Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie heeft ervaring met tele(zoom)lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
    Hallo ;

Hieronder volgt al het fotomateriaal dat ik voorlopig nog maar in het bezit heb waarvan ik graag de kleinste Lowerpo rugzak zou willen verkopen .
    Dit is alles wat ik heb :
    - Nikon F50 reflex camera met 35-80mm F4 -5.6D ,
    - Nikon 80-200mm F4-5.6D ,
    - Tamron 200-400mm F5.6 AF LD met Nikon vatting ,
    - Velbon 700 G statief ,
    - Tas velbon statief 700 ,
    - Lowerpo pro trekker aw (te koop) ,
    - Nikon D100 body ,
    - Lowerpo super trekker aw ,
    - Sigma 300-800mm F5.6 EX IF HSM met Nikon vatting ,
    - Sigma 15mm 2.8D EX Fisheye .
    Dit is voorlopig alles wat ik heb betreffende de fotografie die ik regelmatig meeneem met de fiets .
    Dit draag ik tegenwoordig niet meer op m'n rug maar heb nu een kinder aanhangwagen met dit alles in aan m'n fiets bevestigd .
    Veel leuker en minder gewicht op m'n rug .

Mvg,
    Steve .
    meent ge dat nu echt of ?
    1DX

Comment

Upload die foto's maar eens, en maak ook een foto van jezelf op die fiets

Comment

Hallo ;

Al m'n fotomateriaal steekt in de Lowerpo super trekker aw .
        Enkel de Sigma 300-800mm , de Tamron 2x converter en de Nikon D100 steekt in de koffer van de Sigma 300-800mm lens .
        Ook is wel de statief afzonderlijk .
        Ja dit alles steekt dan allemaal in het aanhangwagentje dat aan m'n fiets bevestigd is , maar de laatste tijd neem ik alleeen maar de Sigma 300-800mm lens , de Tamron 2x converter , de Nikon D100 , de Nikon 35-80mm en m'n statief mee in het aanhangwagentje wat ik straks ook terug ga laden om met dit goede weer eens foto's te gaan maken op verre afstand .
        Jammer dat er nergens eens zo een winkel bestaat waar je een Nikon 360-1200mm lens of de Sigma 350-1200mm lens met Nikon vattig zou kunnen huren om er dan eens foto's mee te kunnen maken (zou wel leuk zijn) .

Mvg,
        Steve .

Comment

Hallo Elsan ;
          Heb je deze site ook in het Nederlands , daar ik hier niet zo goed aan uit kan ?
          Voor mij is het gemakkelijker dat ik m'n foto's zou kunnen doorsturen via e-mail naar iemand die dan (indien mogelijk) deze op het forum zou willen plaatsen .
          Als je me een Nederlandstalige website zou kunnen toesturen dan wil ik dat ook wel eens proberen daar het bij deze Engelstalige me niet lukt .
          Ik heb naamelijk een Nederlandstalige computer doordat ik het in het Engels niet zo goed ken .
          Dank U bij voorbaat mij ook hierop een mogelijk antwoord op terug te willen sturen .

Mvg,
          Steve .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
            Hallo Elsan ;
            Heb je deze site ook in het Nederlands , daar ik hier niet zo goed aan uit kan ?
            Voor mij is het gemakkelijker dat ik m'n foto's zou kunnen doorsturen via e-mail naar iemand die dan (indien mogelijk) deze op het forum zou willen plaatsen .
            Als je me een Nederlandstalige website zou kunnen toesturen dan wil ik dat ook wel eens proberen daar het bij deze Engelstalige me niet lukt .
            Ik heb naamelijk een Nederlandstalige computer doordat ik het in het Engels niet zo goed ken .
            Dank U bij voorbaat mij ook hierop een mogelijk antwoord op terug te willen sturen .

Mvg,
            Steve .
            1.Op de openingspagina van Imageschack : op bladeren klikken om naar je foto op jouw computer te gaan.
            2.Je foto dubbelklikken
            3.Je bent automatisch teruggekeerd op de site van Imageshack, daar klikken op upload
            4. Als er een thumb van je foto verschijnt nadat de upload gedaan is (kan een minuutje of 3 duren) : rechtermuisklik op de eerste link onder de thumb (staat bij : hotlink voor forums)
            5.Deze link wordt zwart en je kan kopiëren aanklikken, dus je kopiëert deze link.
            6. Op het forum van BD je topic kiezen, een titel invullen, je eventueel tekstje schrijven en dan rechtermuisklik en plakken.
            7. tenslotte klik je op verwerken onderaan je bericht.

Zou dat lukken ? Lijkt me toch niet niet moeilijker dan fotograferen met een 300-800 ? Ik ben nog altijd benieuwd naar die foto's.
            fotosite

Comment

Graag terug on topic, het gaat niet om de kinderdrager op de fiets of de te verkopen Loweprotas, maar om de telelens.

