Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Nikon 70-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs Nikon 70-200 VR

Het is zeker geen slechte lens, maar niet iedereen heeft VR nodig. Ikzelf kan bvb niet echt wennen aan het "gevoel" van vertraging dat je lrijgt met VR of IS. Het zal dan wel geen echte vertraging zijn (daarom het gevoel).

Maar goed, zoals ik eerder al zei, wil je absoluut die VR, ga dan voor de 70-200, heb je VR niet echt nodig, dan is het een kwestie van wat je zelf wil uitgeven aan een lens.

De prijzen zullen varieren van 1150 tot 1400 EUR.

Comment

Een ander vraagje gerelateerd aan de VR. Hoe zit het met energie consumptie? Ga ik het verschil duidelijk merken aan de levensduur van 1 batterij als ik de 80-200 dan wel de 70-200 VR op een D70 plaats? Die VR lijkt me wel heel handig in sommige situaties, maar niet als je dan 3 extra batterijen zal moeten kopen als je er een dagje op uit wil trekken...
      Apple Inc. rulez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
        Het is zeker geen slechte lens, maar niet iedereen heeft VR nodig. Ikzelf kan bvb niet echt wennen aan het "gevoel" van vertraging dat je lrijgt met VR of IS. Het zal dan wel geen echte vertraging zijn (daarom het gevoel).
        Het kan storend zijn als je snel vanaf nul een foto wil trekken. Camera richten, onderwerp kadreren, focussen en 1 of meer seconden wachten tot de VR gestabiliseerd is. Misschien gaat dat nu al sneller dan bij de "oudere" 80-400VR en 24-120VR die ik had. Anderzijds moet je VR gebruiken waarvoor het bedoeld is. Hoeveel tijd heb je immers nodig om een statief af te stellen als je van nul moet beginnen?

Comment

Daarom, voor mij heeft het geen nut. Statief gebruik ik nooit (of zelden).
          Eerder een monopod (en dan nog heel zelden), en daar hoef je niks af te stellen. Ik ben heus niet de enige die liever zonder VR of IS werkt hoor.

Ik heb trouwens al 3x geschreven "Als VR een vereiste is, koop dan de 70-200, indien niet een vereiste, koop ze eventueel nog, maar er zijn alternatieven in het laatste geval".

Comment

de momenten dat je geen VR wilt zet je ze toch gewoon uit?
            de momenten dat ze nuttig is zet je ze aan?
            en AF-S zit er altijd op... dus traag is de lens niet...
            Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaske
              Een ander vraagje gerelateerd aan de VR. Hoe zit het met energie consumptie? Ga ik het verschil duidelijk merken aan de levensduur van 1 batterij als ik de 80-200 dan wel de 70-200 VR op een D70 plaats? Die VR lijkt me wel heel handig in sommige situaties, maar niet als je dan 3 extra batterijen zal moeten kopen als je er een dagje op uit wil trekken...
              Toegegeven de consumptie met VR aan is beduidend hoger (ik vermoed x2).
              Je bent natuurlijk niet verplicht om de VR te laten aanstaan.

