Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 2?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van de 2?

Ik wil binnenkort een nieuwe 300mm lens aankopen. Nu heb ik 2 mogelijkheden gezien binnen mijn budget.
    De Sigma 28-300/3,5-6,3 AF IF D aspherical Macro DG Nikon of de Sigma 70-300/4-5,6 AF DG D APO Macro Nikon.
    En indien iemand 1 van deze 2 lenzen nog op overschot heeft hoor ik dat ook graag natuurlijk

Groeten Stijn
    StijnDeGrauwe.be

Re: Welke van de 2?

De 70-300 heeft geen extreem zoombereik, en daardoor zal ze waarschijnlijk ook scherper zijn. Op 300mm is ze ook wat lichtsterker (f5,6 in plaats van f6,3 voor de 28-300), en dat is meestal ook een voordeel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik zou zeggen de 70-300, die toch wet beter is dan de superzoom. Het deel beneden de 70 heb je waarschijnlijk wel met een kitlens en zal je dus niet missen.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Darth_Stijn, op het moment staat er een 300 mm prime tweedehands aangeboden. Zéér scherpe lens en zeker niet overdreven duur. Misschien een goed alternatief, al is het natuurlijk een beetje anders werken met een prime.

Groeten,
        TravelToy.
        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Allemaal bedankt voor de info, het is uiteindeijk de 70-300 van sigma geworden...
          StijnDeGrauwe.be

Comment

Verstandige keuze, gezien je budget !

Comment

Working...
            X