Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-70/2.8 L USM ø 77mm of Canon EF 24-105mm f/4L IS USM voor recepties?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 24-70/2.8 L USM ø 77mm of Canon EF 24-105mm f/4L IS USM voor recepties?

Hoi,

Daar ik regelmatig recepties moet fotograferen in donkere omstandigheden ben ik op zoek naar een heel goede alrounder om mijn lenzenpakket te vervolledigen. (uiteraard moeten ze ook voor de andere omstandigheden goed zijn)

De omstandigheden zijn het volgende:

Tamelijk donker (bioscoop) met veel bewegende mensen (drinkende ) met veel TL en gasontladingslampen

Ik heb momenteel al het volgende:

- EOS 350 D
    - EF-S 10- 22 mm 1:3.5-4.5 USM
    - EF-S 18-55 mm (kitlens)
    - EF 50 mm 1:1.4 (zaaaaalig lenzeke )
    - EF 70 - 200 1:4 L

Voorbeeldfoto van één van de ruimtes: (nie kijken naar de kwaliteit k ben nog vollop aan het leren hé )
    Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

Re: Canon EF 24-70/2.8 L USM ø 77mm of Canon EF 24-105mm f/4L IS USM voor recepties?

k zou voor de 24 70 gaan!

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Re: Canon EF 24-70/2.8 L USM ø 77mm of Canon EF 24-105mm f/4L IS USM voor recepties?

In deze Topic heb ik ook nog de vraag gesteld.
      Ik blijf waarschijnlijk mijn Canon EF 24-70/2.8 L USM houden,omdat ze beter is naar het schijnt tussen de 24 en 30 mm.( minder vervorming )
      Dus aangezien ik feitelijk geen echte breedhoek koop,kan ik deze beter behouden.
      Natuurlijk heb je dan weer geen IS bij deze lens en minder tele en dat is dan weer voor u misschien weer beter.
      't Is soms niet gemakkelijk om kiezen hé.
      Last edited by Cois; 3 mei 2006, 11:14.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Hier nog zo iemand die elke dag, zelf om de paar uur gewoon van keuze verandert.
        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
          Hier nog zo iemand die elke dag, zelf om de paar uur gewoon van keuze verandert.
          Hadden we maar de lotto gewonnen hé .
          ofnog had canon maar minder keuze

Comment

24-105 IS zonder één moment twijfel
            Voor dit soort werk heb je meer aan de IS van de 24-105 dan aan de f1/2.8 van de 24-70. Op een receptie bewegen de mensen niet zo erg fel, dus kan je gerust lagere sluitertijden hanteren. Indien je alsnog de extra diafragma opening nodig hebt, kan je van het prijsverschil de uitstekende 20 mm F1/1.8 van sigma bijkopen

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Man,

Dit is dus niet een eenvoudige vraag blijkbaar, elk heeft zijn mening, k ben nog meer in de war nu.

Wat ik me eigenlijk afvraag, je hebt een donkere omgeving, de mensen zitten behoorlijk stil.

Welke van de twee zal de scherpste foto's geven (als je uit de hand trekt). Met Is win je extra stops, maar zal dit dan beter zijn dan de 2.8?

Of is het beter om wat bij te flitsen? (hoewel dit niet zo gemakkelijk is)

Ik heb ook nog de 50mm/1.4 die zijn best doet natuurlijk hé .

Greetz,

Nonkeltjen

Comment

Om alles nog een beetje meer gecompliceerd te maken. Waarom opteer je niet voor de Tamron 28-75 f/2.8 ?

Deze is bijna evengoed als de canon 24-70 L, maar kost wel een pak minder.
                How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

In dit geval zou ik eerder primes verkiezen. Aangezien je de 50 f/1.4 een zalige lens vind , waarom niet de 28 f/1.8 of 35 f/2 overwegen? Die zullen zeker lichtsterk genoeg zijn.

Als je de mogelijkheden van een zoomlens nodig hebt zou ik ook zeker naar de nieuwe EF-s 17-55 f/2.8 IS kijken. Die heeft zowel f/2.8 als IS, en zou dus zeer geschikt zijn voor jouw gebruik. f/2.8 om de beweging te bevriezen, en IS voor als het nog te donker zou zijn.

Mooie foto, overigens.

Comment

De reden dat ik niet naar deze lens kijk is omdat ik zoveel mogelijk de EF-s ' wil vermijden mocht ik ooit naar FF gaan dan mag ik opnieuw beginnen.

Damn dit is echt veel moeilijker dan verwacht...

Erhm shark de reden van enkel canon: ik ben gebeten door het L virus

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
                    In dit geval zou ik eerder primes verkiezen. Aangezien je de 50 f/1.4 een zalige lens vind , waarom niet de 28 f/1.8 of 35 f/2 overwegen? Die zullen zeker lichtsterk genoeg zijn.

Als je de mogelijkheden van een zoomlens nodig hebt zou ik ook zeker naar de nieuwe EF-s 17-55 f/2.8 IS kijken. Die heeft zowel f/2.8 als IS, en zou dus zeer geschikt zijn voor jouw gebruik. f/2.8 om de beweging te bevriezen, en IS voor als het nog te donker zou zijn.

Mooie foto, overigens.

Comment

Beste mensen,

dank voor jullie reacties,
                      na lang wikken en wegen is het de Canon EF 24-105mm f/4L IS USM geworden.

Ik zal volgende week eens een paar foto's posten tijdens een van de recepties.

Reden dat ik hem gekozen heb, is oa ook omwille van het gewicht van de lens en de IS die er zit.

I'll keep u posted

Greetz,

Nonkeltjen

Comment

Working...
                      X