Heeft iemand ervaring met dit objectief?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon AF-S 12-24 Dx F4
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Nikon AF-S 12-24 Dx F4
Ik heb dit objectief sinds enkele weken. Ik heb er een paar honderd foto's
mee gemaakt (met d50) en ik ben er zeer tevreden over. Prachtige foto's
en haarscherp. Om dit objectief goed te kunnen beoordelen moet je 'm eigenlijk vergelijken met de concurentie (sigma, tokina en tamron).
Hij is namelijk wel een stuk duurder. En of hij zijn meerprijs echt waard is
weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb er in ieder geval geen spijt van, ik wilde gewoon persé de Nikon. Ik wilde het risico uitsluiten dat ik er later spijt van zou krijgen omdat ik voor een goedkoper alternatief had gekozen.
Maar ja, that's meVan alles...
-
Hier staan ze allemaal: http://www.kenrockwell.com/tech/digi...comparison.htm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bv72Hier staan ze allemaal: http://www.kenrockwell.com/tech/digi...comparison.htm.
Heb eerlijk gezegd mijn twijfels over deze revieuws.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KamielFijn van u om te reageren, maar had graag meningen van mensen hier de deze lens werkelijk gebruiken.
Heb eerlijk gezegd mijn twijfels over deze revieuws.
Een vriend van me is ZEER tevreden over deze lens en zou nooit meer iets anders willen. Ik heb hem eventjes geprobeerd. Fantastische mogelijkheden en haarscherp, ook zeer mooie kleuren... grote beeldhoek is erg fijn.
Comment
-
Vooreerst zou ik u aanraden de zoekfunctie te gebruiken. Er is reeds heel wat geschreven over dit objectief, vaak in vergelijking met de Tokina 12-24, Sigma 12-24, Sigma 10-20, Tamron 11-18, Canon 10-22...
Zelf zou ik mijn Nikon 12-24 nooit meer wegdoen. Erg scherpe beelden, accurate en snelle focus, weinig flare voor een breedhoek.
Of al dat moois de meerprijs t.o.v. de concurrentie waard is, laat ik in het midden. Ik heb een in perfecte staat verkerend tweedehands exemplaar kunnen kopen.
seppuku.
Comment
-
-
Als geld geen probleem is koop de Nikon .. die is top kwaliteit (heb die eens in m'n handen gehad, maar dat prijskaartje, he). Wil je voor zo weinig mogelijk geld een zeer goede lens kopen, koop dan net als ik de Tokina. Ik ben iig tevreden van die lens.
Comment
-
Ik heb de Sigma 10-20 en ben hier uiterst tevreden over, maar bij aankoop eerst goed testen, want er zijn ook exemplaren met veel CA en weinig scherpte.
http://82.176.160.70/sigma1020/index.htmlNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Ik fotografeer met een D70 en o.a. deze lens.
Grote kwaliteit. Ik fotografeer graag gebouwen en daar leent deze lens zich bij uitstek voor. Ik heb geen onderzoek gedaan naar andere merken, omdat ik perse een nikon lens wilde.
Begin dit jaar in Melbourne en Sydney ruim 500 foto's gemaakt met deze lens.
Scherpe foto's.
Ook in kerken gebruik ik deze breedhoeklens.
Comment
Comment