Ik heb een canon E350d met de kitlens (18-55) en de EF55-200. Fotografeer veel binnen, mensen (maar ook de rest, buiten). Besloten dat ik een extra objectief wil kopen ter aanvulling/vervanging van de kitlens en zit nu te dubben tussen twee verschillende opties.
a) Sigma 18-50 f2.8 (ca. 450 euro): vervanger dus van de kitlens, scherper en lichtsterker.
b) Sigma 30 f1.4 (ca 380 euro): aanvulling dus, fijn bij weinig licht (ook omdat hij niet jaagt) en fijn voor portretten met minimale scherptediepte.
lens a is natuurlijk veelzijdiger, fijn ook onderweg en op vakantie
lens b is minder veelzijdig, maar wel geweldig onder specifieke omstandigheden. Voor groothoekgebruik heb ik dan nog steeds mijn matige kitlens nodig, maar ach, eigenlijk druk ik mijn foto's toch meestal 10x15 af en dan heb je nauwelijks last van de onscherpte van die kitlens
Iemand nog wijze aanvullende gedachten hierover? dank!
a) Sigma 18-50 f2.8 (ca. 450 euro): vervanger dus van de kitlens, scherper en lichtsterker.
b) Sigma 30 f1.4 (ca 380 euro): aanvulling dus, fijn bij weinig licht (ook omdat hij niet jaagt) en fijn voor portretten met minimale scherptediepte.
lens a is natuurlijk veelzijdiger, fijn ook onderweg en op vakantie
lens b is minder veelzijdig, maar wel geweldig onder specifieke omstandigheden. Voor groothoekgebruik heb ik dan nog steeds mijn matige kitlens nodig, maar ach, eigenlijk druk ik mijn foto's toch meestal 10x15 af en dan heb je nauwelijks last van de onscherpte van die kitlens
Iemand nog wijze aanvullende gedachten hierover? dank!
Comment