Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 IS lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 100-400 IS lens

    Hello,

    ik weet het, domme vraag waarschijnlijk ...
    maar ik heb van Canon een 100-400 IS als test gekregen om as maandag op het circuit van Assen foto's te nemen van Italiaanse wagens ... maar er zit natuurlijk geen handleiding bij.

    Een klein vraagje, IS voor panning is toch stand 2 ? (1 is IS in beide richtingen, 2 enkel verticale richting zodat horizontaal pannen kan denk ik klopt dat ?)

    Just asking to make sure ok ?

    Johan

  • #2
    Re: Canon 100-400 IS lens

    dat klopt idd
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

    Comment


    • #3
      Re: Canon 100-400 IS lens

      Mooi lensje voor Assen Alléén af en toe wat te lang, t'is ook nooit goed
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Canon 100-400 IS lens

        Oorspronkelijk geplaatst door ajh
        Mooi lensje voor Assen Alléén af en toe wat te lang, t'is ook nooit goed
        Daarom heb ik ze eerst geleend, om te zien of ik 400 mm wel degelijk nodig heb, anders ga ik voor een 70-200 IS 2.8 met 1.4 TC, is iets duurder , maar tot 200mm heb ik dan wel een superlens , en als ik iets meer nodig heb kan ik de tc ertussen zetten.

        Ik heb de raad van verschillende BD'ers opgevolgd, eerst testen en dan pas kopen, gelukkig kan ik de meeste Canon lenzen lenen om uit te proberen.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Canon 100-400 IS lens

          Hangt er vanaf wat je fotogafeert en waar je staat. Auto's zijn groot genoeg om in de Geert Timmer bocht vanaf de tribune te schieten. Motoren wordt al wat lastiger op 200mm, wil je ook het aanremmen en uitaccelereren meenemen.

          Hoofdtribune heb je uiteraard genoeg aan 200mm.Je zit daar eerder op 70 tot 100mm. De rest van het circuit is 20+ wel prettig.

          Ook met de 70-200 en 1.4 TC heb je een hele goede combi voor Assen

          Zie voor 70-200+1.4 TC (wel met crop) maar eens op : http://foto.ajhoff.nl/thumbnails.php?album=36

          Voor de 100-400 (vaak zonder crop) :


          geeft je een idee van het bereik.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment

          Working...
          X