Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele nodig !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele nodig !

    Hello,

    ik sta op het punt om een telelens aan te kopen voor mijn 350D, heb een bestelling geplaatst voor een 70-300 IS maar deze is nog steeds niet leverbaar.

    Heb op dit moment een 17-85IS, 50mm 1.8, 10-22 en de kitlens, maar ondertussen heb ik enkel twijfels gekregen ... twijfel tussen de 70-200 f4 en de 70-300 IS lens, ik zou deze vooral gebruiken om foto's te nemen op circuit, heb altijd toegang tot de paddock, pitlane en dergelijke, dus ik moet niet vanuit het publiek foto's maken, bereik is misschien iets minder belangrijker ?

    Wat zou het beste zijn, toch voor de 100mm extra met IS gaan of voor de betere kwaliteit van de L-lens, eventueel met een TC ?

    Ik zou de lens wel op 5 juni moeten hebben, heb momenteel een 100-400 IS in bruikleen, maar zou liever met een eigen lens werken, de 70-200 IS 2.8 met 1,4 TC is een beetje duur op dit moment (bijna 2000 Euro).

    Goede raad is meer dan welkom hier.

    Johan

  • #2
    Re: Tele nodig !

    Een Sigma 80-400 OS, misschien.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tele nodig !

      Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
      Hello,

      ik sta op het punt om een telelens aan te kopen voor mijn 350D, heb een bestelling geplaatst voor een 70-300 IS maar deze is nog steeds niet leverbaar.

      Heb op dit moment een 17-85IS, 50mm 1.8, 10-22 en de kitlens, maar ondertussen heb ik enkel twijfels gekregen ... twijfel tussen de 70-200 f4 en de 70-300 IS lens, ik zou deze vooral gebruiken om foto's te nemen op circuit, heb altijd toegang tot de paddock, pitlane en dergelijke, dus ik moet niet vanuit het publiek foto's maken, bereik is misschien iets minder belangrijker ?

      Wat zou het beste zijn, toch voor de 100mm extra met IS gaan of voor de betere kwaliteit van de L-lens, eventueel met een TC ?

      Ik zou de lens wel op 5 juni moeten hebben, heb momenteel een 100-400 IS in bruikleen, maar zou liever met een eigen lens werken, de 70-200 IS 2.8 met 1,4 TC is een beetje duur op dit moment (bijna 2000 Euro).

      Goede raad is meer dan welkom hier.

      Johan
      Neem al je foto's die je maakt van het circuit, en controleer met Exifer wat je meest gebruikte brandpuntsafstand is. Als hij minder is dan 200, ga dan voor de 70-200, als het 400 mm is ga je zowiezo een 100-400 of een 400L moeten kopen. Heb je een bigma (50-500) al eens overwogen?

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Tele nodig !

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
        Een Sigma 80-400 OS, misschien.
        De AF van die lens is veeeeeeeeel te traag voor autosport. De 80-400 is meer een natuur/spotterslens.

        Een Bigma is daarentegen wel snel genoeg voor autosport (HSM focusmotor).
        Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

        Comment


        • #5
          Re: Tele nodig !

          Hello,

          bedankt voor de snelle reacties, ik heb al aan de Bigma gedacht, maar ik vrees hier een beetje de IS te missen, het is niet altijd praktisch om met een monopod (laat staan een tripod) in de pitlane te staan (beetje gevaarlijk ook trouwens, de wagens halen toch een redelijke snelheid)

          Heb eens een 200-500 Tamron geleend van iemand die hier wielercross mee trekt (maar niet tevreden is over lichtgevoeligheid), meer dan de helft van mijn foto's waren bewogen ... waarschijnlijk een gebrek aan ervaring ? Heb gelezen dat de 50-500 Sigma een lens is die je gebruikt zoals een geweer, aanleggen, mikken en klik ... niet twijfelen want dan begint het gewicht (1,8 kg) je parten te spelen.

          Het bereik van de Bigma vind ik wel schitterend, en de resultaten die ik al gezien heb zijn zeker de moeite waard, en voor die prijs kan je hem er al bijna 'bij' nemen.

          Ben gewoon een beetje bang dat die door zijn gewicht nogal dikwijls thuisblijft op die momenten dat je hem echt kon gebruiken ?

          Toch schitterend dat we de luxe hebben om over de aankoop van een lens te twijfelen hé

          Johan

          Comment

          Working...
          X