Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Nikon 70-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prijs Nikon 70-200 VR

Hoi iedereen,

Wat mag zo'n lens tweedehands gaan kosten? In nieuwstaat, goede 2jaar oud, met doos, papieren, doppen, etc...

graag jullie ervaringen (bv van wie hem tweedehands heeft gekocht?)
    alvast bedankt!
    Ollie
    Last edited by Olliebollie; 13 juni 2006, 17:27.
    Nikon

Re: Prijs Nikon 70-200 VR

Goeiedag,

Ik kocht mijn lens vorig jaar voor 1550 euro (nieuw) bij Japancamera; nu is dat al zo'n 1650 euro of meer zelfs.
    Meer dan 1300 euro mag je daar zeker niet aan geven, in perfecte staat,
    puntgaaf wel te verstaan.

mvg,

Roland

Comment

1300-1350 is een acceptabel bedrag

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ikzelf heb er ook eentje tweedehands gekocht.
        Schitterend ding gewoon.
        Ik had hem gezien op 2dehands en heb 1300 € betaald, 6 maand oud en in perfecte staat. Heb gezien dat die nu iets duurder is (wellicht door de grote vraag).
        Wel moest ik die 's anderdaags ophalen op 150 km van mijn woonplaats ! of hij was verkocht aan een ander. Kwestie van er vlug bij te zijn
        Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
        ----------------------------------------------
        Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Ik denk ook dat 1300 een normale prijs is voor een lens van 2 jaar oud.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb de mijne nieuw met btw en garantie iets boven de 1600 € betaald. Persoonlijk zou ik tweedehands rond de 1000 à 1100 € overwegen
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus
              Ik heb de mijne nieuw met btw en garantie iets boven de 1600 € betaald. Persoonlijk zou ik tweedehands rond de 1000 à 1100 € overwegen
              Ik zou maximaal 1200 geven. Erboven zou ik ook een nieuwe met garantie kopen. Kwestie is dat dit objectief zo gewild is dat er bijna gekke tweedehandsprijzen voor betaald worden.

Comment

Ik heb de mijne enkele maanden geleden verkocht voor 1350 Euro.Ze was anderhalf jaar oud en niet van een nieuwe te onderscheiden.Op twee uur tijd was ze verkocht zonder enige discussie over de prijs

Of 1350 Euro een "gekke tweedehandsprijs" is,weet ik niet.De koper had een zo goed als nauwelijks gebruikte lens en heeft toch een 300 Euro uitgespaard
                Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus
                  Je zal ze voor 1100 niet vinden, geloof mij.
                  Bovendien is de officiële nieuwprijs in België nog altijd 2500€. En er zijn ook nog mensen die niet gaan internetshoppen en dat bedrag neertellen. Deze mensen gaan hun lens dan ook niet verkopen voor 1100€...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                    Ik heb de mijne enkele maanden geleden verkocht voor 1350 Euro.Ze was anderhalf jaar oud en niet van een nieuwe te onderscheiden.Op twee uur tijd was ze verkocht zonder enige discussie over de prijs

Of 1350 Euro een "gekke tweedehandsprijs" is,weet ik niet.De koper had een zo goed als nauwelijks gebruikte lens en heeft toch een 300 Euro uitgespaard
                    Het blijft een kwestie van vraag en aanbod hé, maar ik persoonlijk geef liever 300 Euro meer voor een nieuwe, ook al kan het soms lang wachten zijn omwille van de schaarste. Het is wel geruststellend dat goede Nikkors wel hun waarde behouden.

En, mis je 'm al overigens? Ik ben ook aan het denken dit objectief aan te schaffen, maar denk dat ik de medium tele range weinig ga gebruiken. De 80-200 f2.8 die ik nu heb blijft sowieso nogal veel thuis omdat ik altijd al een 300mm f2.8 mezeul .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                      En, mis je 'm al overigens? Ik ben ook aan het denken dit objectief aan te schaffen, maar denk dat ik de medium tele range weinig ga gebruiken. De 80-200 f2.8 die ik nu heb blijft sowieso nogal veel thuis omdat ik altijd al een 300mm f2.8 mezeul .
                      Neen,ik mis ze niet(vond ze te zwaar op lange wandelingen).Ik gebruik nu de oude 70-210/4 ofwel gebruik ik primes in die range (de 100/2.8 als het echt licht moet zijn,de 105/2.5 als ik een superbokeh wil,de 180/2.8 (sublieme lens!!!) en de 300/4 AFs als het ver moet zijn ) ofwel...gebruik ik soms de oude 70-150/3.5E.
                      Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                        Het blijft een kwestie van vraag en aanbod hé, maar ik persoonlijk geef liever 300 Euro meer voor een nieuwe, ook al kan het soms lang wachten zijn omwille van de schaarste. Het is wel geruststellend dat goede Nikkors wel hun waarde behouden.

Ik heb de mijne weg gedaan, en ik mis hem zeer hard
                        Binnenkort volgt dus de aankoop van weer een 70-200

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          De 70-200/2.8 VR Verkopers
                          - Wie zijn ze
                          - Wat denken ze
                          - Wat drijft ze tot zulke acties

Ben wel benieuwd.

Hubert
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                            Binnenkort volgt dus de aankoop van weer een 70-200
                            Het is een zeer zwaar en (eigenlijk te) lang objectief. Mijn 80-200 AFD was veel handzamer en lag precies beter in de hand. Maar het had geen AFS , je kon er geen Nikon TC's op gebruiken en bovenal geen VR. En vooral dat laatste apprecieer ik nu net aan het volumineus monster.
                            Ik overweeg echter om ook een Macro 105/2.8 aan te schaffen om af en toe (uit gewichtsbeperking) mijn 70-200/2.8 thuis te laten. Met de zonnekap op de lens is de 70-200 te groot voor iedere fototas
                            Niettegenstaande zijn omvang doe ik hem in ieder geval nooit weg. De kwaliteit is voor mij veel te goed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                              De 70-200/2.8 VR Verkopers
                              - Wie zijn ze
                              - Wat denken ze
                              - Wat drijft ze tot zulke acties

Ben wel benieuwd.

Hubert
                              Kan ik perfect onderschijven. De mijne gaat nog voor geen 1500 € weg. Een droom van een lens. Dus is 1300 à 1350 € een perfecte prijs weliswaar in even goede staat.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X