Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekje op foto (Canon10D).

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlekje op foto (Canon10D).

Das idd stof op de sensor.
    Je kan ook regelmatig iets aanschaffen bij den Ingo uit Düren en je cam op dat moment meenemen.
    Als het niet te druk is in de winkel (dus liefst niet op ne zaterdag gaan) dan reinigt hij je sensortje met alle plezier.
    http://markwijnants.zenfolio.com/
    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Ik heb nu met het blaaspeertje geblazen en ik weet nu ook zeker dat het stof op de censor is want ik kan zien dat bij meerdere blaas buurten de stipjes minder worden,het is nog niet helemaal weg?.
      Als er een vuiltje op de spiegel zit dat maakt niets uit toch?.
      Een goede foto of kamerazaak bij mij in de buurt zal ook stof kunnen verwijderen hoop ik!.
      William.
      Last edited by fototje; 25 mei 2006, 18:38.

Comment

Stof op de spiegel of op de prisma ( matglas ) zie je niet op de foto.
        Via de spiegel zie je door je lens,maar klapt iedere keer omhoog bij het afdrukken.
        Last edited by Cois; 25 mei 2006, 19:11.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Ja nee!! maar dat wist ik bijna wel zeker 'maar toch??'
          Ik heb wel in de gaten dat je het stof er niet zo maar af hebt?.
          In Adobe photochop cs2 heb ik even uitgeprobeert kan je makkelijk de stipjes verwijderen trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fototje
            Ja nee!! maar dat wist ik bijna wel zeker 'maar toch??'
            Ik heb wel in de gaten dat je het stof er niet zo maar af hebt?.
            In Adobe photochop cs2 heb ik even uitgeprobeert kan je makkelijk de stipjes verwijderen trouwens.

Even voor de puntjes op de "i": een censor is iemand die censuur toepast, jij bedoelt een sensor: iets dat waarneemt.

Comment

@ fototje

Even voor de puntjes op de "i": een censor is iemand die censuur toepast, jij bedoelt een sensor: iets dat waarneemt.

Comment

Ik bedoel de Sensor, van Censuur houd ik niet we leven in een vrij land dus alles mag je zeggen en fotograferen(alles wel onder voorbehoud he??).
                Maar nog even over de sensor ik heb een paar van die schoonmaakhouderstjes gekocht met vloeistof (eclipse,photo wipes)Daar drup je dan wat van die vloestof op en veeg je heel voorzichtig over de sensor heen.

Is dit wat? hebben jullie dat wel's gedaan?.
                Groeten William.

Comment

De manier van reinigen komt op het zelfde neer dan hier.

Sensor Swab
                  Last edited by Cois; 26 mei 2006, 18:02.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Als je nu je sensor gereinigt hebt,dat is het toch aannemelijk dat er nog wat stof deeltjes voor de sensor of voor de sluiter achter blijft,want al het stof zal je er niet uit krijgen!.
                    De man in de fotozaak merkte op, gewoon de stofzuiger erop zetten maar toen merkte ik op dat dat waarschijnelijk niet goed was om de sterke zuigkracht nu zijn er ook speeltjes in de handel waar je de sensor mee schoon kan zuigen erg duur zag ik wel (69,- euro).
                    William.

Comment

Working...
                    X