Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Nikon 70-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs Nikon 70-200 VR

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    De 70-200/2.8 VR Verkopers
    - Wie zijn ze
    - Wat denken ze
    - Wat drijft ze tot zulke acties

Ben wel benieuwd.

Hubert
    Wat dacht je van :

1. VR geen nut voor sommigen (zoals ik dus)
    2. Optisch minder dan de 80-200 (zonder een discussie te willen starten, degenen die het hebben gezien zullen dit beamen. En neen, het is niet exemplarisch, getest op meerdere lenzen)

Maar aan de andere kant, wil je VR, dan is het een aanrader, tenzij je tevreden zou zijn met een 18-200 VR natuurlijk, maar dit is een andere catergorie lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
      Het is een zeer zwaar en (eigenlijk te) lang objectief. Mijn 80-200 AFD was veel handzamer en lag precies beter in de hand. Maar het had geen AFS , je kon er geen Nikon TC's op gebruiken en bovenal geen VR....
      Ik heb voor enige tijd zo'n 80-200 AFD op m'n D1X gebruikt en vond ze op deze camera zeker snel genoeg zijn.De VR is inderdaad steengoed maar met een zware,goed in de hand liggende camera trek je ook scherpe foto's aan lage sluitertijden.Heb enige tijd geleden erg veel scherpe foto's getrokken met de vederlichte 35/2 en andere primes tijdens onze schoolreis naar Londen aan erg lage sluitertijden.Natuurlijk lukt dat met lichtere lenzen beter dan met zware lenzen zoals de 70-200 en gaat de VR je daar een wezenlijk voordeel geven.Maar ik hoor meer en meer van vrienden die met een D2X fotograferen dat ze bij bewegende onderwerpen de VR gewoon afzetten want de VR is te traag en kan de AF niet volgen.Dus dit is ook weer relatief.

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
      Ik overweeg echter om ook een Macro 105/2.8 aan te schaffen om af en toe (uit gewichtsbeperking) mijn 70-200/2.8 thuis te laten. Met de zonnekap op de lens is de 70-200 te groot voor iedere fototas
      Niettegenstaande zijn omvang doe ik hem in ieder geval nooit weg. De kwaliteit is voor mij veel te goed...
      Zo begint dat. En dan kom je misschien zoals ik na verloop van tijd tot de conclusie dat je de lens wel mee op verlof hebt genomen maar er geen 10 foto's meer mee getrokken hebt en dat ze daar maar ligt te liggen.Zo is het bij mij gegaan.De lenzen die ik in de plaats gekocht heb doen niet onder voor de kwaliteit van de 70-200VR dus daar moet ik het ook niet voor laten.Kort gezegd:ik mis ze niet net zoals ik er geen spijt van heb dat ik een tweedehands D1X gekocht heb ipv een nieuwe modernere D200.Rare jongens die 70-200VR-verkopers.
      Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
        Maar ik hoor meer en meer van vrienden die met een D2X fotograferen dat ze bij bewegende onderwerpen de VR gewoon afzetten want de VR is te traag en kan de AF niet volgen.Dus dit is ook weer relatief.
        Hoeveel keer is dat nu al niet reeds aangehaald dat VR of OS of IS of AS geen nut heeft voor bewegende onderwerpen, tenzij ze een vast traject volgen.(autoraces,...)
        Daar is VR,... ook niet voor ontworpen.
        VR is enkel ontworpen voor Koning Albert

