Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Nikon 70-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs Nikon 70-200 VR

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Oja:

Prijs : $1500 -> ±€1200
    Bij douane: BTW en invoerrechten ±35% geeft €1620!!!

Prijs Foto konijnenberg: €1605!!! en dan met garantie hier.

Ik zie hier geen voordeel in maar ik ben misschien blind

Hubert
    Helemaal niet blind, maar juist klaarwakker!...

Laat diegenen die dénken dat ze "interessante" koopjes kunnen doen buiten EU maar doen, ze zijn gelukkig en dénken dat ze slim zijn!...

De beste ervaring is idd. (laten) "doen",... op termijn wordt (meestal) wél één en ander geleerd!...

Comment

@Hubert: LOL, jij bent duidelijk geen ambtenaar of een fan van de overheidsinstellingen en gelijk heb je. Voor Nikon loont het overigens om in eigen land te shoppen. Het kan vast nog een stukje goedkoper dan geadverteerd.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
        Helemaal niet blind, maar juist klaarwakker!...

Laat diegenen die dénken dat ze "interessante" koopjes kunnen doen buiten EU maar doen, ze zijn gelukkig en dénken dat ze slim zijn!...

De beste ervaring is idd. (laten) "doen",... op termijn wordt (meestal) wél één en ander geleerd!...
        ...en wat wordt er dan geleerd als ik vragen mag?
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon
          ...en wat wordt er dan geleerd als ik vragen mag?
          ... that's for you to find out!... Just do it and you'll see!...

Wanneer mensen met de beste bedoelingen proberen goede raad te geven, màg je daar je conclusies uit trekken,... maar ge moét niet hé!... Ik moet daar toch geen tekeningske bij maken?....

Enne, een searchke links en rechts zal ook wat meer duidelijkheid scheppen!
          Good luck!

Comment

... that's for you to find out!... Just do it and you'll see!...

Wanneer mensen met de beste bedoelingen proberen goede raad te geven, màg je daar je conclusies uit trekken,... maar ge moét niet hé!... Ik moet daar toch geen tekeningske bij maken?....

Enne, een searchke links en rechts zal ook wat meer duidelijkheid scheppen!
            Good luck!
            Aan deze posting te zien heb jij al heel wat ervaring met deze problematiek. Would you like to share?

Comment

Om Hubert even bij te springen;

Kopen buiten Europa;
              1) mogelijk hoge invoerrechten waardoor winstvoordeel nihil is;
              2) indien omzeilen douane - eigenlijk smokkelwaar - altijd risico bij iedere reis en passeren van een grens;
              3) wat met garantie? Terugsturen naar land van herkomst? Hoge verzendingskosten; risico bij verzending;
              4) na verkoopservice is niet vergelijkbaar met in onze regio gereputeerde handelaars - je hebt trouwens weinig verhaal;
              5) wederverkoopwaarde: duidelijk veel minder - mensen zijn terughoudend bij het kopen van (illegale) importwaar.

Enige voordeel: de lagere prijs.
              Is dit het allemaal wel waard?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Vantje
                Dit is inderdaad wat ik wou zien: een perfecte samenvatting en daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
                Postings zoals "... that's for you to find out!... Just do it and you'll see!..." en 3X , daar heeft niemand wat aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                  Sorry voor mijn ongepaste reactie Roadrunner, maar ik vond het nogal onsamenhangend dat je dan zegt dat je een 105 mm/2.5 en een 180/2.8 enz. meeneemt, het gezamelijk gewicht van deze lenzen is meer dan een 70-200, de kwalliteit van deze prime's zal ik zeker niet in twijfel trekken, maar deze van de 70-210 , voor de foto's die je hier als voorbeeld toont zal dat geen probleem zijn,

Geen probleem hoor.

Ik heb de AIS 105/2.5 (435gr) en tuurlijk vormen de primes ook een heel gezamelijk gewicht in je fototas maar als ik de D1X plus 70-200VR aan m'n nek hang is dat continu ongeveer 3kg terwijl ik met de primes een veel lichter gewicht heb verdeeld over de lens die op dat moment op de camera zit en lenzen in de fototas.

Een zoom is inderdaad veel handiger.Alles heeft z'n voor- en nadelen.Als je er maar plezier aan beleeft...
                  Danny's Photosite

Comment

Misschien even het topic garantie bespreken, mijn 70-200 vertoonde dus kuren (wil niet meer scherpstellen vanaf 1.5 meter, enkel vanaf 2.8 m ), deze is aangekocht bij Digitalstreet.nl ( Nederland dus ).
                    Contact opgenomen met de winkel om te vragen of ik eventueel de lens in Belgie ergens kon binnenbrengen onder garantie ( ik dacht dat lenzen internationale garantie hadden ).
                    Blijkbaar gaat dit dus niet, lens MOET weer die winkel opgestuurd worden die ze dan op zijn beurt doorstuurt naar Nikon.
                    Prijs tot nu toe om aangetekend te versuren bedraagt al 22,4€
                    Bij Nikon wordt beslist of de lens onder garantie wordt hersteld of niet. Zelfs al met de lens niets gebeurd is en volgens hen wel, kan je dus fluiten naar enige garantie.
                    Nu nog afwachten wanneer ik mijn lens ga terug hebben . . .

