Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Lenzen Op Nikkon D-200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Lenzen Op Nikkon D-200?

Nu mijn D200 binnen is had ik de volgende bedenking.
    In het verleden werkte ik met een Fuji S2 en volgende analoge lenzen :
    nikkor AF 35-70 / 2.8
    nikkor ED AF 80-200 / 2.8
    Flits SB - 28
    Van deze combinatie heb ik tot op heden geen klagen gehad.
    Nu is mijn vraag daar de D 200 een stuk rapper is of het niet interessant is om mijn analoge lenzen te vervangen door de digitale broertjes.
    Mijn oog is gevallen op volgende lenzen :
    AFS 28-70 / 2.8 D
    AFS VR 70-200 / 2.8 IF ED
    70-200 / 2.8 G SWM

Kan hier mij iemand vertellen wat het voordeel van de digitale verso analoge lens is?
    Komt dit ook de beeld en scherpte kwaliteit ten goede en is deze verwaarloosbaar?
    Hoe zit het met de auto focus,nu vrij traag?
    Gezien we toch rap over 3000euro gaan voor beide lenzen wil ik deze wisseling dan ook goed overwegen en zeker zijn dat ik kwalitatief er op vooruit ga.
    Het is mij niet de bedoeling om met de lens te lopen pronken maar wel loup zuivere beelden te maken.
    Lenzen moeten dienen voor proff gebruik in bijberoep.
    Ook mensen die een van deze lenzen bezitten,graag jullie ervaring.
    Peter.
    Nog even dit : De bedoeling van mijn vraagstelling is ben ik beter af op de D200 met de nieuwere lenzen of zal qua gebruik,snelheid,scherpte dit niet zoveel uitmaken tegen over mijn goede analoge lenzen.
    Een 12/24 DX heb ik reeds.

Heeft een AFS lens een voordeel bij i TTL flitsen of niet,werk met SB 800.
    Last edited by peter C.; 15 april 2006, 08:18. Reden: bijkomende vraag
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Re: Welke Lenzen Op Nikkon D-200?

Heb de 28-70 en de 70-200vr op een D70 en maak daar basketfoto's mee. De D70 heeft toch niet de supersnelste autofocus en de foto's zijn toch haarscherp. Op de D200 zal het nog wel sneller gaan, dus niet twijfelen.

Comment

Nu is mijn vraag daar de D 200 een stuk rapper is of het niet interessant is om mijn analoge lenzen te vervangen door de digitale broertjes.
      Mijn oog is gevallen op volgende lenzen :
      AFS 28-70 / 2.8 D
      AFS VR 70-200 / 2.8 IF ED
      70-200 / 2.8 G SWM
      Eh, je bent hier een aantal dingen door elkaar aan het halen. "Digitale" lenzen zijn bij Nikon DX lenzen en geen van de lenzen die jij noemt zijn DX lenzen.

Daarnaast noem je twee keer dezelfde lens, SWM = AF-S.

Comment

Ik zou toch je "oude" lenzen eens grondig uittesten op de D200. De D200 zal vooral glas van minderwaardige kwaliteit afstraffen. Wat betreft "digitale" lenzen, er zijn dus idd DX lenzen, die daarom absoluut niet beter zijn, alleen meer geschikt voor de kleinere sensor van een digitale camera dan zogenaamde gewone lenzen. Wat de D200 met je oude lenzen zal doen is deze door het midden gebruiken, en omwille van de kleinere sensor dan een analoge camera niet het ganse beeldveld van je lens gebruiken.
        fotosite

Comment

Je 80-200/2.8 AF hoeft niet vervangen worden indien je dat niet wil; dit blijft een toplens. De 70-200/2.8 heeft anders wel AFS en VR. Het is maar of je dit persoonlijk wenst.
          De 35-70/2.8 is eveneens een uitstekende lens, maar mijn voorkeur zou toch gaan naar een breder brandpunt: een 17-55/2.8 AF DX geniet in voorkomend geval de voorkeur.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Persoonlijk heb ik de D200 in combinatie met een 17-55 AFS DX f2.8 en een 70-200 AFS VR f2.8, en ik vind het een prima combinatie
            Pas wel op , de 17-55 DX lens is niet bruikbaar op analoog of op de full frame waarmee Nikon volgend jaar op de markt komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
              Pas wel op , de 17-55 DX lens is niet bruikbaar op analoog of op de full frame waarmee Nikon volgend jaar op de markt komt
              En van waar heb je die vrij spectaculaire info?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De lenzen die je hebt zijn uitstekend. Eerst maar eens mee gaan werken. Ik denk zelf dat je met een 17-35 erbij prima af bent. Loop je ook geen risico's wat betreft het hier boven gaande geruicht, waarvan ik zou hopen dat het waar was.
                Je zou ook kunnen denken aan een 1.4 30mm van Sigma + een 12-24 Tokina. Dan heb je ook voor 800 euro budget behoorlijk toegenomen mogelijkheden.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

En van waar heb je die vrij spectaculaire info?
                  Die info komt van Christophe Sap, die mens geeft lezingen over de Nikon F2, en is verleden week bij Nikon Japan uitgenodigd, samen met nog een paar mensen, daar hebben ze hem verteld dat ze met iets helemaal nieuw bezig zijn, bestemd voor de prof. fotografie, het zal Full frame worden, maar iets helemaal nieuws , meer wilden ze er niet over kwijt.
                  Als iemand daarover bevestiging wil, wil ik wel even zijn tel. Nr. geven, maar dat zal ik hier niet openbaar stellen, ik zal eens informeren waar en wanneer hij zijn volgende lezing geeft bij Nikon club NL.

Comment

Hierbij enkele foto's van het bezoek van mijn vriend Christophe, bij Nikon in Tokyo
                    Christophe:http://www.nipponkogakuklub.com/saps...s/page_30.html

Ook Hans braakhuis, de nederlandse schrijver van het gekende Nikon catalogus was er van de partij:

Om het volledige fotoboek over het bezoek aan Tokyo (op uitnodiging van Nikon) te bekijken:

Comment

in vgl met de D100 is de focus van m'n 80-200 enorm veel sneller geworden .. de aankoop van de 70-200 VR die ik een tijdje terug overwoog is terug getemperd .. de 80-200 is nu m'n favoriet

die SB-28 zou ik toch wel vervangen door een SB-800 (of desnoods een SB-600 als je budget er al door zit)

Comment

Thx ,voor allen die hier al nuttige info hebben geplaatst.
                        Inderdaad mijn SB28 zal worden vervangen en staat bij deze dan ook te koop.
                        Gebruik deze nu nog op de fuji S2 en moet zeggen dat deze wel goed samen werken.
                        peter.
                        Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Comment

Working...
                        X