Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50 zwart + AF-S DX 18-55 mm ED + AF-S DX 55-200 mm ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON D50 zwart + AF-S DX 18-55 mm ED + AF-S DX 55-200 mm ED

IK ben van plan deze camera aan te schaffen (http://www.pixmania.be/be/nl/113866/art/nikon/d50-zwart-af-s-dx-18-55-m.html)om me een beetje te verdiepen in digitale fotografie (momenteel ben ik nog een echte leek, dus...)
    ik heb enkel nog twijels over de lenzen, ze passen juist in m'n budget, maar zijn die goed voor digitalefotografie aan te leren, ik zou ze vooral gebruiken voor famillie, vakantie en vooral van ons kindje, de AF-S DX 55-200 mm ED is die goed genoeg voor bv: in te zomen op ons kindje die in de tuin op 70m afstand aan het spelen is? (hoeveel maal zoom is dat?) en kan je met een van de 2 lenzen goede portret foto's nemen?

heel erg bedankt

groeten Ben
    Last edited by BenVT; 18 juni 2006, 00:09.

Re: NIKON D50 zwart + AF-S DX 18-55 mm ED + AF-S DX 55-200 mm ED

Die hoeveel maal zoom is geen referentie. De 55-200 heeft 3,64x zoom (200 delen door 55).

Om verder te gaan op je eigenlijke vraag. Dit kit is een hele goede koop, qua prijs/kwaliteit is er geen betere. Ok, de lenzen die je erbij krijgt zijn "slechts" kitlenzen, maar in het begin ga je daar zeker mee voort kunnen. Nikon staat immers bekend voor haar sterke reeks kitlenzen (beter als Canon in ieder geval). Met die 55-200 ga je perfect je kindje op een tamelijk grote afstand te fotograferen. Met beide lenzen heb je ook meteen een prachtig bereik, waardoor je bijna iedere situatie met je kit aankan.

Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diCie
      Die hoeveel maal zoom is geen referentie. De 55-200 heeft 3,64x zoom (200 delen door 55).
      Inderdaad maar je kan wel bij benadering het volgende zeggen:
      Uit de film komt een standaard lens, die toen 50mm was, omdat dat het meeste met het zicht van het menselijk ook overeen kwam.
      Daar je met een D50 werkt, moet je de 50 delen door de cropfactor om een analoog(sorry bedoel gelijk ) zicht te verkrijgen als met film. Dit komt ± overeen met een 35mm lens.
      200mm is dan 5.7 keer ingezoomd. Das gene paparazi view maar toch wel een redelijk zoom.

Suc6

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Zo ben ik ook begonnen ik had en heb nog steeds een Dimage F100 maar ik miste de mogelijkheden van oude mijn analoge SLR(Canon A1).
        Ik kocht de kit ook bij Pixmania gekocht en afgehaald in Brussel.Vergeet ook niet een SD kaartje te bestellen.De 18-55 is een prima lens maar de 55-200 is wel een stukje minder alhoewel zeker niet te onderschatten.De batterij van de D50 gaat heel lang mee voor je die moet heropladen en de lader laad die op in een paar uur.
        Na een zestal maanden heb ik de SB600 aangeschaft en onlangs kocht ik 2de hands (voor een zacht prijsje) een Nikor 28-105 een prima wandelobjectief.

Veel sucses met je aankoop je zal er zeker geen spijt van hebben.

Groetjes
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie het zal deze camera met die lenzen worden!!!

Comment

Working...
          X