Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bigma al stuk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bigma al stuk?

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
    Je hebt toch zeker wel 7 of 14 dgen recht om je aankoop te retourneren dus zeker een nieuwe vragen en anders moeten ze je geld teruggeven.
    Inderdaad. Ik geloof, maar ben niet zeker, 8 of 10 dagen(in ieder geval minstens een week).

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Jonge jonge wat is dat sneu. Ik had niet verwacht dat de Sigma producten deze inferieure kwaliteit hadden.
      Maar waarom spreken jullie Konijnenberg niet aan op zijn wettelijke verantwoordelijkheid als verkoper.
      Als een product binnen zes maanden defect is moet hij wettelijk een nieuwe exemplaar leveren. Geen meer op voorraad, dan geldt geld terug. OOk in belgië.
      Groeten,

Gerard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cornelus079
        Jonge jonge wat is dat sneu. Ik had niet verwacht dat de Sigma producten deze inferieure kwaliteit hadden.
        Dat kan met elk merk gebeuren en jammer genoeg is dat ook zo... en niet alleen bij lenzen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cornelus079
          Als een product binnen zes maanden defect is moet hij wettelijk een nieuwe exemplaar leveren. Geen meer op voorraad, dan geldt geld terug. OOk in belgië.
          Groeten,

Gerard
          6 maanden
          Geloof ik nooit.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            6 maanden
            Geloof ik nooit.
            Het moet om een consumentenkoop gaan (en dus geen verkoop onder particulieren).

Hier kan je de Europese richtlijn lezen :

............."Openbaart zo'n defect zich binnen zes maanden na aanschaf dan wordt ervan uitgegaan dat dit het gevolg is van een gebrek dat al bij levering bestond. De verkoper moet aantonen dat dat niet het geval is. Het is dus niet zo dat de verkoper gedurende deze zes maanden moet instaan voor elk gebrek. Indien hij bijvoorbeeld aannemelijk kan maken dat het gebrek het gevolg is van een onjuist gebruik of een onjuiste verzorging, dan is hij niet aansprakelijk. De verkoper hoeft derhalve gedurende deze zes maanden niet in te staan voor elk gebrek alsof hij een garantie heeft gegeven. "
            .......
            "Vanaf het moment van ontdekken van een defect of gebrek aan een product heeft de koper twee maanden de tijd om bij de verkoper te klagen en eisen te stellen. Wacht hij daarmee langer dan twee maanden dan verspeelt hij zijn rechten............."

.........

"Wat kun je als koper eisen?
            Als het product niet voldoet aan de verwachtingen die je mocht hebben, dan mag je eisen van de verkoper:

levering van ontbrekende onderdelen
            herstel of vervanging van het product
            gedeeltelijke terugbetaling van de koopprijs
            ontbinding van de koopovereenkomst
            Is het product niet compleet, dan spreekt voor zich dat je recht hebt op het ontbrekende onderdeel.

Bij een kapot product heb je in principe recht op reparatie of vervanging door de verkoper. Soms is reparatie niet meer mogelijk of erg duur. Dan is het voor de verkoper makkelijker om een vervangend (soortgelijk) product aan te bieden. Maar soms is dat ook niet meer mogelijk, bijvoorbeeld wanneer je gebruik hebt gemaakt van een eenmalige aanbieding.

Wanneer herstel of vervanging niet mogelijk is, of wanneer de verkoper te lang wacht, dan kun je als koper een gedeelte van de koopprijs terugvragen of de koopovereenkomst (schriftelijk) ontbinden. Bij ontbinding gaat het defecte product terug naar de verkoper en krijg je de aankoopprijs terug."

Deze regelgeving is ook in België al van toepassing vanaf 01.01.2005

En voor de duidelijkheid : het is de verkoper (in dit geval Konijnenberg Turnhout), die moet zorgen dat het in orde komt (niet Sigma).
            (Gerard heeft gelijk).
            Last edited by Digifo; 5 juni 2006, 04:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
              Het moet om een consumentenkoop gaan (en dus geen verkoop onder particulieren).

Deze regelgeving is ook in België al van toepassing vanaf 01.01.2005

En voor de duidelijkheid : het is de verkoper (in dit geval Konijnenberg Turnhout), die moet zorgen dat het in orde komt (niet Sigma).
              (Gerard heeft gelijk).
              In België werd deze richtlijn opgenomen in de wet van 1 September 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen.
              In artikel 3 dat artikel 1649quinquies invoegt in het Burgerlijk wetboek staat:
              "Art. 1649quinquies. § 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in § 3."
              En ook hier is de termijn van 6 maanden van toepassing, waarbinnen een gebrek zich moet voordoen, dat niet aan de koper te wijten is.
              Grtz Jay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jay
                In België werd deze richtlijn opgenomen in de wet van 1 September 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen.
                In artikel 3 dat artikel 1649quinquies invoegt in het Burgerlijk wetboek staat:
                "Art. 1649quinquies. § 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in § 3."
                En ook hier is de termijn van 6 maanden van toepassing, waarbinnen een gebrek zich moet voordoen, dat niet aan de koper te wijten is.
                Ik dacht dat ik niets anders zei.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie
                  Net mijne Bigma gaan halen bij Konijnenberg in Turnhout. Ter plaatse uitvoerig getest en hij werkte prima.
                  Ik kom thuis, zet em op mijne D50: de AF werkt zo'n 10x daarna niks meer.
                  Andere lenzen geprobeerd, geen probleem, maar de HSM van de bigma weigert!

