. Ik vind het een absolute must in je tas.
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                  Er is een minuscuul (zelfde verhouding als een 350d tot een D70 ) focusringetje aanwezig...
                  ... en daarom heb ik de MK1 op de kop getikt. Makkelijker scherp te stellen manueel EN metalen vatting. In AF sjierpt ze wel even veel als de MK2 ... ma ja, dan had ik maar een 1.4 moeten kopen hé
                  ooit ... .

Comment

Working...
                  X