Kan iemand me uitleggen of ik wat heb aan deze lens: Micro Nikkor 105mm f4 Ai, op m'n D50? Ik heb van de eigenaar begrepen dat de lens alleen goed op de d200 en de d2x, op andere toestellen werkt de lichtmeeting niet. Houd dit in dat ik met deze lens wel gewoon manueel in kan stellen of werkt het totaal niet op een d50?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
analoog lens
Collapse
X
-
-
Re: analoog lens
hallo :
ik dacht van wel, maar ben toch eens gaan kontroleren :
"
The D50 takes any Nikon F mount lens (well, lenses earlier than the AI manual focus Nikkors damage the mount if you try to put them on the D50, and a few specific lenses won't work on the D50, usually because they have elements that stick into the mirror box and require mirror lock-up). Non-CPU lenses (AI and AI-S manual focus lenses) don't allow metering and must be used in Manual exposure mode.
"
gtxBD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt
-
Wil zeggen dat je dan je licht met een losse lichtmeter moet meten. Of schatten: proberen, beoordelen op LCD scherm, parameters aanpassen en opnieuw schieten. Niet zo handig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasolWil zeggen dat je dan je licht met een losse lichtmeter moet meten. Of schatten: proberen, beoordelen op LCD scherm, parameters aanpassen en opnieuw schieten. Niet zo handig...
Dat is minder trial and error.
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasolNee, want er gaat geen informatie van de lens naar het toestel.
De enige informatie die je gebruikt is gewoon de hoeveelheid licht op je ingebouwde belichtingsmeter komt.
Er is inderdaad geen terugkoppeling maar aan de hand van die lichtmeting kan je dan toch je lens instellen.
Ik heb zelf geen AI lenzen maar ik heb toch wel al eens gelezen dat het zo mogelijk zou zijn.
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
Het gaat NIET. Handleiding D70 p. 183.Last edited by pol parasol; 23 mei 2006, 09:56.
Comment
-
Comment