Doe ik nu iets verkeerd, zie ik iets over het hoofd of zou ie al naar de haaien zijn??

Aan alle bigma bezitters (vooral die met Nikon): Hellep!

Peter

PS: wat is dat kleine knopje net aan de vatting, vind niet direct daar iets over terug?

Gewoon omruilen voor een nieuwe en ter plaatse testen met uw toestel. Niet laten repareren want dat duurt op dit moment 6 tot 8 weken.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
                    Ik dacht dat ik niets anders zei.
                    Was al bevestiging voor wat je zei over belgische regels, maar soms verschillen die per land (richtlijn moet nog uitgewerkt worden door ieder land, dus kleine verschillen mogelijk).
                    Grtz Jay

Comment

Pfff, nu een maand verder en nog steeds heb ik geen werkende bigma!

Omdat ook Konijn mij geen vervanging kan bezorgen, ben ik al zo'n 6 zaken afgegaan de laatste dagen, en blijkbaar is ie overal uitverkocht. Volgens Konijnenberg ligt het aan de fabriek die niet kan leveren!

Is dat normaal?????

Ik had em gekocht om nog eerst ermee te leren werken vooraleer we op vakantie gaan naar Zwitserland, maar als het zo doorgaat, moet ik zonder bigma de bergen in. I don't like that!

Is er toevallig iemand die er nog ergens eentje weet te vinden (en dan liefst niet voor 1200 euro, hè!)?

Peter

Comment

Pfff, nu een maand verder en nog steeds heb ik geen werkende bigma!

Omdat ook Konijn mij geen vervanging kan bezorgen, ben ik al zo'n 6 zaken afgegaan de laatste dagen, en blijkbaar is ie overal uitverkocht. Volgens Konijnenberg ligt het aan de fabriek die niet kan leveren!

Is dat normaal?????

Ik had em gekocht om nog eerst ermee te leren werken vooraleer we op vakantie gaan naar Zwitserland, maar als het zo doorgaat, moet ik zonder bigma de bergen in. I don't like that!

Is er toevallig iemand die er nog ergens eentje weet te vinden (en dan liefst niet voor 1200 euro, hè!)?

Peter
                        Peter,

informeer eens bij www.geheugenkaart.be
                        Ik heb er de mijne ook gehaald, was er gewoon op voorraad.
                        Patrick

Canon Eos 5D/10D - EF 16-35 1:2.8 L USM - EF 28-135 1:3.5-5.6 IS - EF 70-200 F2.8 L USM - Sigma 50-500 1:4-6.3 APO DG HSM - Speedlite 550EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daxmon
                          Peter,

informeer eens bij www.geheugenkaart.be
                          Ik heb er de mijne ook gehaald, was er gewoon op voorraad.
                          Merci voor de tip, maar heb al 2 mails naar die mannen gestuurd, en gewoon geen antwoord gehad

Wel vandaag mail gehad van Konijnenberg dat de levering nog 1à2 weken op zich laat wachten, dus met een beke chance heb ik em nog net op tijd.

Peter

Comment

Merci voor de tip, maar heb al 2 mails naar die mannen gestuurd, en gewoon geen antwoord gehad

Wel vandaag mail gehad van Konijnenberg dat de levering nog 1à2 weken op zich laat wachten, dus met een beke chance heb ik em nog net op tijd.

Peter

Deze lenzen zijn gewoon direct uit voorraad leverbaar.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Vandaag is mijn bigma eindelijk terug gekomen.

De HSM unit is vervangen en nu doet hij het weer prima.
                              Canon Eos 30D Body , Sigma 10-20mm F/4-5.6 ,Tamron 17-50mm F/2.8 , Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS , Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS ,Canon EF 1.4x II ,Canon 430EX Speedlite

Comment

Ik heb ondertussen ook een werkend exemplaar, dankzij sdcard.be!
                                Alhoewel ik over Konijnenberg ook niet te klagen heb. Zij konden er ook niets aan doen dat de nieuwe levering zo lang op zich laat wachten, en hebben zonder problemen mijn centjes teruggegeven: ook

Peter

Comment

Working...
                                X