En inderdaad begin ik wel heel erg nieuwsgierig te worden naar de foto's aan de overkant van het meer, want hoe kunnen BD forumleden nu een goed oordeel geven op wat jij graag wilt, zonder iets te weten over de huidige foto's (vooral die aan de overkant van het meer graag ) en de tekortkomingen daarvan. Mocht je deze niet kunnen uploaden, dan kun je ze altijd naar mij mailen, dan wil ik de foto's hier wel posten. Mijn mailadres is jlpatbd@gmail.com.
              Last edited by JLP; 17 juni 2006, 20:04.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Ik heb de foto's van Steve ontvangen en hem gebruik van nog langere tele's ontraden, evenals het gebruik van converters op dit soort lenzen, en ZEKER het gebruik van meerdere converters.
                Overigens betrof het foto's van een meer! En ook foto's van enkele chalets (dara moet je van houden), maar niets wat het gebruik van dure en zeldzame telelenzen zou rechtvaardigen.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

ik denk dat iedereen ondertussen oer-nieuwsgierig is geworden naar die foto's, spanjaart ...
                  mogen ze hier eens gepost worden?
                  (let wel: binnen de beperkingen van 200kb en 900px hé)
                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb niet alles gelezen van de fiets en de kinderdrager....maar de EF500 mm L IS f/4 en de EF 600 mm L IS f/4 zijn 2 uitstekende lenzen.Nadeel is het gewicht, de kg dat gaat nog maar de eurokes
                    Nieuwe website

Comment

Hallo ;

Van mij mag Spanjaart m'n foto's plaatsen , ikzelf kan niet meer dan 1 foto plaatsen en als ik deze dan plaats dan wordt deze nog eens verwijderd ook .
                      Naar iedereen die ik m'n foto's doormail mag deze gerust aan iedereen op het forum laten zien , dan kan ik jullie reactie ook hiervan lezen .
                      Voor mij zijn de foto's goed genoeg voor wat ze maar zouden dienen .
                      Waar m'n vrienden met een verrekijker naar kijken , kijk ik met m'n Nikon camera en de Sigma lens naar , het voordeel hiervan is dat ik m'n foto's kan opslagen waar anderen enkel maar naar kunnen kijken .
                      Tijdens m'n volgende verlofperiode zal ik m'n statief ook maar eens meenemen want foto's maken uit de hand wordt een beetje moeilijk met deze lengte .
                      Met de Nikon 500mm telelens ging dit nog .

Mvg,
                      Steve .

Comment

steve,

je foto werd verwijderd omdat ze niet voldeed aan de forumregels.
                        dus: post zelf die foto, (scan, veronderstel ik) hieronder, maar zorg dat ze niet groter is als 200kb, en aan geen enkele kant groter als 900px.
                        en hier kun je zelfs gewoon een link plaatsen naar de (eventueel) grotere versie, als je ze niet klein krijgt (http://www..../jefoto.jpg)

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

Hallo ;

Waar binnen de Benelux , Duitsland of Oostenrijk zou ik de Nikon 360-1200mm lens of de Nikon 1200-1700mm lens kunnen zien en aankopen ?
                          Voorkeur blijft wel de Nikon 360-1200mm daar deze de lichtste is van beiden .
                          Gelieve me een adres te willen toesturen waar ik deze zou kunnen zien en mogelijk ook zou kunnen aankopen .
                          Het mag ook de Sigma 350-1200mm lens zijn met Nikon vatting .
                          De Nikon 2000mm is dan ook weer te zwaar om overal mee naartoe te nemen .
                          Weet iemand waar je deze lenzen zou kunnen zien en mogelijk ook zou kunnen aankopen binnen de Benelux , dan graag ook hun prijzen per stuk en bestelnummer en alle overige gegevens .
                          Sorry , Spanjaar maar ik blijf verder zoeken naar nog grotere lenzen dan de Sigma 300-800mm .
                          Ik ben begonnen met de 35-80mm , dan overgestapt naar de 80-200mm , van daar overgestapt naar de 200-400mm , dan de 500mm telelens (die al terug verkocht is) en heb nu de 300-800mm en blijf naar nog grotere lenzen verder zoeken tot ik de gepaste gevonden heb die ik wil behouden .

Mvg,
                          Steve .

Comment

steve,

als je echt van plan bent deze lenzen aan te kopen, denk ik dat NIKON international
                            (niet benelux, want zij beschikken zelf allicht niet eens over die lenzen)
                            je waarschijnllijk een ticket zou willen betalen om die voor hen te komen testen
                            en eventueel tegen een fikse korting dan over te kopen.
                            hier een linkje naar je gezochte lens.
                            enkele quotes:
                            So, only large and established media/press houses and/or governmental agencies can afford such kind of investment
                            I don't entirely write off people who has nothing to do such as those superrich individual(s) who may be curiously want to record on film on board his private yacht who is with his recent "identified target(s)" on another yacht a mile away from his etc
                            Err... come to think of it, other than NASA, I think some selective privileged agencies like the CIA and MI-5 might be the biggest fans of Nikon and probably may have a few dozen of these in their possession, the KGB might not have any because budget for the agency is probably being deferred
                            you might as well buy a telephoto or a Reflex-Nikkor 2000mm f/11s lense and save yourself a couple of ten thousand
                            allicht ben je kapitaalkrachtig genoeg, want om wat snapshots te maken van een bergflank
                            gebruik je een lensje van tegen de €7000 (200-400) dus die 1200-1700 zal allicht een veelvoud daarvan gaan kosten.
                            [dan spreken in de richting van € met vijf !!! nullekes (honderd-duizenden m.a.w.))

In zo'n geval denk ik dat NIKON international jou als speciale klant zal beschouwen. misschien krijg je er wel de nieuwste body bij?

mm

PS: heb je zelf al eens contact opgenomen met nikon? (benelux of international of usa)
                            ze bouwen ze enkel op bestelling. testen kun je allicht via MI5 (dichtsbij, dichter als oostenrijk), CIA, NASA, ...

get real ...
                            Last edited by mm; 25 juni 2006, 20:07.
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"

Comment

iemand ervaring met bv. de 5OOmm van Opteka?
                              Wat kan je krijgen voor die lage prijs??

Comment

Opteka? Waar heb je die gevonden?
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X