Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

    Wie kan mij wat advies geven, ik kan geen test of gebruikerservaringen vinden. Maar na al een paar keer (net) achter het net gevist te hebben kan ik nu een enkele maanden oude Tamron 70-300 overnemen voor €140. Is dit een goed alternatief voor de veel geroemde sigma 70-300 APO ??
    Hoor graag jullie mening ook verwijzingen naar testsites zijn van harte welkom!! ALvast bedankt

  • #2
    Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

    Als ge het over de TAMRON AF 70-300 LD 4,5-5,6 macro 1:2 hebt, kan ik dat aannemen die prijs, die kost namelijk nieuw net geen 140 €.
    Kwaliteit ? Ge kunt daar foto's mee nemen De Sigma schat ik kwalitatief hoger in en is nieuwprijs ook iets duurder. Vraag verkoper eens waarom hij deze wegdoet, negen kansen op tien wegen aanschaf van een beter objectief.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

      Goede optiek is duur, goede zoomoptiek is nog duurder!

      Dus voor 140 euro zou ik niet te veel verwachten, probleem is gewoonlijk dat goedkope zooms nergens in hun bereik echt goed zijn. Heb je de 300 mm echt nodig ? zo ja moet dit echt in 1 lens vervat zijn ?

      Mijn stelregel is:

      Een max zoombereik niet hoger dan 3X
      Liefst een constante lichtsterkte over het zoombereik
      Liefst zo lichtsterk mogelijk, bij voorkeur F2.8 bij zooms of beter bij prime lenzen.

      Dergelijke lenzen heb je niet voor 140 Euro, maar eens je gezien hebt wat een scherpe lens kan, ben je vlug verslaafd aan goede optiek.
      Ik zou de bedoelde lens dus nooit kopen maar ik zou kiezen voor de 70-200 mm F2.8 van Sigma (budget) of de 80-200 mm F2.8 van Nikon en daar eventueel een converter opzetten indien blijkt dat de 300mm onmisbaar zijn voor U. Dan bekom je een 300 mm met F4 als maximale opening en doe je winst aan kwaliteit, gebruiksgemak en mogelijkheden, en een volle stop aan lichtsterkte.

      Je doet echter geen winst in de geldbeugel!


      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

        ff uppen ,

        kheb er ook een vraagje over. Ik heb een nikon D40, maar ik doe meer sportfotografie enz. is die daarvoor dan ook goed? Of is een 55-200 lens van nikkon beter?
        "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
        VePix.be is the place to be :-D.

        Comment


        • #5
          Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

          Het hangt helemaal af van wat je verwacht. Zowel de Sigma als de Tamron zijn geen hoogvliegers optisch gezien, maar om wat mee te stoeien, en om zo af en toe wat tele te kunnen proberen voldoen ze wel. Wel rekening mee houden dat ze allebei nogal wat aan scherpte verliezen in de 300 mm regio. Voor wat ik begrepen heb ontlopen ze elkaar niet veel, mits de aangeboden tamron inderdaad de laatste versie is.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

            ik verwacht een lens die scherp is, kleuren behoud, redelijk wat kan inzoemen en die een beetje tegen zand kan want het is zo als ik al zij, vooral voor sporten en mss hier en daar een mooi vogeltje in de boom te trekken. en daar komt mijn huidige 18-55 soms wel wat te kort ^^.

            Maar nu ook ies een appart vraagje. Ik ben een beginner, maakt die lens dan soms echt zo een slechte foto's dat ik het verschil ervan kan zien?
            "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
            VePix.be is the place to be :-D.

            Comment


            • #7
              Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

              De Tamron en Sigma 70-300 zijn leuk geprijsd en je kan er foto's mee nemen. Voor hetzelfde geld zou ik gaan voor 2e handsje: Nikkor AF 70-210 is een zeer scherp lensje die resultaten geeft waar je langere tijd tevreden mee zult zijn - prijzen om en nabij de 100 Euro .
              It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

              Comment


              • #8
                Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

                Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                De Tamron en Sigma 70-300 zijn leuk geprijsd en je kan er foto's mee nemen. Voor hetzelfde geld zou ik gaan voor 2e handsje: Nikkor AF 70-210 is een zeer scherp lensje die resultaten geeft waar je langere tijd tevreden mee zult zijn - prijzen om en nabij de 100 Euro .
                maar die kan je niet gebruiken op een D40/D60 als je toch uw autofocus wilt behouden
                de lens heeft geen ingebouwde autofocus motor
                je kan de lens wel gebruiken maar dan manueel scherpstellen

                Comment


                • #9
                  Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

                  Voor zo af en toe een vogeltje trekken moet je met zo'n lens geen al te hoge verwachtingen hebben. 300 mm is voor vogels niet al te veel, en bovendien zijn zooms over het algemeen in het uiterste telebereik wat minder.
                  En ik denk inderdaad dat je het verschil zult zien als je de genoemde lens gebruikt in de 70 of in de 300 mm stand. In de 300 mm stand zijn de foto's net wat fletser, wat minder scherp. En je zal eveneens het verschil zien tussen de sigma en een lens van 1000 euro. Maar of jij het dat waard vindt, kun je alleen zelf beoordelen.
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

                    hmmm, dan lijkt voor mij wat ik wil een 55-200 nikon lens beter. En kwa prijs is het hetzelfde of toch ongeveer dan . effe mijn nieuwjaars pree opdoen en een vakantiejob zoeken .
                    "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
                    VePix.be is the place to be :-D.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is de tamron 70=300 goede keuze op de d 70?

                      ik zou zeggen,spaar wat door en koop je bv de nikon 70-300vr
                      die is kwalitatief stukken beter dan een tamron 70-300 of een 70-300 van sigma
                      ik vind die 150€ weggesmeten geld
                      ik heb zo'n tamron ook gehad en die om eerlijk te zijn,die zat weinig op mijn toestel
                      als ik die vergeleek met de foto's die ik maakte met mijn tamron 28-75 2.8 dat was een wereld van verschil kwestie scherpte

                      Comment

                      Working...
                      X