Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bigma al stuk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bigma al stuk?

Net mijne Bigma gaan halen bij Konijnenberg in Turnhout. Ter plaatse uitvoerig getest en hij werkte prima.
    Ik kom thuis, zet em op mijne D50: de AF werkt zo'n 10x daarna niks meer.
    Andere lenzen geprobeerd, geen probleem, maar de HSM van de bigma weigert!

Doe ik nu iets verkeerd, zie ik iets over het hoofd of zou ie al naar de haaien zijn??

Aan alle bigma bezitters (vooral die met Nikon): Hellep!

Peter

PS: wat is dat kleine knopje net aan de vatting, vind niet direct daar iets over terug?

Re: bigma al stuk?

staat hij niet op MF?? zet eens terug op AF.
    -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
      staat hij niet op MF?? zet eens terug op AF.
      Tja, zo snugger ben ik nu nog wel
      Ik heb het knopje AF/MF verschillende malen veranderd, omdat ik eerst dacht dat het misschien een slecht contact was of zo. Maar bedankt om mee te denken.

Comment

Snel terug naar Konijnenberg zou ik zeggen
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie
          PS: wat is dat kleine knopje net aan de vatting, vind niet direct daar iets over terug?
          Dat kleine knopje is als je een extender gebruikt... (dacht ik)
          -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Snel terug naar Konijnenberg zou ik zeggen
            Denk het ook, maar is een uur rijden en het was de enige die ze in stock hadden (en in Nederland hebben ze ook gene meer in voorraad). Pfff! Verdomme toch, hè!

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            Dat kleine knopje is als je een extender gebruikt... (dacht ik)
            Weet het ondertussen: is de vergrendeling van de diafragmaring

Comment

Diafragma vergrendelen op F22, anders werkt de AF niet, en de knop om te locken op off uiteraard om te zoomen.
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Diafragma vergrendelen op F22, anders werkt de AF niet, en de knop om te locken op off uiteraard om te zoomen.
                Yep, dat had ik ook al ontdekt. Als je het diafragma vergrendelt op eender welke andere F dan 22, dan verschijnt er trouwens een foutmelding op de camera (FEE).
                Ik begin te vermoeden dat de geweldige, veelgeprezen HSM kapot is

Comment

Ik vrees dat ge een "maandagse" hebt. Stuur in elk geval nu nog een mail naar Konijnenberg om het defect te melden, kan altijd van pas komen. Ik zou ze ook bellen en afspreken wanneer ge de lens kunt terug doen. Brute pech
                  fotosite

Comment

Ik vrees dat ge een "maandagse" hebt. Stuur in elk geval nu nog een mail naar Konijnenberg om het defect te melden, kan altijd van pas komen. Ik zou ze ook bellen en afspreken wanneer ge de lens kunt terug doen. Brute pech
                    Bij mijne bigma kan ik de scherpstelring naar achteren schuiven (manuele scherpstelling).
                    Probeer eens de scherpstelring te draaien, als je dan manueel scherpstelt moet je de scherpstelring naar voren schuiven voor AF.

Greetz
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                      Bij mijne bigma kan ik de scherpstelring naar achteren schuiven (manuele scherpstelling).
                      Probeer eens de scherpstelring te draaien, als je dan manueel scherpstelt moet je de scherpstelring naar voren schuiven voor AF.

Greetz
                      Ik weet niet welke versie jij hebt maar bij de nieuwe DG HSM D is het enige dat ge kunt doen met die scherpstelring draaien, niks schuiven.
                      fotosite

Comment

Ik weet niet welke versie jij hebt maar bij de nieuwe DG HSM D is het enige dat ge kunt doen met die scherpstelring draaien, niks schuiven.
                        Vroeger moest je bij Sigma ook de ring naar voor of naar achter duwen, het systeem wat bijvoorbeeld ook op de Tokina 12-24 zit. Bij Sigma zat het er enkel dubbel op, schuifsysteem en knopje, dit was om ervoor te zorgen dat de ring niet meedraaide bij het scherpstellen, nu zullen zij ook een nieuwe technologie hebben om dit op te lossen, bij mijn 150mm (DG dus) zit dat er ook niet meer op. Mijn 20mm van Sigma had dit wel nog.

Comment

Je bent niet de enige met dit probleem.
                          Mijn bigma van een maand oud is afgelopen week ook met het zelfde probleem richting sigma gegaan. (voor 7-8 weken )

Er heeft een kleine serie tussen gezeten waarbij lakresten o.i.d. op de HSM unit zijn gekomen zijn, althans dit is wat ik heb begrepen heb.
                          Canon Eos 30D Body , Sigma 10-20mm F/4-5.6 ,Tamron 17-50mm F/2.8 , Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS , Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS ,Canon EF 1.4x II ,Canon 430EX Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan84
                            Je bent niet de enige met dit probleem.
                            Mijn bigma van een maand oud is afgelopen week ook met het zelfde probleem richting sigma gegaan. (voor 7-8 weken )

Er heeft een kleine serie tussen gezeten waarbij lakresten o.i.d. op de HSM unit zijn gekomen zijn, althans dit is wat ik heb begrepen heb.
                            7-8 weken??? *SLIK*
                            Ik had em speciaal nu gekocht om er eerst goed mee te oefenen vooraleer ik half juli naar Zwitserland ga. Dan hoop ik maar dat het ofwel sneller gaat, ofwel dat ik een andere in de plaats krijg, begot! Maar enfin, zal maandag zien wat ze bij Konijn zeggen. Er is in ieder geval al ne mail vertrokken.

Peter

Comment

Je hebt toch zeker wel 7 of 14 dgen recht om je aankoop te retourneren dus zeker een nieuwe vragen en anders moeten ze je geld teruggeven.

Comment

Working...
                              X