Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met TAMRON AF 28-75/2.8 XR DI LD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met TAMRON AF 28-75/2.8 XR DI LD

Wie heeft praktische ervaring met bovenstaande lens (met voorkeur op een canon 30D)?

Ik verneem net van een handelaar dat hij er liever mee gooit dan foto's mee schiet!

Zijn er nog mensen met deze ervaring of is dit toch de lens zoals hij in vele reviews de hemel wordt ingeprezen?

Op den duur weet ge niet meer watte geloven

bedankt voor jullie input!
    Mvgr
    DimitriM (BD0913BE)
    website: http://www.pbase.com/dimitrim

Re: Ervaring met TAMRON AF 28-75/2.8 XR DI LD

Ik verneem net van een handelaar dat hij er liever mee gooit dan foto's mee schiet
    Nou, indien die "handelaar" dit effectief heeft gezegd geef ik je de goede raad daar weg te blijven...
    Fotohandelaars die zulke praat "verkopen" (sic) mogen van mij hier gerust met naam genoemd worden...

Effe on topic, gebruik effe de search en je zult zien dat dit prijs/kwaliteit een toplensje is...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
      Nou, indien die "handelaar" dit effectief heeft gezegd geef ik je de goede raad daar weg te blijven...
      Fotohandelaars die zulke praat "verkopen" (sic) mogen van mij hier gerust met naam genoemd worden...

Effe off topic, gebruik effe de search en je zult zien dat dit prijs/kwaliteit een toplensje is...
      En hier heb ik niets meer aan toe te voegen, ik heb die lens gebruikt op mijn D200 en daar werkte deze perfect op, niks op aan te merken.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Hartelijk dank voor de reacties en bevestiging van mijn vermoeden, heren!

Ik had uit de 'snedige' reactie van de handelaar al begrepen dat hier wat loos was.

Groeten
        Dimitri
        Mvgr
        DimitriM (BD0913BE)

Comment

Vraag aan die handelaar gerust of hij er eentje in je fototas wil "smijten". Ik kom hem dan wel oppikken.

Maw, stoere cafépraat van een verkoper die je wat probeert aan te smeren.

Groeten,
          TravelToy.

P.S. Ik gebruik hem op mijn D50 en ben er erg tevreden over.
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ter info ... volgens de man in kwestie is Tamron voor de echte amateurs!
            Ik heb dit echt op mail, hé ... dat hou je toch niet voor mogelijk, hé

Ik voelde me natuurlijk aangesproken dus ga me nu vlug eentje bestellen!!
            Mvgr
            DimitriM (BD0913BE)

Comment

je handelaar kan natuurlijk een slecht exemplaar van de lens in z'n handen gehad hebben .. mijn exemplaar is daarintegen wel een goed exemplaar.

deze foto werd er bv. mee genomen (met de zoom maximaal ingezoomd)

Comment

Goede lens, wel testen op 2.8 op scherpte. Autofocus is niet supersnel, maar wie gebruikt dat nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa
                  Goede lens, wel testen op 2.8 op scherpte. Autofocus is niet supersnel, maar wie gebruikt dat nog.
                  f2,8

f3,2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa
                    Autofocus is niet supersnel, maar wie gebruikt dat nog.
                    Euhh??? 't Zal er wel aan liggen dat ik een amateur ben zoals de hierboven genoemde doelgroep van de lens zelve zeker?

Met de huidige matglazen van de autofocuscamera's vind ik MF niet altijd eenvoudig hoor. En niet alle toestellen laten het wisselen van matglas toe.
                    Groeten, David

Comment

Vermoedelijk een handelaar die geen Tamron in zijn assortiment heeft?
                      Ik heb deze lens standaard op mijn camera. Hij is meer dan zijn geld waard als je het mij vraagt!
                      Is this the real life? Is this just fantasy?
                      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Ik heb deze lens twee weken en ben re zeer tevreden over staat op canon 350 d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd

Met de huidige matglazen van de autofocuscamera's vind ik MF niet altijd eenvoudig hoor. En niet alle toestellen laten het wisselen van matglas toe.
                          wat bedoel je hiermee? Waar zit dat matglas...?
                          En wat is het verschil tussen de Tamron en de Sigma 28-70 2.8? Waarom is de sigma zoveel minder populair?
                          Don't shoot harder, shoot smarter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                            En hier heb ik niets meer aan toe te voegen, ik heb die lens gebruikt op mijn D200 en daar werkte deze perfect op, niks op aan te merken.
                            Hier zelfde ervaring met KM 7D: zeer scherp (ook bij 2.8 meer dan aanvaardbaar) en mooie kleuren.
                            Tweedehands gekocht als vervanging van een Sigma 24-70D EX, wiens AF wel eens 'miste'. Sindsdien nog nauwelijks van de body gehaald.
                            Een aanrader.
                            BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

Ik kan niet over de handelaar oordelen, wel over de lens: er komen nogal wat "scheve" exemplaren voor. Op crop 1.5 dslr valt dat natuurlijk minder op. In ieder geval heb ik van de Sigma 24-70ex consistentere resultaten gezien, maar die is ook zwaarder en breder. Ook heb ik bij de 28-75 wel vraagtekens bij de built quality als het gaat om de zoomring.
                              Dit is niet alleen mijn ervaring op Nikon, ik heb ook Canon gebruikers gehoord met dezelde ervaring.
                              Natuurlijk zijn er ook lichtpuntjes. Mijn ervaringen met Tamron op volgorde:

11-18mm: minder dan de concurrentie (2 exemplaren getest)

17-35mm: vergelijkbaar met de Sigma; weinig vertekening en qua resolutie een voldoende (1 van beide getest)

28-75: af en toe schijnt er een goede voor te komen, als je naar EEN helft van de foto kijkt krijg je afgezien van de lichtafval nog een beetje hoop, maar m.i. is deze waar echt naar het geld (en niet vergeten: de eerste serie kwam uit Japan, de latere uit China). (4 exemplaren getest)

90mm macro: alle AF versies goed en natuurlijk de nieuwste DI versie de allerbeste (4 exemplaren getest)

180mm macro: heel erg goed maar mist m.i. wel de eigen af motor zoals de sigma die wel heeft. Wel weinig last van twijfelen bij de AF en daarom zeker ook aan te bevelen.

70-210 (2.8); een bejaarde lens, heel degelijk en optisch te vergelijken met de Nikon 2.8 80-200 schuifzoom; niet helemaal opgewassen tegen de nieuwere Sigma 70-200.

28-105 (2.8); mooi bereik en lichtsterke. Beroerde zoomring (voelt aan alsof de lens het nooit lang kan maken) en vol open over het hele bereik niet best. Vanaf 5.6 wel heel goed, maar daar ga je geen kilio glas voor sjouwen.

Kortom: Tamron heeft een paar lichtpuntjes, namelijk de goede macro lenzen.
                              Verder kan ik de uitspraken van de fotohandelaar best billijken alhoewel ze ietwat extreem zijn.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X