Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 met of zonder IS of .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 70-200 met of zonder IS of .......

Oorspronkelijk geplaatst door monique12
    Ik heb met meneer hongkong gemaild en hij verzend het als geschenk
    Da's héél leuk, maar als er onderweg iets gebeurd met je pakje dan ben je de sigaar want het heeft 'officieel' geen waarde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
      Da's héél leuk, maar als er onderweg iets gebeurd met je pakje dan ben je de sigaar want het heeft 'officieel' geen waarde
      En als ze het open doen en toch taxeren, heb je nog kans op een boete.
      Wij wachten samen met spanning af hoe het afloopt.
      Veel geluk in ieder geval.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb het geschenk verzekerd!!!
        in principe moet dit geen problemen geven

veel plezier en natuurlijk houd ik u op de hoogte
        Last edited by monique12; 13 juni 2006, 11:56.

Comment

HK garantie is meestal 1 jaar.

Ik heb bv een D70s body die 1 jaar HK garantie heeft, mr de kitles (18-70) heeft wel 1 jaar internationale garantie.

en een link met de Belgische douane voorwaarden: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/bur...rnet/index.htm

Comment

heb je ook invoer rechten moeten betalen

Comment

Ik heb onlangs op import uit de US waarop gewoon de verkoopwaarde was aangegeven ongeveer 6% invoerheffing betaald.

Die 6% was een minimale kost in vergelijking met het prijsvoordeel van die aankoop. Er zat immers al 28% voordeel op doordat het een aankoop in USD ipv EUR was.
              Samengevat: ik het er geen enkel probleem mee om buiten Europa aan te kopen.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                Ik heb onlangs op import uit de US waarop gewoon de verkoopwaarde was aangegeven ongeveer 6% invoerheffing betaald.

Die 6% was een minimale kost in vergelijking met het prijsvoordeel van die aankoop. Er zat immers al 28% voordeel op doordat het een aankoop in USD ipv EUR was.
                Samengevat: ik het er geen enkel probleem mee om buiten Europa aan te kopen.
                Daar komt normaal nog BTW bij ook.
                Misschien afhankelijk van de waarde van het pakket? want dat heb je niet vermeld.
                Misschien komt dat nog.

Hubert
                Hubert

Comment

Ik heb het geschenk verzekerd!!!
                  in principe moet dit geen problemen geven
                  Dan zal je moeten invoertaks & BTW betalen op de aangegeven waarde. Reken maar op 30%.

Comment

Hello,

beetje off-topic misschien, maar ik verzamel modelauto's, en laat deze van over heel de wereld naar België versturen, en dit lukt tot op heden altijd zonder invoerrechten (waarde altijd vermeld en dikwijls stukken boven de 50 Euro) ... behalve vanuit HongKong !

Tweetal maanden geleden een doos met twee 1/18e modellen (is dus niet echt een grote doos) binnengekregen vanuit HK, totaalprijs van de inhoud 154 Euro (incl verzending) ... wel effe 72 Euro invoerrechten, duanekosten en 'aanbiedingskosten' mogen ophoesten.
                    Mocht langskomen in Brussel bij ABX World (of zoiets) om te betalen ... en dan sturen ze nog een bestelwagen naar mijn adres ?! Ik had het toch zo kunnen meenemen ? Nee dus, want nadat je betaald hebt moeten ze het pakket nog officiëel 'invoeren' ... red tape zever ja !

Hong Kong ? Voor mij nooit meer, dan liever iets meer betalen in de US of Duitsland, komt stukken goedkoper uiteindelijk ! Lenzen of camera zou ik nooit zo kopen, te riskant als je garantie moet inroepen, maar ieder zijn mening hé, ben er zeker van dat er verschillende mensen positieve ervaringen hebben met verzendingen vanuit HK, maar ik had dus weer brute pech .

Johan

Comment

Ik heb ooit al iets uit Amerika laten opsturen ter waarde van +- 75€ ...

Met kosten erbij (douane) kwam het pakket op +- 107,50€ ... of 2€ goedkoper dan dat ik het hier in België gekocht zou hebben
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

dus het word spannend voor mij

nu ja het is ook mijn eigen schuld als ik tax moet betalen, vind het wel raar wanneer het echt veel gebeurd dan had die man toch niet zoveel goede feedbacks kon echter maar 3 of 4 vinden die ontevreden waren omdat ze nog tax moesten betalen
                        zal proberen om die mensen eens te benaderen

afwachten dus

Comment

dus het word spannend voor mij

nu ja het is ook mijn eigen schuld als ik tax moet betalen, vind het wel raar wanneer het echt veel gebeurd dan had die man toch niet zoveel goede feedbacks kon echter maar 3 of 4 vinden die ontevreden waren omdat ze nog tax moesten betalen
                          zal proberen om die mensen eens te benaderen

afwachten dus
                          De meeste weten dat en daarbij, komt die feedback allemaal van mensen uit Europa want daar zit het grootste probleem.

Hubert
                          Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                            De meeste weten dat en daarbij, komt die feedback allemaal van mensen uit Europa want daar zit het grootste probleem.

Hubert
                            hubert,

ik heb contact gehad met iemand die al iets bij yen yen heeft gekocht en hoefde er niets voor te betalen
                            zijn een heleboel nederlanders die daar al hebben gekocht dus voor mij is het afwachten

gr

monique

Comment

vind het wel raar wanneer het echt veel gebeurd dan had die man toch niet zoveel goede feedbacks
                              Dat je taks moet betalen, daar kan die man niet aan doen ... hij helpt u zelf het te ontduiken

Dus ... waarom zou iemand daarom een negatieve feedback moeten geven, je beoordeelt de verkoper toch en niet de douane ...
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

ik heb enkele mensen benaderd die feedback hebben gegeven of ze ook tax moesten betalen en het antwoord daarop luide nee alles verliep vlot

daarom zeg ik zal mij wel gebeuren dat ik moet betalen

het is ook dom van mij dat ik er niet bij stil heb gestaan tja ben wel niet blond maar soms iets te enthousiast

gr

monique

Comment

Working...
                                X