Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor bij D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor bij D50

Hallo allemaal,

Ik ben sedert een aantal jaren met (digitale) fotografie bezig, en heb tot nu toe altijd met compactcamera's gewerkt en ik denk dat ondertussen voor mij persoonlijk de tijd rijp is om over te schakelen op een dslr. Ik ben dit van plan omdat de mogelijkheden van een compactcamera te beperkt zijn: zo mis ik vaak een goede breedhoek, hoge ISO-instelling (zonder al te veel ruis), instelmogelijkheden...
    Vandaar dat ik besloten heb om een Nikon D50 aan te schaffen, nu aangezien de kitlens van de D50 mij niet geweldig lijkt, zou ik graag een andere lens erbij kopen. Zelf zie ik op dit moment twee (betaalbare) alternatieven:

- Sigma 18-50 mm F2.8 EX DC
    - Nikon AFS 18-70 f/3.5-4.5G DX (kitlens van de D70s)

Nu zou ik willen vragen welke van de twee ik best zou nemen of is er nog een andere,betere lens?
    Persoonlijk gaat mijn voorkeur eerder uit naar de sigma omdat'ie lichtsterker is, maar hij heeft dan wel weer minder bereik.

Alvast bedankt,DCA
    ||Blog||

Re: Lens voor bij D50

Oorspronkelijk geplaatst door DCA
    Hallo allemaal,

Ik ben sedert een aantal jaren met (digitale) fotografie bezig, en heb tot nu toe altijd met compactcamera's gewerkt en ik denk dat ondertussen voor mij persoonlijk de tijd rijp is om over te schakelen op een dslr. Ik ben dit van plan omdat de mogelijkheden van een compactcamera te beperkt zijn: zo mis ik vaak een goede breedhoek, hoge ISO-instelling (zonder al te veel ruis), instelmogelijkheden...
    Vandaar dat ik besloten heb om een Nikon D50 aan te schaffen, nu aangezien de kitlens van de D50 mij niet geweldig lijkt, zou ik graag een andere lens erbij kopen. Zelf zie ik op dit moment twee (betaalbare) alternatieven:

Nu zou ik willen vragen welke van de twee ik best zou nemen of is er nog een andere,betere lens?
    Persoonlijk gaat mijn voorkeur eerder uit naar de sigma omdat'ie lichtsterker is, maar hij heeft dan wel weer minder bereik.

Alvast bedankt,DCA
    Niet te vergeten de nieuwe: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO aan €319 bij Corné.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Vergeet niet dat je op sommige plaatsen de D50 in kit-vorm met andere lenzen dan de standaard kit-lens kan kopen. Als je denkt dat de standaard kit-lens niet goed is (en dat zou wel eens kunnen kloppen), dan kan je er beter geen geld aan geven.

Bij top-foto bijvoorbeeld kan je de D50 met Tamron 28-75 f/2,8 in kit kopen, of met de Tamron/Sigma 18-200, of met de kit-lens van de D70, of ....

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy
        Vergeet niet dat je op sommige plaatsen de D50 in kit-vorm met andere lenzen dan de standaard kit-lens kan kopen. Als je denkt dat de standaard kit-lens niet goed is (en dat zou wel eens kunnen kloppen), dan kan je er beter geen geld aan geven.

Bij top-foto bijvoorbeeld kan je de D50 met Tamron 28-75 f/2,8 in kit kopen, of met de Tamron/Sigma 18-200, of met de kit-lens van de D70, of ....

Mvg,
        TravelToy.
        De 18-55 kitlens is een uitstekend objectief, de 55-200 is iets minder maar zeker niet slecht. Goed hoeft niet altijd duur te zijn.

Groeten
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DCA
          Hallo allemaal,

Alvast bedankt,DCA
          Zelf heb ik de 18-55 van Nikon en die heeft me in de positieve zin verrast. Zou ik m'n D50 vandaag echter opnieuw kopen, dan was het met de 18-70 van Nikon. Waarom? Voor het groter bereik. De 18-70 is een heel goed objectief.

Voor zaalsporten etc zijn ze niet zo denderend, wegens het niet genoeg lichtsterk zijn. Kun je beter voor de sigma gaan. Maar voor nikkor lenzen zal je over 't algemeen meer geld krijgen als je ze ooit nog tweedehand wilt verkopen.

PS: nog een andere betere lens? Tuurlijk. Wat wil je eraan geven?

Comment

PS: nog een andere betere lens? Tuurlijk. Wat wil je eraan geven?
            Maximaal €500-€600

Groeten DCA
            ||Blog||

Comment

Wat dacht je van een NIKON AF 28-105 mm F3,5-4,5 D. Kost 515,00€
              Ik denk dat dit een veelzijdig objectief is waar je veel plezier aan zal beleven.

Groeten
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Mijn Tamron 28-75/2,8 komt bijna niet meer van mijn D50 af. Zeer scherp en lichtsterk. Goeie prijs/kwaliteit verhouding. Het gebrek aan groothoek vormde tot nu toe geen al te groot probleem.

Gr's, Wim
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                  Wat dacht je van een NIKON AF 28-105 mm F3,5-4,5 D. Kost 515,00€
                  Ik denk dat dit een veelzijdig objectief is waar je veel plezier aan zal beleven.

Groeten
                  Spogy
                  Ik kan dit volledig beamen
                  Prijs lijkt me niet juist, zelf ong. 400 € betaald (of is die zoveel duurder geworden ?)
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik heb net een D50 aangeschaft, maar twijfel nog tussen een Nikkor 18-55 en een Sigma 18-50 lens. In prijs scheelt het niets, maar hoe zit het met kwaliteit?
                    De 35-80 lens van Nikkor vond ik nogal plastic en heb er daarom niet voor gekozen.
                    Online heb ik over beide lenzen wel het een en ander kunnen vinden, maar nog geen vergelijking tussen de twee. Kan iemand me hier misschien mee helpen?

Comment

Neem de Sigma 18-50F2.8 lens.(een scherp lenske ook op F2.8)
                      Ben er zeer tevreden over.
                      en ik zie dat Kine21 er één te koop heeft in koopjes hoek.
                      Hij vraagt er 300 euro voor en dat is een eerlijke prijs.
                      en ik weet de lens is in nieuwstaat.
                      Als je voor de Sigma gaat hier doe je een koopje aan.

Lidn....BD0594BE
                      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                      Hier op dit forum.

Comment

Working...
                      X