Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma APO 180mm 5.6 macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma APO 180mm 5.6 macro

Zou deze lens op de kop kunnen tikken,

Heeft iemand meer info erover, kvind niet veel opt het internet, eigenlijk niets!
    Ik weet alleen dat de minimale sherpstelling 55 cm zou zijn, en 1:2 macro

Groetjes, Maxim
    UPDATED http://smax-photo.magix.net

Re: Sigma APO 180mm 5.6 macro

Hoe goedkoop ze ook zou zijn, als het een 1:2 macro is, zou ik ze links laten liggen. Dat haal je tegenwoordig ook met een zeer betaalbare 70-300 telezoom en die is veel meer allround in te zetten dan een vaste 180. Verder ken ik de lens helemaal niet, dus geen idee of ze optisch goed is...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Da's zeker geen slechte,heb ze zelf gehad en helaas verkocht.Grote voordeel,het gewicht.'k Weet natuurlijk niet wat de prijs de prijs is.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Het zou 175 zijn, teveel?

Comment

Ik vind eigenlijk van wel. Het enige voordeel van de lens is het lage gewicht, maar met een Cosina lensje van de helft (3.5 100mm) zul je even goede resultaten boeken en dan zit daar bovendien een extra voorzetlens voor 1:1 bij.

Voor ietsje meer vind je veel betere lenzen en mocht je overstappen op een d200 dan kun je ook oudere manuele lenzen prima voor macro inzetten.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
            Ik vind eigenlijk van wel. Het enige voordeel van de lens is het lage gewicht, maar met een Cosina lensje van de helft (3.5 100mm) zul je even goede resultaten boeken en dan zit daar bovendien een extra voorzetlens voor 1:1 bij.

Voor ietsje meer vind je veel betere lenzen en mocht je overstappen op een d200 dan kun je ook oudere manuele lenzen prima voor macro inzetten.
            Rob,

kijk eens in je encyclopedie naar welke oudere lenzen prima zijn voor makro en tevens voor een zacht prijsje te krijgen zijn(voor de D200)

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb van de week 2 lenzen gekocht voor op de D200:

een Vivitar 2.8 100mm macro, een wat oudere en "loodzware" lens die echt 1:1 doet. MF natuurlijk maar de resultaten zijn ongelooflijk, zeker als je ziet dat dergelijke lenzen soms zwaar onder de 100 euro te bemachtigen zijn.

Ik heb ook nog een Panagor 2.8 135mm lens gekocht die tot 70cm scherpstelt (vandaar denk ik de toevoeging MACRO) en die levert ook voor enkele tientjes zeer scherpe platen.

In het algemeen zou ik zeggen dat telelenzen en macrolenzen MF het op de D200 zeer goed doen, met groothoeken zal het eerder tegenvallen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smax
                Zou deze lens op de kop kunnen tikken,
                Heeft iemand meer info erover, kvind niet veel opt het internet, eigenlijk niets!
                Ik weet alleen dat de minimale sherpstelling 55 cm zou zijn, en 1:2 macro

Groetjes, Maxim
                Ik heb deze lens even gebruikt op mijn Canon 10D en dit was geen goed idee, ze werkte enkel bij volle diafragmaopening (was daarbij zeer onscherp) en gaf constant errors die na een tijdje bleven aanhouden.

Maar ik geloof wel dat die problemen niet (of minder?) bestaan bij Nikon, dus dan kun je deze lens mss wel overwegen, maar zeker testen of je het diafragma kunt regelen!

Groeten,
                Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik heb ook nog een Panagor 2.8 135mm lens gekocht die tot 70cm scherpstelt (vandaar denk ik de toevoeging MACRO) en die levert ook voor enkele tientjes zeer scherpe platen.
                  Heb er eentje in NL gevonden voor €32.5
                  Ben benieuwd.

Hubert
                  Hubert

Comment

Ik heb van de week 2 lenzen gekocht voor op de D200:

een Vivitar 2.8 100mm macro, een wat oudere en "loodzware" lens die echt 1:1 doet. MF natuurlijk maar de resultaten zijn ongelooflijk, zeker als je ziet dat dergelijke lenzen soms zwaar onder de 100 euro te bemachtigen zijn.

In het algemeen zou ik zeggen dat telelenzen en macrolenzen MF het op de D200 zeer goed doen, met groothoeken zal het eerder tegenvallen.
                    Ik heb juist de Panagor per post ontvangen en heb nog niet kunnen testen maar de scherpstelring gaat maar tot 1.3m! Zijn er meerder 135/2.8?
                    Deze is het.

Hubert
                    Hubert

Comment

Ik heb ondertussen de APO 180 3.5 HSM gekocht

Groetjes, Maxim

Comment

@ Hub
                        Ja, er is een gewone Panagor tot 1,30 en een " macro " tot 1:6 die op ongeveer 100cm scherpstelt. (80 cm van de lens)
                        De vivitar macro lens waar ik het in deze topic over had focust 1:1 op een afstand van 37cm, ongeveer 14cm vanaf het voorste lenselement.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Working...
                        X