Nu mijn D200 binnen is had ik de volgende bedenking.
In het verleden werkte ik met een Fuji S2 en volgende analoge lenzen :
nikkor AF 35-70 / 2.8
nikkor ED AF 80-200 / 2.8
Flits SB - 28
Van deze combinatie heb ik tot op heden geen klagen gehad.
Nu is mijn vraag daar de D 200 een stuk rapper is of het niet interessant is om mijn analoge lenzen te vervangen door de digitale broertjes.
Mijn oog is gevallen op volgende lenzen :
AFS 28-70 / 2.8 D
AFS VR 70-200 / 2.8 IF ED
70-200 / 2.8 G SWM
Kan hier mij iemand vertellen wat het voordeel van de digitale verso analoge lens is?
Komt dit ook de beeld en scherpte kwaliteit ten goede en is deze verwaarloosbaar?
Hoe zit het met de auto focus,nu vrij traag?
Gezien we toch rap over 3000euro gaan voor beide lenzen wil ik deze wisseling dan ook goed overwegen en zeker zijn dat ik kwalitatief er op vooruit ga.
Het is mij niet de bedoeling om met de lens te lopen pronken maar wel loup zuivere beelden te maken.
Lenzen moeten dienen voor proff gebruik in bijberoep.
Ook mensen die een van deze lenzen bezitten,graag jullie ervaring.
Peter.
Nog even dit : De bedoeling van mijn vraagstelling is ben ik beter af op de D200 met de nieuwere lenzen of zal qua gebruik,snelheid,scherpte dit niet zoveel uitmaken tegen over mijn goede analoge lenzen.
Een 12/24 DX heb ik reeds.
Heeft een AFS lens een voordeel bij i TTL flitsen of niet,werk met SB 800.
In het verleden werkte ik met een Fuji S2 en volgende analoge lenzen :
nikkor AF 35-70 / 2.8
nikkor ED AF 80-200 / 2.8
Flits SB - 28
Van deze combinatie heb ik tot op heden geen klagen gehad.
Nu is mijn vraag daar de D 200 een stuk rapper is of het niet interessant is om mijn analoge lenzen te vervangen door de digitale broertjes.
Mijn oog is gevallen op volgende lenzen :
AFS 28-70 / 2.8 D
AFS VR 70-200 / 2.8 IF ED
70-200 / 2.8 G SWM
Kan hier mij iemand vertellen wat het voordeel van de digitale verso analoge lens is?
Komt dit ook de beeld en scherpte kwaliteit ten goede en is deze verwaarloosbaar?
Hoe zit het met de auto focus,nu vrij traag?
Gezien we toch rap over 3000euro gaan voor beide lenzen wil ik deze wisseling dan ook goed overwegen en zeker zijn dat ik kwalitatief er op vooruit ga.
Het is mij niet de bedoeling om met de lens te lopen pronken maar wel loup zuivere beelden te maken.
Lenzen moeten dienen voor proff gebruik in bijberoep.
Ook mensen die een van deze lenzen bezitten,graag jullie ervaring.
Peter.
Nog even dit : De bedoeling van mijn vraagstelling is ben ik beter af op de D200 met de nieuwere lenzen of zal qua gebruik,snelheid,scherpte dit niet zoveel uitmaken tegen over mijn goede analoge lenzen.
Een 12/24 DX heb ik reeds.
Heeft een AFS lens een voordeel bij i TTL flitsen of niet,werk met SB 800.
Comment