Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ben ook op zoek naar een leuke combo voor mijn nieuwe D200 die ik dit weekend ga kopen. Welke combo kunnen jullie mij aanraden en welke combo gebruiken jullie met de D200? Misschien dat jullie combo's mij op een ideetje brengen. Ben al een paar dagen aan het snuffelen op internet. Weet iemand ook waar ik een test rapport kan vinden over lenzen op internet, en dan met name vergelijkingstesten tussen de 12-800mm van Nikkor, Sigma en Tamron?
Bedankt
Nikonian met een D2X, D2Hs en Hasselblads... en sinds gisteren een D200 in mijn fototas
Ben nu mijn foto equipment een beetje aan het updaten...
met name vergelijkingstesten tussen de 12-800mm van Nikkor, Sigma en Tamron?
Bedankt
Tussen die 3 vergelijken is moeilijk, de Nikon steekt er met kop en schouders bovenuit.
1. de Sigma en Tamron zitten aan F6.3 op 200mm (wat sneller problemen kan opleveren met Autofocus) tov F5.6 (iets lichtgevoeliger)
2. De Nikon heeft VR II, wat toelaat tot sluitertijden van 3 a 4 stops lager dan normaal voor statische onderwerpen ( ongeveer 10x tragere sluitertijden)
3. de Nikon focust full range op 50cm.
Maar, de Nikon kost ongeveer het dubbele van de Sigma / Tamron
Ben ook op zoek naar een leuke combo voor mijn nieuwe D200 die ik dit weekend ga kopen. Welke combo kunnen jullie mij aanraden en welke combo gebruiken jullie met de D200? Misschien dat jullie combo's mij op een ideetje brengen. Ben al een paar dagen aan het snuffelen op internet. Weet iemand ook waar ik een test rapport kan vinden over lenzen op internet, en dan met name vergelijkingstesten tussen de 12-800mm van Nikkor, Sigma en Tamron?
Bedankt
De D200 verdient wel betere lenzen dan die 18-200 serie.
Zelfs de nikkor 18-200 VR steekt er enkel maar bovenuit omdat hij VR heeft. Anders was het een doorsnee 'super' zoom.
Voor zie in je budget geld voor een paar kwaliteitslenzen.
Als dit niet gaat dan kan je misschien beter een D70s nemen, dan heb meer budget voor glas Mijn gedacht.
De D200 verdient wel betere lenzen dan die 18-200 serie.
Zelfs de nikkor 18-200 VR steekt er enkel maar bovenuit omdat hij VR heeft. Anders was het een doorsnee 'super' zoom.
Voor zie in je budget geld voor een paar kwaliteitslenzen.
Als dit niet gaat dan kan je misschien beter een D70s nemen, dan heb meer budget voor glas Mijn gedacht.
De D70s is voor mij geen optie, het wordt zeker de D200. Wat zijn volgens jouw goede kwaliteitslenzen die waardig zijn om te worden gebruikt met de D200? En zijn die er ook in de budget merken als Tokina, Sigma & Tamron?
En het gaat inderdaad om de 18-200... oeps...
Nikonian met een D2X, D2Hs en Hasselblads... en sinds gisteren een D200 in mijn fototas
De D70s is voor mij geen optie, het wordt zeker de D200. Wat zijn volgens jouw goede kwaliteitslenzen die waardig zijn om te worden gebruikt met de D200? En zijn die er ook in de budget merken als Tokina, Sigma & Tamron?
En het gaat inderdaad om de 18-200... oeps...
Welk soort fotografie wil je hoofdzakelijk gaan doen ?
Welk soort fotografie wil je hoofdzakelijk gaan doen ?
- Portraits, dat wordt dus rond 85/105 mm denk ik
- Business Events...
- Concerten & Dans optredens, moet ik dus lichtsterke lenzen hebben
En ik maak graag foto's op straat van dagelijkse dingen, mensen die op straat fruit kopen of rondlopen met gekke kleren... wil daar voor (later) een telezoom voor kopen want ik wil ze op flinke afstand pakken zonder dat ze me zien...
- Portraits, dat wordt dus rond 85/105 mm denk ik
- Business Events...
En ik maak graag foto's op straat van dagelijkse dingen, mensen die op straat fruit kopen of rondlopen met gekke kleren... wil daar voor (later) een telezoom voor kopen want ik wil ze op flinke afstand pakken zonder dat ze me zien...
- Voor je straatfotografie is die 18-200 Vr best bruikbaar en handig
Ik ben geen specialst in die andere onderwerpen - zit gewoonlijk buiten.
- Portraits - een 85 1.8 is betaalbaar
- Concert & Dans - 50mm 1.8 / 35mm 2.0 is goed
- Business events - dat zijn groepfoto's enzo zeker ?
Je kan natuurlijk niet stuk met het combo AF-S 28-70 2.8 / AF-S 70-200 2.8 De sigma 70-200 2.8 is ook heel goed
scrat koop u die D200 met de tamron 28-75 1:2.8 lens erbij
je kan voor de meeste dingen ermee uit de voeten
die tamronlens is een dijk van een lens (zeker voor zijn prijs en mistaat niet op een D200)
voor portret kun je nog de nikon 500 1:1.8 kopen die vind je voor rond de 100€
mss nog later een echte groothoeklens (tokina is voor zijn prijs heel goed)
Vergeet die 18-200 dus maar voor deze toepassing, 2.8 is dan meer dan welkom, nog lager is ook leuk, maar dan zul je bij de primes moeten aankloppen...
Denk dat ik dus toch bij de prime lenzen blijf, speciaal voor portretten en concert fotografie. Heb daar al een paar lenzen voor mijn D2X en Hasselblad.
Zit nog steeds te denken aan een 18-200mm VR van Nikkor voor met de D200 en D2X... bij bruiloften en business events loop ik het liefst zo licht mogelijk rond. Een 2de body zonder lens, een of 2 lenzen, flash met batterijen aan de gordel en werken maar.... Die 18-200mm VR zou veel sjouwwerk oplossen en ik kan nog steeds alles blijven fotograferen. Maar ja, als onder de 50mm echt bagger is...dan is het natuurlijk naaitje pet. Weet nog niet precies wat ik ga doen...
Comment