Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zenitar Fisheye

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zenitar Fisheye

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Die K-bajonet, dat kan wel maar het is de M42 toch die ze aanbieden met adaptiering voor Nikon, Canon,...
    In ieder geval is er geen met rechtstreekse Nikon mount en dan kom je wat ik ervoor zei.
    Op de D200 werkt hij prima maar op de D70 zou ik niet weten hoe ik hem aan de klap zou krijgen.
    Vanuit M42 kun je zowat iedere baljonet bereiken met een verloopring.
    Op de D70 werkt ie ook, maar met wat probleempjes. De lichtmeter werkt dan namelijk niet. Dan heb je 2 mogelijkheden. Of je duikt in je kelder en haalt de oude lichtmeter van je opa eruit, handmatig lichtmeten, handmatig instellen en schieten maar.
    Of je schiet, kijkt op het schermpje hoever je ernaast bent, corrigeert, schiet opnieuw, als je geluk hebt is ie dan goed, zoniet weer anders instellen enz. Dat was voor mij een reden om voor de Pentax te kiezen

Comment

Re: Zenitar Fisheye

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M
      Vanuit M42 kun je zowat iedere baljonet bereiken met een verloopring.
      Op de D70 werkt ie ook, maar met wat probleempjes. De lichtmeter werkt dan namelijk niet. Dan heb je 2 mogelijkheden. Of je duikt in je kelder en haalt de oude lichtmeter van je opa eruit, handmatig lichtmeten, handmatig instellen en schieten maar.
      Of je schiet, kijkt op het schermpje hoever je ernaast bent, corrigeert, schiet opnieuw, als je geluk hebt is ie dan goed, zoniet weer anders instellen enz. Dat was voor mij een reden om voor de Pentax te kiezen
      ****, was dat vergeten. Hij moet zeker op manueel staan .
      Ik werk nogal veel op A-mode en dat was geen probleem met de D200 maar met de D70 was dat noppes.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
      X