Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zenitar Fisheye

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zenitar Fisheye

Je zit met een hot pixel Hubert!
    Bij foto 1 (boven communiekaartje, links boven de tv), 2 & 5 is het o.a. zichtbaar...
    Ook bij 7 in oranje verkeersbord...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
      Je zit met een hot pixel Hubert!
      Bij foto 1 (boven communiekaartje, links boven de tv), 2 & 5 is het o.a. zichtbaar...
      Ook bij 7 in oranje verkeersbord...
      inderdaad!

die valt eigenlijk mee qua vervorming, maar ik zou het eigenlijk net omgekeerd willen bij een fish eye
      precies nogal last van CA ook maarja, je kan niet alles hebben hé...
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheJudge
        wat is de totale prijs inclusief de levering voor de Zenitar Fisheye ongeveer +-
        Ik kan alleen de Russische winkelprijs geven.
        4500 Roebel nieuw
        ik betaalde 3500 roebel voor een minimaal gebruikt exemplaar uit 2001.
        34,5 roebel = 1 Euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M
          Ik kan alleen de Russische winkelprijs geven.
          4500 Roebel nieuw
          ik betaalde 3500 roebel voor een minimaal gebruikt exemplaar uit 2001.
          34,5 roebel = 1 Euro.
          Ze was incl Nikon adapter en verzending €136.

De beelden zijn zo uit de camera, niets gecropped of gecorrigeerd.
          @knoerifast wat is die 2de ring(een voor dit open/toe te draaien)

De hot pixel heb ik ook op andere foto's gezien. Is wel snel na 4 maanden.

Ik verwacht van deze lens ook niet dat er geen CA zal zijn. Ik heb hier nen DXO 3.5 en zal eens zien wat ik ermee kan aanvangen(als ik wat tijd heb )

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            De hot pixel heb ik ook op andere foto's gezien. Is wel snel na 4 maanden.
            Nog in garantie dus! Terugdragen die handel...!?

Comment

Ze was incl Nikon adapter en verzending €136.
              Gezien de gecompliceerdheid van een M42 > Nikon adaptor is dit een heel goede prijs.

Comment

Gezien de gecompliceerdheid van een M42 > Nikon adaptor is dit een heel goede prijs.
                Ze komt van hier maar niet rechtstreeks gekocht maar via ebay. De prijzen durven dan nog wel eens verschillen.

Een tiental dagen geleden werd er een zo goed als nieuwe tweede handse op de beurs in Alpheusdal aangeboden voor €180
                Hij wou ze niet voor €150 verkopen want hij zei dat hij ze gemakkelijk aan €200 kon verkopen. Wat zoeken bracht me dit op en mijne portemonai is er goed bij gevaren

Hubert
                Hubert

Comment

Nog in garantie dus! Terugdragen die handel...!?
                  Ik heb deze nacht nog wat opzoekwerk gedaan en enkele testfotos genomen(black frames van 1s, 10s en 30s) en ze zijn allen zo zwart als de nacht. Getest met DeadPixelTest(geen dead en/of hot pixels te bespeuren).
                  Nu kan het zijn dat de automatische ruisonderdrukking voor lange sluitertijden nog op stond of op automatisch stond(weet niet en was al te laat 3h am zzzzzz)
                  Zal vanavond eens enkele test op 1/100 tot 1/50 proberen.

Hubert
                  Hubert

Comment

Welke heb je gekocht de ZENITAR N 2.8/16 LENS WITH NIKON BUILT-IN MOUNT of de FISHEYE ZENITAR M 2.8/16 LENS met adaptor apart ???

Mss ook wel leuk om aan te schaffen

maar is't nie moeilijk om zo handmatig alles in te stellen ...
                    A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts
                    pics @ www.thejudge.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheJudge
                      Welke heb je gekocht de ZENITAR N 2.8/16 LENS WITH NIKON BUILT-IN MOUNT of de FISHEYE ZENITAR M 2.8/16 LENS met adaptor apart ???

Mss ook wel leuk om aan te schaffen

maar is't nie moeilijk om zo handmatig alles in te stellen ...
                      Volgens mij is dat hetzelfde. De Zenitar heeft enkel een M42 fitting!!!
                      Het verschil is volgens mijn in de verpakking:
                      - Zenitar incl Nikon adapter$158
                      - Zenitar met losse Nikon adapter$126+$42=$168
                      In het eerste geval zit de adapter met zakje in het doosje en in het andere geval los.
                      Wat wel mankeert is een afsluitdopje voor de Nikon vatting. Er zit er een bij voor de M42 maar daar is niets mee aan te vangen op Nikon.
                      Spijtig dat ik dat 2 zondagen geleden niet wist in Berchem, anders had ik daar eens bij de rommel gaan snollen. Nieuw en origineel kost ze geloof ik €17, wat veel is voor zo een stukje zwarte plastiek.

Hubert
                      Hubert

Comment

(black frames van 1s, 10s en 30s)
                        (geen dead en/of hot pixels te bespeuren).
                        Nu kan het zijn dat de automatische ruisonderdrukking voor lange sluitertijden nog op stond of op automatisch stond(weet niet en was al te laat 3h am zzzzzz)
                        Als die ruisonderdrukking aanstond dan zal die dat mooi weggewerkt hebben vermits alle omliggende pixels puur zwart zijn...

Comment

Als die ruisonderdrukking aanstond dan zal die dat mooi weggewerkt hebben vermits alle omliggende pixels puur zwart zijn...
                          Vanavond weet ik meer
                          Hubert

Comment

Volgens mij is dat hetzelfde. De Zenitar heeft enkel een M42 fitting!!!
                            Nee, Zenit levert lenzen voor de beide vattingen waarin Zenit camera's geproduceerd worden, M42 en K-baljonet. Vanuit M42 kun je via verloopringen weer alle kanten op.

Moeilijk in te stellen is ie totaal niet. Belichting instellen is alleen wat moeizamer als je een camera hebt die geen licht meet als ie niet kan communiceren met de lens. AFAIK geldt dit voor de Nikon D50, D70 en D100.

Ivo

Comment

Een tiental dagen geleden werd er een zo goed als nieuwe tweede handse op de beurs in Alpheusdal aangeboden voor €180
                              Hij wou ze niet voor €150 verkopen want hij zei dat hij ze gemakkelijk aan €200 kon verkopen. Wat zoeken bracht me dit op en mijne portemonai is er goed bij gevaren
                              Klopt. Op beurzen wordt de Zenitar voor absurde prijzen aangeboden. Shoppen via internet of nog handiger, kopen als je in Rusland bent, is dan veel goedkoper. Hetzelfde geldt voor de Jupiter J9, nog zo'n stukje mooie optiek uit Rusland.

Comment

Nee, Zenit levert lenzen voor de beide vattingen waarin Zenit camera's geproduceerd worden, M42 en K-baljonet. Vanuit M42 kun je via verloopringen weer alle kanten op.
                                Ivo
                                Die K-bajonet, dat kan wel maar het is de M42 toch die ze aanbieden met adaptiering voor Nikon, Canon,...
                                In ieder geval is er geen met rechtstreekse Nikon mount en dan kom je wat ik ervoor zei.
                                Op de D200 werkt hij prima maar op de D70 zou ik niet weten hoe ik hem aan de klap zou krijgen.

Hubert
                                Hubert

Comment

Working...
                                X