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Neen,ik mis ze niet(vond ze te zwaar op lange wandelingen).Ik gebruik nu de oude 70-210/4 ofwel gebruik ik primes in die range (de 100/2.8 als het echt licht moet zijn,de 105/2.5 als ik een superbokeh wil,de 180/2.8 (sublieme lens!!!) en de 300/4 AFs als het ver moet zijn ) ofwel...gebruik ik soms de oude 70-150/3.5E.
          Zo begint dat. En dan kom je misschien zoals ik na verloop van tijd tot de conclusie dat je de lens wel mee op verlof hebt genomen maar er geen 10 foto's meer mee getrokken hebt en dat ze daar maar ligt te liggen.Zo is het bij mij gegaan.De lenzen die ik in de plaats gekocht heb doen niet onder voor de kwaliteit van de 70-200VR dus daar moet ik het ook niet voor laten.Kort gezegd:ik mis ze niet net zoals ik er geen spijt van heb dat ik een tweedehands D1X gekocht heb ipv een nieuwe modernere D200.Rare jongens die 70-200VR-verkopers.
          Moeilijk te volgen verhaal zo kan je nog jaren doorgaan
          Ga maar eens mee met je 70-210 zonder AFS tegenover een 70-200 AFS-VR, naar een of andere sportwedstrijd, en dan bovendien nog beweren dat deze kwalitatief niet moet onderdoen, ton en kussenvormige vertekening enz. mischien koop je beter een bril i.p.v. een lens.
          Last edited by Guest42; 14 juni 2006, 17:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
            Ga maar eens mee met je 70-210 zonder AFS tegenover een 70-200 AFS-VR, naar een of andere sportwedstrijd, en dan bovendien nog beweren dat deze kwalitatief niet moet onderdoen, ton en kussenvormige vertekening enz. mischien koop je beter een bril i.p.v. een lens.
            Bitsige reactie .... voor niks nodig .... RR geeft enkel zen eigen mening hierover en veralgemeent niet .... Maar ik wil gerust met mijn 80-200 f2.8 AF-S mee naar een sportwedstrijd en daarna gaan we eens vergelijken .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
              Of jij een bril nodig hebt weet ik niet maar je bent blijkbaar overduidelijk een beetje in je ...gebeten.Een handboek over " Hoe geef ik een vriendelijke reply?" kan je blijkbaar wel best gebruiken.Niet iedereen fotografeert sportwedstrijden en als ik het in m'n reply heb over de lenzen die kwalitatief niet moeten onderdoen voor de VR heb ik het natuurlijk over de primelenzen alhoewel die oude 70-210/4 helemaal niet slecht is.

Hier enkele voorbeelden van foto's die ik getrokken met de oude 70-210.Waar is de tonvorming en de pluimkussenvormige trapeziumachtige..vervorming?

Danny's Photosite

Comment

komaan mannen, niet offtopic gaan...

(en t zijn geen ideale foto's om vervorming op te kunnen zien,
                geheel terzijde , zal idd wel goe lenske zijn, is er om bekend é)

gr
                Ollie

bedankt voor jullie reacties tot nog toe,
                er mogen er nog komen hoor!
                Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                  Bitsige reactie .... voor niks nodig .... RR geeft enkel zen eigen mening hierover en veralgemeent niet .... Maar ik wil gerust met mijn 80-200 f2.8 AF-S mee naar een sportwedstrijd en daarna gaan we eens vergelijken .....
                  Hoi Tom,inderdaad een niet al te vriendelijke reaktie.Maar zo'n reakties zie je hier tegenwoordig al wel meer dan enkele jaren geleden.Hij zal waarschijnlijk lang moeten sparen hebben eer hij de 70-200VR kon kopen.

Wat ik enkel wou zeggen is dat ik de 70-200 helemaal niet mis en ik voor de fotografie waar ik van hou andere mogelijkheden heb.Wil ik echt kwaliteit in die range neem ik enkele primes mee.Je bent dan wel beperkter daar je niet kan zoomen maar aan de andere kant scherpt het de creativiteit.Als ik er geen plezier aan beleef,hoeft het voor mij niet en als die zware 70-200VR stof ligt te vergaren verkoop ik ze en koop ik spullen waar ik wel plezier aan beleef.En ja,dat kunnen ook wel oude spullen zijn waar je niet mee naar een sportmanifestatie kan gaan (waarschijnlijk laten ze me daar niet eens binnen als ze die 70-210/4 zien )

Sorry Ollie,zal niet meer gebeuren!!!
                  Danny's Photosite

Comment

Danny, mijn 80-200 is nog zwaarder, bij mij telt de optische kwaliteit van het glas. VR hoef/kan/wil ik nie gebruiken in hetgene ik doe, dus ik vond het weggegooid geld. Plus dat ik meer moest opscherpen dan ik wou, dus exit 70-200 en hallo 80-200.

