Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

    Blijkbaar zouden er twee "versies" bestaan van de lens Nikkor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, namelijk VR1 en VR2.
    Waarbij VR1 het type model is waar problemen zijn geconstateerd bij de VR functie.
    Enig vermoeden (via forums hier en daar) heeft me dit gisteren laten bevestigen bij 2 fotovakhandelaars (Brugge en Knokke).
    Iedereen weet hierover, maar doet hier zo "geheimzinnig" over en niemand kan me meer details kwijt.
    Heb echt géén zin om m'n gespaarde centjes uit te geven aan een VR1 model!
    Weet iemand hier echt de details?
    Serienummer(s) waar VR2 begint?
    Niemand?
    Last edited by DIDE; 18 april 2006, 06:07. Reden: Verkeerde titel
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door DIDE
    Blijkbaar zouden er twee "versies" bestaan van de lens Nikkor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, namelijk VR1 en VR2.
    Waarbij VR1 het type model is waar problemen zijn geconstateerd bij de VR functie.
    Enig vermoeden (via forums hier en daar) heeft me dit gisteren laten bevestigen bij 2 fotovakhandelaars (Brugge en Knokke).
    Iedereen weet hierover, maar doet hier zo "geheimzinnig" over en niemand kan me meer details kwijt.
    Heb echt géén zin om m'n gespaarde centjes uit te geven aan een VR1 model!
    Weet iemand hier echt de details?
    Serienummer(s) waar VR2 begint?
    Niemand?
    Weer zo een bull**** verhaal als je het mij vraagt. Vr1, Vr2, bel naar 4040, ;-)
    De mensen lullen maar wat op, meestal zonder echt iets te weten. Inclusief de fotohandelaars, wees gerust.
    Er is maar een versie van, ik had een van de eerste, kan je verzekeren, die lens is echt subliem voor zijn geld.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

      Rudy, hier is geen speld tussen te krijgen

      Het is altijd al VRII geweest en ik heb eveneens één van de eerste. Even subliem!
      Nikon, Apple & Epson

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

        Er zijn enkel wat problemen geweest met die lens op een D100, D2H of D70.
        Dit wordt echter verholpen door een firmware update uit te voeren op de camera.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

          Vroeger was er ook een VR1, de voorloper van VR2, maar er is nooit een 18-200 lens geweest met VR1 (voor zover ik weet)
          One day, I would like to make nice pictures :-)
          www.lucaskoijen.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke
            Vroeger was er ook een VR1, de voorloper van VR2, maar er is nooit een 18-200 lens geweest met VR1 (voor zover ik weet)
            VR1 heeft zelfs nooit bestaan
            Het was simpel VR(zoals op de 24-120,70-200 en 80-400).
            Samen met de D200 en de 18-200 heeft Nikon VR van de 2de generatie geintroduceerd bij name VRII.
            Het zou nog een stop winnen, 3-4 ipv 2-3.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

              Ik kan al het bovenstaande enkel bevestigen! Er is enkel een VRII voor de 18-200mm, en die doet het prima (op mijn D70, de D200 is nog steeds onderweg...)!

              Nikon heeft inderdaad een waarschuwing gestuurd over autofocus problemen met deze lens (zie deze link) welke bij bepaalde camera modellen voorkomt indien er een oude(re) firmware geïnstalleerd is.

              De D70 firmware versie (A2.0/B2.0) die dit probleem niet meer vertoont is wel al een hele tijd beschikbaar (sinds mei 2005), en was ook bij mij reeds lang in gebruik.

              De 18-200mm is zonder meer een schitterende aanrader als je een all-in-one combinatiezoom zoekt! Het ziet er naar uit dat die bij mij het Nikkor koppel 18-70mm en 28-200mm op vervroegd pensioen stuurt
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                Eventjes terzijde (vergeef me)
                Is deze Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR 2 al ergens onmiddellijk beschikbaar?
                Indien zo, graag adres in't Antwerpse of tinternet.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door James71
                  Eventjes terzijde (vergeef me)
                  Is deze Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR 2 al ergens onmiddellijk beschikbaar?
                  Indien zo, graag adres in't Antwerpse of tinternet.
                  Voor zover ik weet momenteel nergens te krijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71
                    Eventjes terzijde (vergeef me)
                    Is deze Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR 2 al ergens onmiddellijk beschikbaar?
                    Indien zo, graag adres in't Antwerpse of tinternet.
                    Morgen eens een mailtje doen naar Foto Rembrandt, Merksem. Daar waren er een 20-tal binnengekomen. Misschien is er nog eentje over of moet iemand zijn bestelling niet meer hebben. Ik heb er toch nog zo eentje kunnen op de kop tikken.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                      Wij hebben ze op voorraad voor 669 euro!
                      Nikon, Apple & Epson

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                        Voor die prijs heb je er bij Foto Rembrandt een UV filter bij.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Voor die prijs heb je er bij Foto Rembrandt een UV filter bij.

                          Hubert
                          Foto Rembrandt Toen ik verleden week dergelijke lens wou kopen, hadden ze die niet op voorraad, en ze wilden ze enkel bestellen tegen een voorschot van 10 % van de aankoopprijs.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                            Sorry Jazzadict, maar ik heb heel andere en wellicht betere ervaringen met Foto Rembrandt.
                            Had er nl. bij hen eentje besteld via e-mail, na melding van een 20-tal stuks dat bij hen binnengekomen was vorige week. Onmiddellijk positieve reacties. Vandaag had ik al de overschrijving geregeld via mijn PC-banking. Toeval wil nu dat ik een half uurtje geleden van een vriend, die deze lens voor mij al anderhalve maand heeft besteld, melding krijg dat ze eindelijk binnen is. Een telefoontje met een vriendelijk meneer bij Foto Rembrandt was voldoende om zonder discussie de lens te annuleren.
                            Bij deze kan ik dus een oproep doen aan elkeen die op een Nikon 18-200 VR zit te wachten : "stel je in verbinding met Foto Rembrandt en reserveer er eentje, de prijs is er heel scherp".

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor AF-S DX VR 18-200mm VR1/VR2 ?

                              Ik ben ook bij 1 van de lucky ones die vorige week zijn 18-200 mocht afhalen bij Foto Rembrandt. Dat ze 65euro voorschot vragen lijkt me echt niet overdreven. Verder perfecte afhandeling, valt niets op op te merken.

                              Comment

                              Working...
                              X