Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
    Als je ergens aan zee woont mag je mijn 70-200 2.8L zeker eens komen proberen, maar kan je al verklappen dat als je vanop het strand kitesurfers gaat vastleggen je tekort komt met die 200mm!
    Dan ga je toch ook met een kite naast de ander en trek je zo

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
      Als je ergens aan zee woont mag je mijn 70-200 2.8L zeker eens komen proberen, maar kan je al verklappen dat als je vanop het strand kitesurfers gaat vastleggen je tekort komt met die 200mm!
      Ook niet met een TC x1.4 of x2?

Ja ik surf ook zelf maar mijn materiaal neem ik niet mee opt water

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Dan ga je toch ook met een kite naast de ander en trek je zo
        Zelfs al ga je tot je middel in't water staan, het risico dat je je evenwicht verliest kan je veel centen kosten! Heb het één keer gedaan (toen nog met m'n S602z) voor een shoot maar echt gerust was ik er niet in

Oorspronkelijk geplaatst door FlySurferke
        Ook niet met een TC x1.4 of x2?

Ja ik surf ook zelf maar mijn materiaal neem ik niet mee opt water
        Ik heb ondertussen een 2x van Tamron, maar dan zit je direkt op f5.6 en sindsdien heb ik geen kitesurfers meer gefotografeerd... ALS ooit het weer wat beter wordt ga ik dat zeker nog eens terug proberen met die combinatie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stilldro
          Canon 70-200 2.8 zonder de IS functie kost meteen stukje meteen dan z'n grotere broer met IS. Als je mogelijkheid hebt tot het gebruiken van statief of monopod op het strand kan je voor 1200eur die lens al kopen..

Ik kijk er ook naar uit, na de zomer zal ik deze mss kunnen kopen

grtz

waarom zou je buiten een monopod of statief moeten hebben om met een 70-200 2.8 te fotograferen?

IS gaat volgens mij totaal geen verschil maken als je buiten een snelle sport fotografeert. Aan de kenners om mij tegen te spreken, maar IS helpt je volgens mij enkel bij slechte lichtomstandigheden, als je sluitertijd te lang wordt EN als je object stil staat.

Comment

Als je de sluitertijd kort genoeg kan houden, en dat lijkt me bij sporten zoals kitesurfen wel aangewezen, dan gaat het nut van die IS inderdaad verwaarloosbaar zijn imho...

Comment

Working...
            X