Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

komt er opvolger van Canon 100-400/4,5-5,6 EF L IS USM??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• komt er opvolger van Canon 100-400/4,5-5,6 EF L IS USM??

Iemand een idee.?? of dat er een opvolger komt van de Canon 100-400/4,5-5,6 EF L IS USM??
    Deze heeft nog IS versie 2.

versie 2 = kan beschadiging geven aan de IS met gebruik van statief. (2 stops)
    versie 3 = gebruik statief kan IS niet meer beschadigen en geeft je 3! stops meer.

Dus daarom dat als er een 100-400 versie 3 zou uitkomen, dat dat wel interessant zou zijn...

Lesley.
    -=- Light is the key...

Re: komt er opvolger van Canon 100-400/4,5-5,6 EF L IS USM??

Mij zou het verbazen als deze alleen met een nieuwere IS uitgebracht wordt. Ik zou eerder een nieuwe lens verwachten met een uitgebreider bereik (à la 80-400) en een paar prestatieverbeteringen. Anderzijds, qua prestaties moet ze toch niet onderdoen voor de (beperkte) concurrentie op dit moment.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Net als de Nikor lens dan?

Enig idee of dit nabije toekomstmuziek is of niet...

Net nu ik overweeg een 100-400 aan te schaffen
      "Breng beweging in een stilstaand beeld"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Iemand een idee.?? of dat er een opvolger komt van de Canon 100-400/4,5-5,6 EF L IS USM??

Lesley.
        In welke zin als ik vragen mag ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Dat is ABSOLUUT onjuist. De IS kan daar NIET door beschadigd worden. Je kan hoogstens een blurry foto krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Dat is ABSOLUUT onjuist. De IS kan daar NIET door beschadigd worden. Je kan hoogstens een blurry foto krijgen.
            Ik had dat gelezen in canon commerciele documentatie... en had ook ergens gelezen dat er meer herstellingen zouden zijn op de IS versie 2 tov de IS versie 3.

Zelf heb ik er geen ervaring mee... Tis maar wat canon ons meedeeld.. (of ik ze moet geloven... )
            -=- Light is the key...

Comment

Ik had dat gelezen in canon commerciele documentatie... en had ook ergens gelezen dat er meer herstellingen zouden zijn op de IS versie 2 tov de IS versie 3.

Zelf heb ik er geen ervaring mee... Tis maar wat canon ons meedeeld.. (of ik ze moet geloven... )
              Dat er meer herstellingen zijn van de IS 2 tov de 3 kan wel zijn, 't is een ouder systeem. Daarom is dat nog niet door gebruik op statief. Die van mijn 100-400 is ook ooit stukgegaan maar dat was doordat de lens opengegooid was om een geblokkeerd zoommechanisme te herstellen.

Dat gebruik van IS op statief mechanisch gezien géén kwaad kan is meermaals formeel door Canon mensen (o.a. Chuck Westfall) bevestigd.

"This one falls into the category of 'frequently asked questions,' so I've
              got a stock answer as follows:

>>The instruction manual warns that the IS stays on after pressing the
              shutter button half way, and that use of IS on a tripod may damage the
              lens.<<

Here's what the instruction book says (page E-8): "Do not set the image
              stabilizer switch to 'I' when using the camera on a tripod. Doing so may
              cause the image stabilizer to act erratically. Turn the image stabilizer
              off '0' before using the camera on a tripod."

There is no language here or anywhere else in the instructions concerning
              damage to the 28-135 IS caused by using the camera on a tripod. All they're
              saying is that using IS while the camera is on a tripod "may cause the
              image stabilizer to act erratically."

>>Does IS stay on for 6 seconds after activation like the meter, or for
              much longer?<<

IS stays on for about 2 seconds after you let go of the shutter button.
              Then it shuts off, and 2 seconds after that, the centering/locking
              mechanism activates. These functions are audible, albeit at a very low
              level, when you're in a quiet environment.

>>Why does tripod use cause a problem?<<

Short explanation: The IS mechanism operates by correcting shake. When
              there is no shake, or when the level of shake is below the threshold of the
              system's detection capability, use of the IS feature may actually *add*
              unwanted blur to the photograph, therefore you should shut it off in this
              situation.