Ollie, is het de bedoeling de lens aan te schaffen omwille van de VR ? Want anders zie ik de bedoeling niet. Dan kan je beter voor de voorganger gaan. Iedere IS of VR lens zal een beetje softer/minder scherp zijn dan zen directe tegenhanger zonder IS of VR. Dat kan ook niet anders, daar deze laatsten meestal een paar elementen extra hebben. Soms is dat een marginaal verschil, bij een ander type zal het verschil groter zijn. Maar het verschil is er wel degelijk.

Ik spreek hier wel voor zoom lenzen, met vaste heb iik niet zoveel ervaring.

Oeioei, nu gaat het hier een welles / nietes topic worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                      Danny, mijn 80-200 is nog zwaarder, bij mij telt de optische kwaliteit van het glas.
                      Ja die 80-200 AFs is erg goed maar is als ik me niet vergis zelfs nog iets zwaarder dan de 70-200VR.En aangezien ik er individueel en met onze wandelclub nogal vaak voor lange tochten op uit trek pas ik voor al dat gewicht.

Op zo'n dagtocht neem ik me de Nikkors 12-24/4,35/2,50/1.4 mee en ofwel de oude 75-150/3.5E (krijgt terecht een quotering van 4,5 op 5 op Bjorn's site) ofwel de 100/2.8 en de 180/2.8.Bij de eerste combinatie heb ik een range van 12 tot 150mm en een gezamelijk lager gewicht dan de 70-200 VR en bij de tweede combinatie zit ik er zo'n 300gr over.Al die primes geven een sublieme kwaliteit.De 70-210/4 krijgt bij Bjorn een lagere quotering en ik heb nooit echt goed begrepen waarom.Misschien had hij een slecht exemplaar?

De 70-200VR is in elk geval een pracht van een lens.Je zal ze tweedehands moeilijk vinden en indien wel,zal je er nog een serieuze prijs moeten voor betalen.
                      Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie

bedankt voor jullie reacties tot nog toe,
                        er mogen er nog komen hoor!
                        Ik weet niet wat je nog wil. Het is een zalige lens, die tweedehands verkocht wordt tegen de 1300-1350EUR.

Ik heb spijt van ze verkocht te hebben, en zal het ook in de portefeuille merken als ik ze opnieuw zal moeten aankopen. Voor de meesten heeft deze voordelen door de VR, voor enkelen volstaan de vorige versies ruimschoots. Veel verscherpen hoeft toch niet, en ik kan het goed begrijpen dat het bij een andere lens nog minder kan zijn, alleen al door al het extra glas. Maar dat maakt deze lens zeker niet minder, het zegt enkel iets over die andere lens, zo zou je het moeten bekijken!
                        En sommige andere merken moeten veel meer verscherpen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

dus met de 70-200 VR verscherpen jullie nog jullie foto's nadien?
                          Nikon

Comment

Een tikkeltje ja, doe je altijd! Al was het maar om van sommigen hun gezever af te zijn

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Wat betreft die VR, iedereen kan die toch gebruiken... zolang je geen statief hebt kan je je lens toch nooit perfect stil houden? Dan ben je toch nog beter af met VR of niet? Er zijn duidelijk voor en tegenstanders, ...
                              Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
                                Wat betreft die VR, iedereen kan die toch gebruiken... zolang je geen statief hebt kan je je lens toch nooit perfect stil houden? Dan ben je toch nog beter af met VR of niet? Er zijn duidelijk voor en tegenstanders, ...
                                VR kan je AF vertragen en als een snelle AF belangrijk is werk je best zonder VR

Hubert
                                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                                X