Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem bij het kopen van Sigma lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem bij het kopen van Sigma lens

Is er iemand op de hoogte of er problemen zijn met de levering van Sigma lenzen in Belgie.
    Ik heb half april bij de firma Bartok in Hasselt een Sigma lens 28 300 besteld ( levertijd zou 4 dagen zijn) vandaag krijg ik bericht dat de lens zeker nog 2 weken gaat achterblijven en men vermoed nog langer.
    Ik neem daarna contact op met Topfoto en ze kan afgehaald worden binnen de 2 werkdagen.
    Dan besteld ge eens iets in Belgie dan moet ge er meer dan 2 maand op wachten.
    Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en zou ik deze bestelling kunnen annuleren daar ik binnen 3 weken op vakantie vertrek en deze lens speciaal daarvoor wilde koppen.

Re: Probleem bij het kopen van Sigma lens

Ik heb eind vorig jaar 6 weken gewacht op een Sigma 30mm 1,4. Had ze besteld bij mijn favoriete fotoboer, hoewel ze in Brussel in 2 zaken in de etalage lag...
    Van puur miserie heb ik de bestelling afgeblazen en een Nikkor 50 mm 1,8 gekocht. Nog geen moment spijt van gehad, en ondertussen nog een 2de hands 28mm 2,8 D (zo goed als nieuw) gekocht. Meer maar minder (duur) dus.

Comment

Ik heb een week of twee geleden op een dinsdagvoormiddag via mail mijn Sigma 150 macro besteld bij Bartok in Hasselt, en de vrijdagmiddag erop lag ze, zoals gevraagd, klaar in de zaak in Genk. Dus wat mij betreft: correcte en snelle service De Sigma ringflitser heeft langer geduurd, die heb ik pas van vandaag, maar dat hadden ze wel zo gezegd.

Peter

Comment

Op de site van Sigma-Benelux.nl kunt u op de lijst van verkooppunten in Belgie zien wie de lenzen op voorraad heeft.

Er staat dan :

EX-dealer: Uit voorraad leverbare EX objectieven.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij bartok in Hasselt, begin april een sigma APO 70-300 besteld. Levertijd was een week zei men omdat de lens op stock was bij de leverancier.
          Na meer dan 4 weken en wat telefoongesprekken, gevraagd om de bestelling te annuleren. Dit werd zonder problemen gedaan en ze zouden het voorschot terugstorten. (hiervoor heb ik ook al eens moeten terugbellen, we zijn bijna twee weken verder en het geld staat nog niet op mijn rekening)

De reden lijkt mij wat onduidelijk, toen ik na twee weken belde zei men mij dat het kwam omdat de leverancier niet leverde onder een bepaald bedrag en dat er niet genoeg bestellingen waren. Men zei telkens ik belde (wekelijks) dat de lens er de volgende week wel bij zou zijn (niet dus ).
          Toen ik de bestelling annuleerde zei men dat er problemen waren met de leverancier en dat ze niet konden zeggen wanneer de bestelling zou binnenkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grey ghost
            Ik heb hetzelfde probleem gehad bij bartok in Hasselt, begin april een sigma APO 70-300 besteld. Levertijd was een week zei men omdat de lens op stock was bij de leverancier.
            Na meer dan 4 weken en wat telefoongesprekken, gevraagd om de bestelling te annuleren. Dit werd zonder problemen gedaan en ze zouden het voorschot terugstorten. (hiervoor heb ik ook al eens moeten terugbellen, we zijn bijna twee weken verder en het geld staat nog niet op mijn rekening)

De reden lijkt mij wat onduidelijk, toen ik na twee weken belde zei men mij dat het kwam omdat de leverancier niet leverde onder een bepaald bedrag en dat er niet genoeg bestellingen waren. Men zei telkens ik belde (wekelijks) dat de lens er de volgende week wel bij zou zijn (niet dus ).
            Toen ik de bestelling annuleerde zei men dat er problemen waren met de leverancier en dat ze niet konden zeggen wanneer de bestelling zou binnenkomen.
            Zegt veel van diene "winkel"!...
            Bij Grobet kon ik deze lens direct meenemen (en 't was niet de laatste die ze in stock hadden).
            Trek uw conclusies en weet dat er nog véél andere (en betere) winkels zijn!...

Comment

Bepaalde lensen kunnen bij Sigma-Benelux lang duren voordat ze geleverd worden. Ze hebben simpelweg niet alles op voorraad. Pas wanneer ze een x aantal orders hebben voor een bepaalde lens, gaan ze hem bestellen. Dat kan heel simpel betekenen dat je soms lang op je lens moet wachten.

Dit is echter geen enkel excuus voor de fotozaken. Die weten dondersgoed hoe Sigma-Benelux werkt. Iedere dealer kan ook altijd heel simpel even een telefoontje plegen naar Sigma en ze weten of de lens op voorraad is en zo niet, hoelang het ongeveer zal duren voordat hij dat wél is. Dan weet zowel de verkoper als de klant waar men aan toe is.

Er zijn echter genoeg fotoboeren die te lamlendig zijn om hun klanten tevreden te houden. Als ze die order maar binnenhalen.....

Comment

Working...
              X