Longer explanation: Remember that the IS lens group is normally locked into
              place. When the IS function is active, the IS lens group is unlocked so it
              can be moved by the electromagnetic coil surrounding the elements. When
              there's not enough motion for the IS system to detect, the result can
              sometimes be a sort of electronic "feedback loop," somewhat analogous to
              the ringing noise of an audio feedback loop we're all familiar with. As a
              result, the IS lens group might move while the lens is on a tripod, unless
              the IS function is switched off and the IS lens group is locked into place.

>>Is IS best kept off, then turned on for each shot as needed, then turned
              off again, much as one would use the exposure compensation dial?<<

For most hand-held work, leave the switch on; for tripod work, shut it off,
              as noted in the instruction book."

Regards--Chuck
              Last edited by hvr_oosterzele; 23 juni 2006, 00:37.

Comment

Ok, kan wel best zijn... Maar dat je op versie 3 de IS best laat aanstaan op tripod is dan ook weer raar... Alé, deze zal waarschijnlijk fijner werken en zou ook de miniscule trillingen moeten opvangen van de tripod. (bron; canon)
                -=- Light is the key...

Comment

Je kunt best testfoto's maken he...muurtjes schieten

Bij Nikon heb je ook bepaalde tele's waarbij je de VR kunt aanlaten op een statief, maar de meningen daarover zijn verdeeld. Van een goed carbonstatief, bvb, is de trilling erg kort. Je weet niet welke statieven die makers in gedachten hadden voor het grote publiek...

Comment

Ok, kan wel best zijn... Maar dat je op versie 3 de IS best laat aanstaan op tripod is dan ook weer raar... Alé, deze zal waarschijnlijk fijner werken en zou ook de miniscule trillingen moeten opvangen van de tripod. (bron; canon)
                    De nieuwere versie van IS werkt in elk geval nog een stuk beter dan de vorige ... al zijn ze beiden goed.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik moet mij ook nog ééns een tele aanschaffen, nu ben ik helemaal weg van de EF 70-200mm f/2.8L IS USM (heb ook dikwijls aan de 100-400 gedacht)
                      Maar dan dacht ik, ik koop nu die 70-200 deze is lichtsterk.
                      En als ik daarmee dan niet zou toekomen koop ik volgend jaar ofzo een 100-400 (dan zal canon wel een nieuwe lichtsterkere versie uitbrengen van de 100-400 of zoiets). Ze blijven toch altijd goed bezig met dat nieuwe L glas.
                      Die 100-400 is nu toch al wel wat jaren in omloop, dus volgens mij kan dat niet zo lang meer duren wanneer er een nieuwe versie uitkomt, maar ja...
                      Wie ben ik om zoiets te zeggen...
                      Canon EOS 5D met 3KG glas
                      https://reisforum.net

Comment

Zelf zit ik ook al een tijdje uit te kijken op een opvolger ervan.

Het bereik lijkt me zeer goed, zou zelfs 200-400 mogen zijn.

Ook zou een weatherseal aangenaam zijn. Ik ben gewoon bang om die lens aan te schaffen daar het spijtig zou zijn dat een half jaar later de nieuwe versie uitkomt.

Maar ja, speculeren zullen we altijd doen zeker en blijven wachten is ook idioot, toch ga ik voor de extender gaan voor de 70-200 in afwachting.
                        Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Het lijkt me logischer als ze een nieuwe 400 5.6 met IS gaan uitbrengen i.p.v van de 100-400 met nieuwe IS
                          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Dit gerucht doet al zo lang de ronde
                            Ik heb mij toch niet laten tegenhouden om deze lens te kopen, en heb er geen spijt van, het is een schitterend bereik, en mijn exemplaar is vlijmscherp tot en met 400mm.

Als je dergelijk bereik nodig hebt moet je gewoon deze lens kopen, en niet wachten tot er misschien ooit eens een nieuwe versie zou kunnen uitkomen, denk eens aan al de foto's die je ondertussen gemist zal hebben

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                              Iemand een idee.?? .
                              ja er komt een opvolger......
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X