Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner met vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginner met vragen

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Wel het enige dat nog ontbreekt is een Nikor 18-200 VR en dan heb ook flink wat breedhoek(niet extreem).
    Sorry Hubert maar vind niet dat die lens past bij hetgene dat ie nu al heeft (70-200)!

En sinds wanneer is 50-500 met een 2x extender 200-1000 ?

Voor de rest deel ik de mening van Digipics357...

Comment

ja, dat heb ik mij natuurlijk weer laten wijsmaken he.
      indien ik deze gebruik, heb ik enkel nog zwarte fotokes en das ook nie altijd even schoon hé
      Ik ga mij nog een goei groothoeklenske uitkiezen se en dan zal ik eens beginnen met mijn opnames.
      tot hoors,
      Dirk
      Johnneke, D200, Bigma 50-500, Nikkor 18/70,Tamron 180/3.5 macro, SB800 flitserke en nogh wa filterkes allemaal in een Lowepro draagtaske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
        Sorry Hubert maar vind niet dat die lens past bij hetgene dat ie nu al heeft (70-200)!

En sinds wanneer is 50-500 met een 2x extender 200-1000 ?

Voor de rest deel ik de mening van Digipics357...
        Tony,

De ondertoon hierbij was dat als die lens erbij is, hij veel meer breedhoek heeft en in 50% van de gevallen de rest gewoon zal thuis laten omwille van de toch goede prestaties en het lichte gewicht.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Als de purperen randjes je niet storen tussen licht en donker (CA) dan presteert die prima ja

Comment

Je mist hetgene dat je waarschijnlijk het meeste zult gebruiken: breedhoek.

Koop iets dat begint vanaf 18 mm. Waarom niet een Nikkor 18-70? Prijs kwalitatief gezien is deze lens heel erg goed. Waarschijnlijk zul je de 18-70 en de 70-200 dan het meeste gebruiken.

Met de macro en de sigma 50-500 zul je waarschijnlijk veel moeten oefenen om er goede foto's moeten maken. Ik hoop dat het geen bezwaar is om een hele middag met zo'n lens rond je nek te lopen

Wel een rare vraag om eerst een hoop lenzen te kopen, en vervolgens te vragen of je er iets mee bent .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ultraglider
              Beste Digipics 357,

Bedant voor jou vakkundige uitleg.
              Wat bedoel je met een andere optiek waarvoor men zou moeten kiezen?
              Wat is een goede groothoekoptiek voor deze D200?
              Geef me eens wat goede tips aub?

Geen dank hoor, dat is graag gedaan en het is zuiver mijn persoonlijke visie en dus hoegenaamd niet persoonlijk bedoeld . Maar ik als ik spreek over andere optiek dan bedoel ik Lichtsterke optiek, concreet kan ik je geen tips geven want ik zit in het Canon Kamp, maar ik zal is opsommen wat ik in huis heb van optiek voor mijn twee DSLR Body's. Je moet dan de vergelijking maar is maken naar het Nikon Kamp toe, want daar ken ik de juiste type's van objectieven niet van buiten, maar de algemeen lijn is "Lichtsterkte en beperkt zoom bereik"

Zoomlenzen:

EF 17-40 mm F4 L USM
              EF 28-70 mm F2.8 L USM
              EF 70-200mm F 2.8 L USM

Vaste lenzen (Prime's)

EF 50mm F1.4 USM
              EF 85mm F1.8 USM
              EF 100mm F2.8 Macro USM
              EF 135 mm F2 L USM
              EF 300mm F4 L USM

Met de drie zoomlenzen ga ik meestal op stap en zijn dus in de tas of op de body aanwezig om een bereik van 17 naar 200mm te hebben maar verdeeld over 3 objectieven, met F2.8 in de meest gebruikte ! Voor landschap is een F2.8 niet echt nodig vandaar de 17-40 in F4. De Prime's worden gebruik voor specifieke toepassingen, en meestal op de Full Frame body.

Ik hoop U van dienst te zijn met deze opsomming.

MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 17 mei 2006, 12:18.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                Als de purperen randjes je niet storen tussen licht en donker (CA) dan presteert die prima ja
                Die is er maar ze valt toch heel goed mee.
                Zulke lens is altijd een kwestie van compromissen. Zoals je weet heb ik "de andere lenzen" ook en die gebruikt ik ook voor hun specifieke toepassingen. Maar bij korte uitstapjes zonder specifiek doel, staat die Nikor er toch standaard op. Hij is wel een stuk beter dan de Sigma of de Tamron en de VR is in verschillende gevallen toch mooi meegenomen.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

serieuze overkill aan materiaal voor een beginner, lijkt me, maar swat.

je keuze voor sigma/tamron optieken snap ik niet.
                  had je niet beter een (misschien bescheidener) keuze gemaakt binnen het nikon aanbod? bv een 28-70 f2.8 en een 70-200 f2.8 (of equivalenten)?
                  je schaft je direct toch al héél specifieke (de 180macro en de bigma) aan
                  terwijl je (veronderstel ik) compleet geen foto-ervaring hebt.

maar ja, als budget geen probleem is kun je nog steeds bijkopen, niet?

uiteindelijk is het niet het materiaal dat ervoor gaat zorgen of je foto's geslaagd zijn of niet, maar jou talent en/of ervaring om de foto's te nemen.

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Het zijn allemaal lenzen waar veel mensen tevreden zijn, maar wel allemaal vanaf 70mm en dat is voor algemene fotografie VEEL te lang.
                    Naar mijn idee is het materiaal wat je nu hebt ook veel te zwaar om allemaal mee te sjouwen in 1 keer.
                    Ik heb geen idee wie je geadviseerd heeft om met deze uitrusting te starten want ik vind het niet echt ergens op slaan.
                    Begin gewoon met een groothoek en een standaardzoom. Aan de Sigma 2.8 70-200 kun je je ook geen buil vallen want dat is een heel fijne lens. Evenzo de Tamron macro lens maar die is alweer heel specifiek.
                    De Bigma heeft mij echt helemaal nooit kunnen bekoren; een van de weinige dingen die ik nog niet heb uitgeprobeerd en dat wil wat zeggen. Een lens van tegen de 2 kg ligt bij mij 90% van de tijd thuis. De Nikon 80-400 heeft VR en is een stuk lichter. die 50-80mm zit altijd al op een standaardzoom.

Maar goed, dat is mijn idee.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Ja, ik weet het, maar ik heb ze nu en zal ze wel meesleuren, ik ben dan ook geen lichte jongen van 10 jaar meer he.
                      In ieder geval bedankt voor de vele reacties, maar heb toch ondervonden dat je zo een vraag stelt op een forum van dit niveau, begrijp mij niet verkeerd, dat is een heel goed niveau,er toch wel veel verschillende meningen zijn, de ene zegt zo, de andere zo, maar dat is vrij normaal. Moesten wij allemaal dezelfde goesting hebben, de wereld zou ook veel gemakkelijker in elkaar zitten.
                      Ik zal ze wel verslijten zo.
                      Mercikes allemaal
                      Johnneke, D200, Bigma 50-500, Nikkor 18/70,Tamron 180/3.5 macro, SB800 flitserke en nogh wa filterkes allemaal in een Lowepro draagtaske

Comment

Working...
                      X