Van enige vertraging van de AF heb ik zelf nog niets ondervonden.
              De AFS is gewoon razendsnel tov de gewone AFD (ik heb ze allebei gehad).
              Voor mij blijft de 70-200 VR de ultieme zoomlens.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Van enige vertraging van de AF heb ik zelf nog niets ondervonden.
                De AFS is gewoon razendsnel tov de gewone AFD (ik heb ze allebei gehad).
                Voor mij blijft de 70-200 VR de ultieme zoomlens.
                Volledig mee eens Vantje, zo een lens.
                Toegegeven de consumptie met VR aan is beduidend hoger (ik vermoed x2).
                Je bent natuurlijk niet verplicht om de VR te laten aanstaan.
                Zondag de ganse namiddag mee gewerkt op mijn D200, met VR en AFS aan en bovendien nog met continu AF,en wegschrijven in RAW ongeveer een 150 foto's gemaakt op de motorraces in Oostende, waarvan er hier trouwens een paar op fotodiscussie staan, ik heb nog geen volledige batterijlading opgebruikt (met één batterij, dus zonder grip) dat is volgens mij dus heel aanvaardbaar, daar de D200 ook nog eens de naam heeft een batterijvreter te zijn, op mijn D2H kan ik met deze lens met AFS en VR makkelijk een ganse dag goed voor 600 foto's doorkomen zonder mij zorgen te hoeven maken om de batterij, maar daar zit dan ook een ferme kollos van een batterij in, weet je trouwens dat AFS een stuk minder energie vraagd dan een AF lens die scherpsteld met de motor in de boddy,
                Of jij een bril nodig hebt weet ik niet maar je bent blijkbaar overduidelijk een beetje in je ...gebeten.Een handboek over " Hoe geef ik een vriendelijke reply?" kan je blijkbaar wel best gebruiken.Niet iedereen fotografeert sportwedstrijden en als ik het in m'n reply heb over de lenzen die kwalitatief niet moeten onderdoen voor de VR heb ik het natuurlijk over de primelenzen alhoewel die oude 70-210/4 helemaal niet slecht is.
                Sorry voor mijn ongepaste reactie Roadrunner, maar ik vond het nogal onsamenhangend dat je dan zegt dat je een 105 mm/2.5 en een 180/2.8 enz. meeneemt, het gezamelijk gewicht van deze lenzen is meer dan een 70-200, de kwalliteit van deze prime's zal ik zeker niet in twijfel trekken, maar deze van de 70-210 , voor de foto's die je hier als voorbeeld toont zal dat geen probleem zijn, architectuur en sport, dat zal wat anders zijn, ik heb ook de 105 AF DC f2.0, optisch kan de 70-200 daar ook niet aan tippen, maar toch kies ik liever voor de flexibiliteit van een zoom, als het bv. om snelle motorsporten gaat, kan je vooraf eerst het meest gunstige brandpunt gaan kiezen vanaf je standplaats, zonder lenzenwissels of ander posities te moeten gaan zoeken, want iedereen kent wel het probleem, om een goede positie te vinden op een evenement waar veel volk is.
                Het is natuurlijk ook zo dat sommigen onder ons zich op een bepaald soort fotografie gaan richten, waarvoor ze helemaal geen 70-200 AFS-VR nodig hebben, maar voor alround fotografie is het wel prettig als je kan beschikken over alles wat deze lens bied in combinatie met een redelijke opening, ik ben een paar maanden geleden naar Zuid Afrika geweest, en heb om reden van gewicht speciaal een Sony DSC R1 meegenomen, ik heb inderdaad heel wat minder moeten sleuren, maar dat woog bijlange niet op tegen het plezier dat je hebt aan een snelle lens/camera combinatie, ik voelde mij een echte sukkel met dat ding, hoewel ik niet mag zeggen dat daar slechte foto's uitkomen, maar het is niet mijn ding, en zo zal iedereen wel zijn redenen hebben om voor een bepaald soort toestel en of lenzen te kiezen, zoals, gewicht, prijs, lichtsterkte, snelheid, al of niet VR enz. enz.

Comment

Hey guys, ik ben nog piep hier op't forum maar heb alvast eens gesurft op zoek naar de nieuwprijs voor deze Nikonlens
                  70-200 f/2.8
                  G-type telezoomobjectief met supersnelle SWM en vibratiereductie
                  €1949

Ni mis voor een lens............

Comment

Hey guys, ik ben nog piep hier op't forum maar heb alvast eens gesurft op zoek naar de nieuwprijs voor deze Nikonlens
                    70-200 f/2.8
                    G-type telezoomobjectief met supersnelle SWM en vibratiereductie
                    €1949

Bij Cameranu: 1579 €

ik heb er alvast heel goede ervaringen mee en kan alles zonder problemen registreren op nikon Europe

Comment

Ik weet genoeg,
                      U kunt gaan (copyricht de topmanager )

topic zal wel verder blijven leven als ik de gemoederen
                      en commentaren hier lees, uiteindelijk nog nuttig voor sommige
                      andere mensen ook denk ik
                      bedankt allen!
                      Nikon

Comment

...prijs in USA: $1,500. Ik zit er volgende week. Eéntje meebrengen?
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon
                          ...prijs in USA: $1,500. Ik zit er volgende week. Eéntje meebrengen?
                          Als ze er U uithalen aan de douane, zitte gij wel met de gebakken peren...
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dju, vrienden zijn net vertrokken naar de US, had daar aan moeten denken natuurlijk. Is het prijsverschil zo groot met US en heb ook precies de indruk dat in Duitsland alle Nikontoestanden ook goedkoper zijn of ben ik weeral mis?

Waarom kost goei gerief zoveel!!!!!!!!????????????? Damn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanwasan
                              Dju, vrienden zijn net vertrokken naar de US, had daar aan moeten denken natuurlijk. Is het prijsverschil zo groot met US en heb ook precies de indruk dat in Duitsland alle Nikontoestanden ook goedkoper zijn of ben ik weeral mis?

Waarom kost goei gerief zoveel!!!!!!!!????????????? Damn...
                              Het prijsverschil is inderdaad zo groot dat zelfs gestopt worden aan de douane je nog steeds een voordeel geeft...
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon
                                Het prijsverschil is inderdaad zo groot dat zelfs gestopt worden aan de douane je nog steeds een voordeel geeft...
                                Oja:

Prijs : $1500 -> ±€1200
                                Bij douane: BTW en invoerrechten ±35% geeft €1620!!!

Prijs Foto konijnenberg: €1605!!! en dan met garantie hier.

Ik zie hier geen voordeel in maar ik ben misschien blind

Hubert
                                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                                X