Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron makro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma of Tamron makro

Hallo

Wil graag macro lens kopen.
    Maar welke ?
    Sigma 105mm of Tamron 90mm
    Moeten geschikt zijn voor NIKON D70
    groeten

guy
    natuurfotografie
    reisfotografie
    macro

Re: Sigma of Tamron makro

Ik persoonlijk gebruik de Sigma105mm en de 180mm,zééér goeie macrolenzen.
    De 105mm is dan ook nog een goeie portretlenzen,90% van de foto's op m'n site zijn met deze lenzen gemaakt.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guynetty
      Hallo

Wil graag macro lens kopen.
      Maar welke ?
      Sigma 105mm of Tamron 90mm
      Moeten geschikt zijn voor NIKON D70
      groeten

guy
      Beide zijn goede macrolenzen, prijs voor de sigma ongever 400€, voor de Tamron 389€ en misschien is er nog eentje waar je nog niet aan gedacht hebt in dezelfde prijsklasse, namelijk de Tokina AT-X M 100 Pro D 100mm f2.8,die kost 369€ Een review over deze lens vind je hier : Tokina 100 macro
      Last edited by Franciskine; 4 juni 2006, 23:55.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik gebruik zelf de Tamron 90mm en de Sigma 150mm, beide zeer scherpe/contrastrijke/enz lenzen.
        De Tamron is ook handig om te dubbelen als portretlensje, de Sigma 150mm is een handig formaat lichtsterke telelens, die bovendien met een 1.4 sigma ex converter ook nog eens 4.0 210mm wordt, met eveneens een op de d200 onberispelijke scherpte reeds vanaf de volle opening.
        De Tokina 100mm is natuurlijk ook zeer goed, evenal de Sigma 105, maar langer dan 90 wordt op crop 1.5 wel erg lang als portretlens.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
          Ik gebruik zelf de Tamron 90mm en de Sigma 150mm, beide zeer scherpe/contrastrijke/enz lenzen.
          De Tamron is ook handig om te dubbelen als portretlensje, de Sigma 150mm is een handig formaat lichtsterke telelens, die bovendien met een 1.4 sigma ex converter ook nog eens 4.0 210mm wordt, met eveneens een op de d200 onberispelijke scherpte reeds vanaf de volle opening.
          De Tokina 100mm is natuurlijk ook zeer goed, evenal de Sigma 105, maar langer dan 90 wordt op crop 1.5 wel erg lang als portretlens.
          Daar moet ik je in bijtreden, voor portretten gebruik ik ofwel de Nikkon 50 f/1.8 of f/1.4 maar vooral de Nikkor 85 f/1.4 in de toekomst, want die zal waarschijnlijk deze week toekomen
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik gebruik de Sigma 105 macro, en dat is zoals hier al gezegd naast een uitstekende macrolens, een heel scherp tekenende portretlens. Vooral om dieren te fotograferen geeft de 105 mm bij portretten een comfortabele afstand. Voor macrowerk met vliegende beestjes is ze eerder kort, wat dan weer op te lossen valt met een converter. Verdraagt ze door haar 2.8 gemakkelijk.
            fotosite

Comment

Past de Sigma DG APO Tele Converter 1.4X AF EX op de sigma 105mm macro? Iemand enige ervaring hiermee?

Thanks!
              Last edited by xyala; 11 juni 2006, 20:33.

Comment

Working...
              X