PS : de lens is aan gekocht begin Januari van dit jaar . . . dus amper 5 à 6 maanden oud.
                    Last edited by Franciskine; 20 juni 2006, 16:24.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het zoveelste bewijs dat kopen in het buitenland ... zo zijn "trekjes" heeft (euphemisme van de dag! )!...
                      Hoe vaak hebben we dit (hier en elders) al niet moeten lezen.
                      En toch zijn er nog die met een kinderlijke naïviteit blijven vragen wat er daarbij mis kan gaan!...

Ik vind het bijzonder spijtig wat je nu met je Nikkor 70-200 VR meemaakt 21kine, maar dit moet toch ook de mond snoeren van diegenen die hier - te pas en te onpas - blijven beweren dat je met "lenzen van de eigen stal" (sic) nooit enige problemen tegenkomt!...
                      Elk merk kan idd. problemen of incompatibiliteiten vertonen, het is dan maar de vraag hoe goed en hoe snel hieraan verholpen wordt!...
                      Tegenwoordig zou ik bvb. niet graag een technisch probleem hebben met één van mijn Nikons.... al zijn die allemaal in België gekocht!...

Comment

Hallo,

Heb ook het merendeel in het buitenland gekocht doch heb de indruk dat de B prijzen de laatste tijd meer en meer "onder druk" komen te staan .

Laatst nog : prijs in B (Metro-foto A'pen) was maar 6% duurder dan goedkoopste online shop (zonder verzending of rit naar N-Nl).

Best dus eerst wat rondhoren en specifieke prijs vragen want kan verschillend zijn van item tot item...

Bye

Silent M.

Comment

Een vriend van mij heeft zijn in Amerika gekochte 105mm binnengebracht voor herstel. Dit heeft hem niets gekost: hersteld onder Nikon 1 jaar Global guarantee. Zijn "kinderlijke naïviteit" heeft hem een paar honderden euro's bespaard.

Het is zoals met beleggen: ofwel beleg je riscoloos op een spaarboekje ofwel koop je "penny" stocks en kan je veel winst maken (maar ook alles verliezen). Wat je keuze is, hangt af van jezelf en je situatie. Iemand anders zijn mening heeft hier geen zin.

Zelf heb ik mijn 28-70 binnengebracht bij de nieuwe hesteldienst in België. Buiten dat het nog een beetje chaotisch verliep en dat Frans de enige voertaal is, was ik onder de indruk van de klantgerichtheid.
                          Mijn lens was beloofd voor woensdag. Toen ik eraan kwam bleek hem niet bij de lading te zitten... en donderdag moest ik foto's nemen op een 1st Communie viering! Er is toen een taxi drive georganiseerd vanuit Parijs naar Evere. Mijn lens heb ik om 18u45 kunnen ophalen. Er was speciaal iemand op kantoor gebleven om mij op te wachten.
                          Last edited by Nickon; 21 juni 2006, 22:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                            Misschien even het topic garantie bespreken, mijn 70-200 vertoonde dus kuren (wil niet meer scherpstellen vanaf 1.5 meter, enkel vanaf 2.8 m ), deze is aangekocht bij Digitalstreet.nl ( Nederland dus ).
                            Contact opgenomen met de winkel om te vragen of ik eventueel de lens in Belgie ergens kon binnenbrengen onder garantie ( ik dacht dat lenzen internationale garantie hadden ).
                            Blijkbaar gaat dit dus niet, lens MOET weer die winkel opgestuurd worden die ze dan op zijn beurt doorstuurt naar Nikon.
                            Prijs tot nu toe om aangetekend te versuren bedraagt al 22,4€
                            Bij Nikon wordt beslist of de lens onder garantie wordt hersteld of niet. Zelfs al met de lens niets gebeurd is en volgens hen wel, kan je dus fluiten naar enige garantie.
                            Nu nog afwachten wanneer ik mijn lens ga terug hebben . . .

PS : de lens is aan gekocht begin Januari van dit jaar . . . dus amper 5 à 6 maanden oud.
                            Nikon wil niet meer dat je zelf spullen komt afgeven. Om overzicht te houden gaat men meer en meer naar de verkopende partij
                            Website : www.alextimmermans.com
                            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon
                              ... Wat je keuze is, hangt af van jezelf en je situatie. Iemand anders zijn mening heeft hier geen zin....
                              Juist,... en toch maar blijven vragen naar andermans mening!...

Comment

Juist,... en toch maar blijven vragen naar andermans mening!...
                                Luc,
                                Ik hoop dat je begrepen hebt dat mijn vraag naar jou ervaring (waarschijnlijk heb je alleen third party info) een reactie was op jou nietszeggende bijdrage met veel die door mij geinterpreteerd werden als "uitlachen" en "belachelijk maken".
                                Als dit een verkeerde interpretatie was dan moet je mij dit maar vergeven.
                                Dit is mijn laatste post op dit onderwerp.
                                Groeten uit Georgia.

Comment

Working...
                                X